Δύο επεκτάσεις της Γραμμής 1, θα καταστήσουν σημαντικά ευκολότερες τις μετακινήσεις των πολιτών και των επισκεπτών της πρωτεύουσας.
Σε δεκάδες χιλιάδες ανέρχεται ο αριθμός των πολιτών που εξυπηρετούνται καθημερινά από τη Γραμμή 1 του Μετρό, η οποία ξεκινά από το λιμάνι του Πειραιά και καταλήγει στην Κηφισιά με 24 συνολικά σταθμούς και μήκος γραμμής 25,7 χλμ.
Ο γνωστός σε όλους μας «Ηλεκτρικός», όμως, φαίνεται πως δεν έχει λάβει την τελική του μορφή, καθώς μελετούνται κάποιες επεκτάσεις που θα εξυπηρετούν ακόμα περισσότερες περιοχές, ενώ θα εξασφαλίσουν ευκολότερη πρόσβαση σε κάποια τοπόσημα της Αθήνας.
BUY NOW
Επέκταση προς ΚΠΙΣΝ
Μια επέκταση που ίσως δούμε μέσα στα επόμενα χρόνια είναι αυτή προς το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, το οποίο σε ετήσια βάση δέχεται εκατομμύρια επισκέπτες.
Έχει ολοκληρωθεί η μελέτη χάραξης που προβλέπει τη δημιουργία ενός υπόγειου κλάδου της Γραμμής 1 μέσω διακλάδωσης μετά τον σταθμό Θησείου, με τη γραμμή να έχει μήκος περίπου 3,5 χλμ. και 4 σταθμούς: Άνω Πετράλωνα, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου και το Κέντρο Πολιτισμού.
Στο έργο, προϋπολογισμού περί τα 450 εκατ. ευρώ αναφέρθηκε πρόσφατα και o Γενικός Διευθυντής του ΚΠΙΣΝ, κ. Δημήτρης Πρωτοψάλτου, επισημαίνοντας ότι αποτελεί διαχρονικό αίτημα του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και υποχρέωση του ελληνικού δημοσίου.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η χρηματοδότηση του έργου δεν αποτελεί πρόβλημα, καθώς τα έργα μετρό προκρίνονται από την ΕΕ και στηρίζονται από την ΕΤΕπ.
Επέκταση προς Εθνική Οδό
Πέρα από τα Νότια Προάστια της Αθήνας, η Γραμμή 1 του Μετρό δεν αποκλείεται να λύσει και ένα χρόνιο πρόβλημα της πρωτεύουσας, ήτοι τη σύνδεση των μέσω σταθερής τροχιάς με την Εθνική Οδό.
Αυτό θα γίνει με μία επέκταση από την Κηφισιά έως τον Κόμβο της Βαρυμπόμπης, στην οποία είχε αναφερθεί ο πρώην Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
Η επέκταση εξετάζεται να γίνει με υπογειοποίηση του σημερινού τερματικού σταθμού «Κηφισιά» και μετά με σήραγγα περίπου 2,5-3 χιλιομέτρων να δημιουργηθεί ο ενδιάμεσος σταθμός «Νέα Ερυθραία» και τελικά η γραμμή να καταλήγει σε τερματικό σταθμό στη Βαρυμπόμπη.
Σημειώνεται ότι αμφότερες οι επεκτάσεις βρίσκονται σε ιδιαίτερα πρώιμο στάδιο. Αντιθέτως, αυτή τη στιγμή προχωρούν οι εργασίες για την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό, ενώ θέμα χρόνου είναι να αρχίσει η κατασκευή και η επέκταση της Γραμμής 2 προς της Δυτική Αττική.