
Ο Δήμος Πειραιά συνεχίζει να διεκδικεί την υλοποίηση του έργου υπογειοποίησης της Γραμμής 1 του Μετρό (ΗΣΑΠ) στo τμήμα που συνδέει το Φάληρο με τον Πειραιά.
Ένα σημαντικό έργο που θα αλλάξει τη σημερινή εικόνα της Γραμμής 1 του Μετρό (πρώην ΗΣΑΠ) και παράλληλα θα διευκολύνει τις μετακινήσεις των κατοίκων του Λεκανοπεδίου προς το μεγάλο λιμάνι της χώρας διεκδικεί ο Δήμος Πειραιά.
Πρόκειται για την υπογειοποίηση του γνωστού σε όλους «Hλεκτρικού» και πιο συγκεκριμένα του τμήματος που συνδέει το Φάληρο με τον τερματικό σταθμό του Πειραιά.
BUY NOW
Το έργο επανήλθε στο προσκήνιο κατά την 5η ημερίδα με θέμα «Μαζί σχεδιάζουμε τον Νέο Συγκοινωνιακό Χάρτη της Αττικής» που διοργανώθηκε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ, το Growthfund (Υπερταμείο), το Εθνικό Επενδυτικό Ταμείο, και τον Δήμο Πειραιά, την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου.

Όπως δήλωσε ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, «για εμάς μείζον θέμα παραμένει η υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ από το Νέο Φάληρο έως το λιμάνι, η οποία αποτελεί ένα έργο πνοής για όλη την Αττική, καθώς θα εξυπηρετήσει τους μετακινούμενους από όλο το λεκανοπέδιο που επιθυμούν να κινηθούν από και προς το λιμάνι του Πειραιά.
Το συγκεκριμένο τμήμα είναι ως γνωστόν υπέργειο, καταλαμβάνοντας ζωτικό χώρο, ο οποίος υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσε να αξιοποιηθεί για τη διαπλάτυνση της βασικής «πύλης» εισόδου και εξόδου της πόλης του Πειραιά και του μεγαλύτερου λιμένα της χώρας.
Σχετικές μελέτες έχουν πραγματοποιηθεί εδώ και περίπου 20 χρόνια, χωρίς ωστόσο να σημειωθεί κάποια ουσιαστική πρόοδος που θα έφερνε το έργο πιο κοντά στη γραμμή της εκκίνησης.
Το σχέδιο της υπογειοποίησης περιελάμβανε -μεταξύ άλλων- τη δημιουργία ενός ενδιάμεσου-υπόγειου σταθμού στο ύψος του παλαιού καπνεργοστασίου του Κεράνη, όπως άλλωστε και την ανύψωση της γραμμής πριν αυτή καταλήξει στον τερματικό σταθμό του Πειραιά.

Με αυτό τον τρόπο θα απελευθερωθεί μια σημαντική έκταση, η οποία σήμερα καταλαμβάνεται από τις γραμμές, δημιουργώντας τις συνθήκες ανασύστασης του οδικού δικτύου στην «καρδιά» του Πειραιά.
Σημειώνεται ότι το έργο της υπογειοποίησης τμήματος της Γραμμής 1 του Μετρό είχε τεθεί στο τραπέζι και πριν από περίπου ένα χρόνο, κατά τη συνάντηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα και του Δημάρχου Πειραιά, Γιάννη Μώραλη.
Στόχος τότε ήταν να ακολουθήσουν και νέες συναντήσεις στην προσπάθεια ανεύρεσης της βέλτιστης λύσης αλλά και των απαραίτητων πόρων που θα επιτρέψουν την υλοποίηση του έργου που κρίνειται ιδιαίτερα σημαντικό για την πόλη του Πειραιά.