Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα: Ακυρώσεις παραγγελιών φέρνει το πάγωμα των επιδοτήσεων
Η έλλειψη πόρων στο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 θα «παγώσει» τις πωλήσεις ηλεκτρικών ΙΧ, scooters και ποδηλάτων - Ήδη καταγράφονται οι πρώτες ακυρώσεις παραγγελιών.
Πάνω που η ηλεκτροκίνηση κατέγραφε κορυφαίες επιδόσεις με τις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, scooters αλλά και ποδηλάτων να σημειώνουν ιστορικό υψηλό ρεκόρ το «πάγωμα» του προγράμματος επιδότησης Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 έρχεται να ανατρέψει τα πάντα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr, ήδη καταγράφονται οι πρώτες ακυρώσεις παραγγελιών ηλεκτρικών αυτοκινήτων και scooters,ενώ στα ηλεκτρικά ποδήλατα που το ποσό της επιδότησης είναι μικρότερο η κατάσταση είναι καλύτερη αλλά και εκεί τα 800 ευρώ μειώνουν κατά πολύ το κόστος ειδικά στα πιο ακριβά ηλεκτρικά ποδήλατα.
BUY NOW
Το σύστημα του προγράμματος δεν δέχεται εδώ και καιρό αιτήσεις και τα ελάχιστα χρήματα που έχουν μείνει διαθέσιμα αφορούν την επιδότηση ηλεκτρικών ποδηλάτων από εταιρείες.
Οι υπόλοιπες κατηγορίες δεν δέχονται αιτήσεις με αποτέλεσμα οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, scooters αλλά και ηλεκτρικών ποδηλάτων με μαθηματική ακρίβεια οδεύουν προς το απόλυτο κενό. Κάτι τέτοιο θα προκαλέσει μεγάλους κλυδωνισμούς στην ελληνική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων με τις εισαγωγικές εταιρείες να αναγκάζονται να πωλούν τα οχήματά τους χωρίς επιδότηση γεγονός που σημαίνει εκατοντάδες ή χιλιάδες ευρώ επιπλέον για τους καταναλωτές.
Πιο συγκεκριμένα οι εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων που έχουν προβεί και σε χιλιάδες παραγγελίες οχημάτων εξαιτίας της αυξημένης ζήτησης πραγματικά δεν γνωρίζουν τι μέλλει γενέσθαι αφού οι καταναλωτές δεν φαίνονται διατεθειμένοι να αγοράσουν κάποιο ηλεκτρικό μοντέλο χωρίς την κρατική επιδότηση. Άλλωστε χωρίς την κρατική επιδότηση το κόστος απόκτησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνει κατά τουλάχιστον 8.000 ευρώ, ποσό το οποίο κάνει απαγορευτικό ακόμη και το πιο φθηνό ηλεκτρικό μοντέλο.
Στα ηλεκτρικά scooters (κατηγορία L1 έως L4) τα πράγματα είναι εξίσου άσχημα καθώς η επιδότηση κυμαίνεται σε 1.300 ευρώ και το ποσό αγοράς των ηλεκτρικών δίκυκλων αυξάνεται πάρα πολύ καθιστώντας τα ασύμφορα σε σχέση με τα αντίστοιχα scooters βενζίνης.
Στα μεγαλύτερα scooters, τρίκυκλα ή μικροαυτοκίνητα (κατηγορία L5 έως L7) το ποσό της επιδότησης από το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 κυμαίνονταν σε 3.000 ευρώ. Από τη στιγμή που δεν υπάρχει η επιδότηση αγοράς το κόστος απόκτησης αυξάνεται κατά 3.000 ευρώ καθιστώντας επίσης ασύμφορη την απόκτησή τους.
Ωστόσο το μεγάλο πρόβλημα καταγράφεται στα ηλεκτρικά ποδήλατα όπου η επιδότηση αγοράς από το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 ανέρχονταν σε 800 ευρώ. Το κόστος απόκτησης των ηλεκτρικών ποδηλάτων χωρίς την επιδότηση θα αγγίζει πλέον εκείνη των scooters οπότε και η απόκτησή τους θα είναι εντελώς ασύμφορη!
Επίσης η επανεκκίνηση του προγράμματος επιδότησης Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 εκτιμάται ότι δεν πρόκειται να γίνει πριν τον Φεβρουάριο του 2024 με την αναδρομική ισχύ να είναι κυριολεκτικά στον «αέρα» με ότι και αν σημαίνει αυτό για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα.