Ηλεκτρονικά διόδια: Πότε θα εφαρμοστούν - Τι προβλέπεται να γίνει

ελευσίνα διόδια

Μετά από πολλές αναβολές και καθυστερήσεις, το σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων δείχνει να μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης, αρχής γενομένης με την προκήρυξη του διαγωνισμού.

Η εφαρμογή ενός καθολικού και ενιαίου συστήματος χρέωσης διοδίων, με βάση τη χιλιομετρική απόσταση που διανύει κάποιος, αναμένεται να πάρει σάρκα και οστά μέσα στα επόμενα χρόνια σε σύμπραξη με τον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. Οι νεότερες εκτιμήσεις αναφέρουν πως η δημοπράτηση του απαιτούμενου διαγωνισμού θα προκηρυχθεί άμεσα και συνολικά το νέο καθεστώς θα είναι έτοιμο για λειτουργία το 2024 ή στις αρχές του 2025.

Για την ιστορία να θυμίσουμε πως αντίστοιχη προκήρυξη για τον διαγωνισμό του έργου είχε γίνει επί των ημερών του Σπίρτζη, το 2018, αλλά μετά από προσφυγές οι διαδικασίες ακυρώθηκαν. Φυσικά, ακόμη και σήμερα, είναι αρκετές οι φωνές που υποστηρίζουν πως δεν είναι απίθανο η διαδικασία να μπλοκάρει εκ νέου, καθώς οι οι παραχωρησιούχοι που εκμεταλλεύονται τους αυτοκινητόδρομους της χώρας, να επικαλεστούν τις υπογεγραμμένες συμβάσεις που είναι σε ισχύ από το 2008.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πως θα λειτουργήσει το νέο σύστημα – Τι προβλέπεται

Το καινούριο σύστημα θα έχει διττό τρόπο λειτουργίας: Τα οχήματα επαγγελματικής χρήσης θα έχουν εγκατεστημένη μια συσκευή που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους, με τη βοήθεια δορυφόρων. Παράλληλα, τα οχήματα ιδιωτικής χρήσεως θα παρακολουθούνται με κάμερες και θα αναγνωρίζονται αυτόματα από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο. Σύμφωνα με τα όσα είχε ανακοινώσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε περίπτωση αδυναμίας αναγνώρισης πινακίδας κυκλοφορίας ΙΧ, το σύστημα θα επικοινωνεί αυτόματα με τις υπηρεσίες της Τροχαίας προκειμένου να επεμβαίνουν για την αναγνώριση του οχήματος. Με την εφαρμογή του νέου συστήματος, οι οδηγοί θα πληρώνουν με ειδική κάρτα ή με εφαρμογή στο κινητό τους, κατά την έξοδό τους από τον αυτοκινητόδρομο.

χρέωση διοδίων

Για το νέο σύστημα θα δημιουργηθούν δυο κέντρα διαχείρισης στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, ενώ θα υπάρχουν πύλες διαχείρισης και ελέγχου στις εισόδους και εξόδους των αυτοκινητοδρόμων, στα λιμάνια και στα αεροδρόμια. Βάσει του σχεδιασμού, τα υφιστάμενα μετωπικά διόδια θα μετατραπούν σε σταθμούς ελέγχουν φορτίων και κυκλοφορίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ