Αυξημένες ήταν οι πωλήσεις ηλεκτρικών, υβριδικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων σε σχέση με τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα μοντέλα.
Διαφοροποιημένες ήταν και τον Μάιο 2023 οι επιλογές των υποψήφιων αγοραστών σε σχέση με το καύσιμο επέλεξαν για το καινούριο τους αυτοκίνητο σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΑΑ).
Το καύσιμο που σημείωσε την υψηλότερη πτώση και μάλιστα σε υψηλό ποσοστό 4,5% τον Μάιο ήταν η αμόλυβδη βενζίνη καταλαμβάνοντας ωστόσο 47,4% του συνόλου της αγοράς.
BUY NOW
Αντίθετα τα επαναφορτιζόμενα αυτοκίνητα (ηλεκτρικά και plug-in hybrid) αναδείχθηκαν τα πιο δημοφιλή καθώς σημείωσαν το υψηλότερο ποσοστό ανόδου 4,8% και βρέθηκαν στην τρίτη θέση σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι.
Τα Υβριδικά, επίσης είχαν την τιμητική τους καθώς κατέγραψαν άνοδο 2,7% ενώ αμετάβλητα παρέμειναν τα αυτοκίνητα που κινούνται και με φυσικό αέριο ενώ αντίθετα οριακή πτώση κατέγραψαν τα οχήματα που κινούνται και με υγραέριο.
Ειδικότερα τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα κατέλαβαν το 47,4% του συνόλου και ακολουθούν με 28,7% τα υβριδικά μοντέλα και στην τρίτη θέση αναρριχήθηκαν τα ηλεκτρικά και plug-in μοντέλα με 11,1%.
Αντίθετα τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα σημείωσαν πτώση 2,7% καταλαμβάνοντας το 10,6% του συνόλου. Τα αυτοκίνητα που κινούνται και με Υγραέριο κατέλαβαν το 1,8% της αγοράς και εκείνα που κινούνται και με Φυσικό Αέριο κατέλαβαν το 0,4%.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς οι καταναλωτές έχουν στραφεί κυρίως στα υβριδικά και plug-in υβριδικά μοντέλα λόγω της οικονομίας καυσίμου αλλά και των φοροαπαλλαγών που προσδίδουν τα συγκεκριμένα μοντέλα στους χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων. Οι πωλήσεις των επόμενων μηνών που δεν θα έχει αυξημένα ποσοστά εταιρικών οχημάτων θα ξεδιαλύνουν το τοπίο και βέβαια θα καταγραφεί η πραγματική δυναμική και των υπόλοιπων καυσίμων.
Βέβαια δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και τις επιδοτήσεις από το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 που προσδίδει όφελος έως και 8.000 ευρώ σε όσους αποκτήσουν ηλεκτρικό όχημα.
Σε επίπεδο έτους μόνο οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων σημειώνουν άνοδο σε ποσοστό 2,1% καθώς τα συγκεκριμένα μοντέλα κατέλαβαν το 9,7% έναντι 7,6%.
Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στο 5μηνο κατέλαβαν το 45,4% του συνόλου χάνοντας 1,6% σε σχέση με το 47% που κατείχαν το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Οριακή πτώση σημείωσαν οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων μοντέλων στο 5μηνο καθώς κατέλαβαν το 14,4% έναντι 15% το αντίστοιχο διάστημα του 2022 σημειώνοντας πτώση μόλις 0,6%.
Τα υβριδικά αυτοκίνητα επίσης σημείωσαν οριακή άνοδο 0,6% καθώς στο πρώτο 5μηνο του 2023 κατέλαβαν το 27,9% έναντι 27,3% το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων με Φυσικό Αέριο (αμιγώς ή διπλό καύσιμο) κατέγραψαν πτώση 0,3% καταλαμβάνοντας καταλαμβάνοντας το 0,3% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 0,6% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Τέλος τα οχήματα με υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) σημείωσαν πτώση 0,2% καθώς στο 5μηνο κατέλαβαν το 2,3% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 2,5% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Αυξήθηκε το ποσοστό των SUV
Την κατηγορία Β επέλεξε η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών σε ποσοστό 48,6% εκ των οποίων το 22,8% αφορούσε σε SUV μοντέλα.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η κατηγορία C με ποσοστό 33,4% εκ του οποίου το 22,4% αφορά σε SUV μοντέλα και το υπόλοιπο 11% σε hatchback και sedan.
Στην τρίτη θέση ακολουθεί η κατηγορία D με ποσοστό 8,2% εκ του οποίου τα SUV είναι 7%.
Στη συνέχεια ακολουθεί η κατηγορία A με 7,8% (2,5% τα SUV), η κατηγορία Ε με 0,3% (0,2% τα SUV), η κατηγορία F-G με 0,4% (0,3% τα SUV), η κατηγορία Sports με 0,6% και οι κατηγορίες MPV – Combi με 0,7%.
Σε σύνολο όλων των κατηγοριών τα SUV τον Μάιο κατέλαβαν το 51,8% καταγράφοντας άνοδο 5,4% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022 ενώ σε επίπεδο 5μήνου το ποσοστό των SUV ανήλθε σε 54,1% σημειώνοντας πτώση 0,7% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022.