Με το παράξενο όνομα Ekonk, το αμιγώς ηλεκτρικό μονοθέσιο hypercar της ινδικής Vazirani φιλοδοξεί με τους 722 hp και τα μόλις 738 κιλά του να «κοιτάξει» στα μάτια την Koenigsegg.
Η εταιρεία που ίδρυσε το 2015 ο Ινδός Chunky Vazirani, πρώην εργαζόμενος των Jaguar και Rolls-Royce, έδωσε αυτό το παράξενο όνομα στο εντυπωσιακό της δημιούργημα εμπνευσμένη από την ινδική λέξη Ekon - η οποία στις γραφές του Ινδουισμού σηματοδοτεί την πρώτη λάμψη ενός θείου φωτός.
Όμως και το πρώτο αυτοκίνητο που κατασκεύασε η Vazirani, και το είχε παρουσιάσει το 2018 στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood, δεν είχε πιο εύηχο όνομα. Το Shul δεν ήταν αμιγώς ηλεκτρικό, καθώς μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα διέθετε και μια μικρή jet τουρμπίνα - η οποία λειτουργούσε για να φορτίζει τη μπαταρία. Ήταν, μηχανικά, μια πολύ δύσκολη και περίπλοκη άσκηση.
BUY NOW
Όμως το μονοθέσιο Ekonk είναι αμιγώς ηλεκτρικό, και προκαλεί εντύπωση πως έμεινε το βάρος του στα μόλις 238 κιλά, δεδομένου του βάρους των μπαταριών. Αλλά και πέραν αυτού, ο Vazirani εκθειάζει το Ekonk για το πρώτο (που δεν είναι το πρώτο) εξειδικευμένο σύστημα ψύξης των μπαταριών, καθώς και για το «σχεδιασμό διαστημοπλοίου», όπως τον χαρακτηρίζει.
Σύμφωνα με τον Ινδό μηχανολόγο, το σύστημα ψύξης των μπαταριών βασίζεται στη Βιομιμητική - στην επιστήμη της μελέτης του τρόπου με τον οποίο οι άνθρωποι και τα ζώα χρησιμοποιούν την αναπνοή για να ρυθμίζουν τη θερμοκρασία του σώματός τους.
Παράλληλα, ο Vazirani έχει χρησιμοποιήσει αρχαίες ινδικές κατασκευαστικές πρακτικές για τη δημιουργία του συστήματος που ονομάζει DiCo, για την αερόψυξη των μπαταριών. Σύμφωνα με τον Ινδό, αυτό το σύστημα επιτρέπει τη μείωση του βάρους του Ekonk και αυξάνει την αυτονομία του - ενώ παράλληλα το κάνει ασφαλέστερο, ταχύτερο και πιο οικονομικό στην κατασκευή.
Το ηλεκτρικό hypercar έχει αμάξωμα από ανθρακονήματα, και με βάρος 738 κιλών είναι το ελαφρύτερο ηλεκτρικό που έχει κατασκευαστεί ποτέ, με μεγάλη διαφορά. Το ηλεκτρικό παραγωγής με το μικρότερο βάρος είναι το Mitsubishi i-Miev. Παράλληλα, με ισχύ 722 ίππων, το Ekonk έχει αναλογία κιλών ανά ίππο σχεδόν ένα-προς-ένα, όπως το Koenigsegg One:1.
Στις πρόσφατες δοκιμές του, το Vazirani Ekonk σημείωσε την επιτάχυνση 0-100 km/h σε 2,54 δευτερόλεπτα, και ξεπέρασε τα 320 km/h τελική ταχύτητας. Ένα αρνητικό, πάντως, είναι πως -ίσως για λόγους περιορισμούς του βάρους- το ινδικό hypercar δεν έχει κανένα απολύτως ηλεκτρονικό σύστημα - ούτε καν Traction Control ή ABS. Με ένα κιλό ανά ίππο, αυτή είναι μια κάπως ανησυχητική πληροφορία.