Με το βλέμμα στο μέλλον η ισπανική Ebro επιστρέφει στη ζωή αρχικά με ένα νέο και αμιγώς ηλεκτρικό επαγγελματικό μοντέλο για τις αγορές τις Ευρώπης.
Μια αναγέννηση που βρισκόταν στα σκαριά εδώ και μερικά χρόνια είναι αυτή της ισπανικής Ebro, η οποία θέλει να κάνει την επανείσοδό της στις ευρωπαϊκές αγορές με την κατασκευή των δικών της αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων για επαγγελματική χρήση.
H Ebro ήταν θυγατρική της Motor Iberica και κατασκεύαζε αρχικά επί ισπανικού εδάφους επαγγελματικά μοντέλα και φορτηγά της Ford, ενώ αργότερα με την εξαγορά άλλων ισπανικών εταιρειών (Fadisa, Aisa, Siata και Viasa) ξεκίνησε να κατασκευάζει επαγγελματικά μοντέλα άλλων κατασκευαστών με το δικό της σήμα, όπως ήταν για παράδειγμα διάφορα μοντέλα της Jeep αλλά και το van Romeo, της Alfa Romeo.
BUY NOW
Διαθέτοντας εργοστάσια σε Βαρκελώνη, Μαδρίτη, Άβιλα και Κόρδοβα, η Ebro παρέμεινε ενεργή και διέθετε επαγγελματικά μοντέλα στην αγορά από την σύστασή της το 1954 έως και το 1987 όταν και εξαγοράστηκε πλήρως από τη Nissan και μετονομάστηκε σε Nissan Motor Iberica. Ήταν τότε που το όνομά της εξαφανίστηκε από την αγορά, ωστόσο όπως δείχνουν όλα η Ebro επιστρέφει ξανά.
Πίσω από την αναγεννημένη Ebro βρίσκεται η EcoPower Automotive αλλά και τέσσερεις ακόμη εταιρείες (Jaton Racing, Api Brothers, Btech και Nexus Projectes), οι οποίες, σύμφωνα και με ισπανικά δημοσιεύματα, θέλουν να φέρουν το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην αγορά σύντομα.
Η ισπανική εταιρεία θα χρησιμοποιήσει μάλιστα για να κατασκευάσει το νέο της μοντέλο το εργοστάσιο που έκλεισε λόγω αναδιάρθρωσης η Nissan το 2020, το οποίο βρίσκεται στη Zona Franca της Βαρκελώνης, ενώ αναμένεται να προχωρήσει στην πρόσληψη προσωπικού που εργαζόταν στο συγκεκριμένο εργοστάσιο, το οποίο απασχολούσε άλλοτε 3.000 άτομα.
Το πρώτο αμιγώς pick up της Ebro δεν θα αποτελεί ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο αφού οι Ισπανοί σκοπεύουν να βασιστούν σε μεγάλο βαθμό στο εκλιπόν Nissan Navara. Όπως φαίνεται και από τις σχετικές φωτογραφίες οι άνθρωποι της Ebro θα προχωρήσουν στις απαραίτητες αισθητικές αλλαγές στο αμάξωμα του Navara ώστε να διαφοροποιείται από το συμβατικό μοντέλο που δεν παράγεται πια.
Αλλαγές θα υπάρξουν και στο πλαίσιο τύπου σκάλας με στόχο αυτό να φιλοξενεί μια μεγάλη συστοιχία μπαταριών ενεργειακής χωρητικότητας 100 kWh αλλά και δύο ηλεκτρικούς κινητήρες έναν για κάθε άξονα.
Η συνολική απόδοση του συστήματος θα φτάνει στους 300 ίππους με τις πρώτες εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για αυτονομία της τάξης των 440 χιλιομέτρων, με το pick up της Ebro να διατίθεται αποκλειστικά ως διπλοκάμπινο.
Το πρώτο μοντέλο της Ebro αναμένεται να είναι εμπορικά διαθέσιμο το 2024, ενώ εκτός από το pick up η ισπανική εταιρεία σκοπεύει να φέρει στην αγορά και ένα αμιγώς ηλεκτρικό van, το οποίο με τη σειρά του θα βασίζεται επίσης σε μοντέλο της Nissan και συγκεκριμένα στο e-NV200.