Ιστορική φίρμα επιστρέφει στη ζωή - Ποια μοντέλα θα κατασκευάζει

moskvich epistrofi

Μετά από 24 χρόνια στην αφάνεια, ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία ετοιμάζεται να κάνει δυναμική επιστροφή με ένα νέο μοντέλο που θα είναι μεγαλύτερο από το Kodiaq και σαφώς πιο οικονομικό.

Η Moskvitch έχει αφήσει το δικό της στίγμα στη ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία, έχοντας ιστορία πάνω από 56 χρόνια και κάνοντας διάφορες συνεργασίες, μεταξύ αυτών και με τη Renault. Η εταιρεία κήρυξε πτώχευση το 2002, με το μέρος του εργοστασίου της να περνάει στη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία ξεκίνησε να συναρμολογεί τα Renault Logan για την εγχώρια αγορά, ενώ το 2015 είχε αρχίσει τις διαδικασίες για την απόκτηση των δικαιωμάτων Moskvitch στη Ρωσία.

Moskvich epistrofi 1
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όλα αυτά όμως άλλαξαν το 2022, όταν, υπό το πρίσμα των διεθνών κυρώσεων κατά της Ρωσίας, η Renault πούλησε το εργοστάσιο πίσω στην πόλη της Μόσχας, με τις τοπικές αρχές να έχουν ως στόχο την επανεκκίνηση παραγωγής αυτοκινήτων, αυτή τη φορά κάτω από τον κρατικό έλεγχο. Τα πρώτα μοντέλα έκαναν την εμφάνισή τους μέσα στον ίδιο χρόνο, αλλά η πρώιμη επιστροφή της Moskvitch στην αγορά δεν ήταν τόσο εντυπωσιακή όσο περίμεναν οι ιθύνοντες. Οι προσδοκίες που είχαν ότι θα φτάσουν μέσα σε λίγα χρόνια να κάνουν εκατοντάδες χιλιάδες πωλήσεις ετησίως έχουν εξανεμιστεί, με το νέο στόχο να μιλάει για περίπου 27.000 αντίτυπα τον χρόνο.

Moskvich epistrofi 3

Αν το συγκεκριμένο νούμερο είναι ρεαλιστικό, μόνο ο χρόνος θα το δείξει, αλλά οι Ρώσοι δεν είναι διατεθειμένοι να αφήσουν τη μάρκα στην τύχη της. Μέχρι και πριν από λίγο καιρό είχαν στη διάθεσή τους μόνο τις εγκαταστάσεις συναρμολόγησης που είχε αφήσει πίσω η Renault, κάτι που περιόριζε τις δυνατότητες παραγωγής και το περιθώριο για προσφορά αυτοκινήτων σε ελκυστικές τιμές, με όλα τα ανταλλακτικά και τμήματα των μοντέλων να φτάνουν από την Κίνα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πλέον αυτό έχει αλλάξει, με την εταιρεία να αποκτάει επιπλέον μηχανήματα, τα οποία μπορούν να κατασκευάσουν σχεδόν 900 εξαρτήματα, γεγονός που θα μειώσει σημαντικά το κόστος και τις τιμές για τους πελάτες. Ταυτόχρονα στο εργοστάσιο εγκαταστάθηκαν περισσότερα από 100 ρομπότ και 145 αυτόνομα οχήματα εφοδιασμού, τα οποία είναι πλήρως αυτοματοποιημένα και προσφέρουν περισσότερα σημεία ελέγχου ποιότητας.

Moskvich epistrofi 2

Οι αλλαγές αυτές θα έχουν άμεση επιρροή τόσο στη μείωση των τιμών, όσο και στην αύξηση της ποιότητας, με το πρώτο μοντέλο που επωφελείται αυτών των επενδύσεων να είναι το νέο Moskvitch 8, το οποίο θα είναι η ναυαρχίδα της εταιρείας. Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε νωρίτερα μέσα στο χρόνο, με τις πληροφορίες να λένε ότι θα κυκλοφορήσει στην αγορά μέσα στον Οκτώβριο.

Ωστόσο, έχουν ήδη επιβεβαιωθεί κάποια τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου. Είναι λοιπόν βέβαιο ότι το μεγάλο SUV μήκους 4.824 χιλιοστών θα έχει κάτω από το καπό έναν υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρων με μέγιστη ισχύ 174 ίππους. Η δύναμη θα στέλνεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου επτά σχέσεων, χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα για τετρακίνηση, κάτι που ίσως να επηρεάσει τη δημοτικότητά του στη Ρωσία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Moskvich epistrofi 4

Το αυτοκίνητο αρχικά θα είναι διαθέσιμο μόνο σε επταθέσια διαμόρφωση και θα εφοδιάζεται με πλούσιο εξοπλισμό, όπου μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, κάμερες και σύστημα πολυμέσων με λειτουργίες Android Auto και Apple CarPlay. Οι υψηλότερες εκδόσεις εξοπλισμού θα διαθέτουν επίσης δίχρωμη δερμάτινη ταπετσαρία, με την απουσία της τετρακίνησης να αντισταθμιστεί εν μέρει από την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης, συμπεριλαμβανομένων των ειδικών για εκτός δρόμου.

Moskvich epistrofi 5
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν γνωρίζουμε ακόμη τις τιμές, αλλά ήδη υπάρχουν κάποιες φήμες για το πού θα κινούνται. Με το μοντέλο να βασίζεται στο κινεζικό JAC X8 Plus, το οποίο είναι διαθέσιμο στην Κίνα από μόλις 99.800 CNY, δηλαδή περίπου 12.800 ευρώ, δεν είναι απίθανο να το δούμε στην αγορά κάτω από 20.000 ευρώ, όσο δηλαδή κοστίζουν οι πλούσιες εκδόσεις της κινέζικης εκδοχής του. Ακόμα όμως και να ξεπεράσει το ψυχολογικό όριο των 20 χιλιάδων, θα εξακολουθούσε να είναι μια δελεαστική επιλογή, βάζοντας στην εξίσωση τον εξοπλισμό και το μέγεθός του, που είναι μεγαλύτερο από το Škoda Kodiaq.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ