Για να πετύχει τις απαιτητικές τεχνικές προδιαγραφές που συνοδεύουν το όνομα Jeep, το Avenger εφοδιάστηκε με ένα εντελώς νέο σύστημα ηλεκτροκίνησης, το οποίο είναι και το πλέον αποδοτικό που διαθέτει μέχρι στιγμής ο Όμιλος Stellantis.
Το Avenger, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία της Jeep, πραγματοποιεί ήδη μια εντυπωσιακή πορεία πριν καν φτάσει στις εκθέσεις της μάρκας στην Ευρώπη εντός του 2ου τριμήνου του έτους.
Ήδη το μοντέλο έχει ξεπεράσει τις 12.000 παραγγελίες, έχει κατακτήσει το θεσμό Car Of The Year 2023 στις αρχές του έτους, ενώ πρόσφατα μετά την επικράτηση στην κατηγορία Family SUV στο Women’s World Car of the Year 2023, το Jeep Avenger βρίσκεται μαζί με ακόμα πέντε μοντέλο στον τελικό γύρο για τον τίτλο, που θα ανακοινωθεί στις 8 Μαρτίου.
BUY NOW
Βασικό συστατικό για την επιτυχία του Avenger αποτελεί το εντελώς νέο σύστημα ηλεκτροκίνησης που διαθέτει, το οποίο είναι το πλέον αποδοτικό που διαθέτει μέχρι σήμερα ο Όμιλος Stellantis. Την ίδια στιγμή, το σύστημα προσφέρει υψηλά επίπεδα σχεδιαστικής ευελιξία, χαρακτηριστικό απαραίτητο ώστε το μοντέλο να εφαρμόσει μια σειρά μοναδικών στοιχείων που παραδοσιακά συνοδεύουν τα μοντέλα της Jeep.
Με πυλώνα την αναβαθμισμένη πλατφόρμα eCMP του Ομίλου Stellantis, το Avenger εφοδιάζεται με το νέο σύστημα των 400V που είναι το πρώτο που παρουσιάζει η Emotors, η κοινοπραξία των Stellantis και Nidec Leroy-Somer Holding. Ο νέος ηλεκτροκινητήρας Μ3 σχεδιάστηκε με στόχο τη μέγιστη αποδοτικότητα, τη βέλτιστη διαδικασία παραγωγής και την υψηλή σχέση απόδοσης/κόστους. Με μέγιστη ισχύ 115 kW (156 ίπποι) αποδίδει με απόλυτα άμεσο και γραμμικό τρόπο έως και 260 Nm ροπής.
Την αποθήκευση και την τροφοδοσία του συστήματος με ενέργεια εξασφαλίζει μια νέα μπαταρία ονομαστικής χωρητικότητας 54 kWh που επίσης κατασκευάζεται από τη Stellantis. Προσφέρει υψηλή ενεργειακή πυκνότητα και εξαιρετική αναλογία ονομαστικής και ωφέλιμης χωρητικότητας. Συγκεκριμένα η ωφέλιμη χωρητικότητα είναι 51 kWh, δηλαδή ποσοστό σχεδόν 95% σε σχέση με την ονομαστική χωρητικότητα. Αυτό οφείλεται στη σχεδίαση της μπαταρίας, αλλά και την αποδοτική λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος.
Η μπαταρία του Avenger χωρίζεται σε 17 μονάδες με συνολικά 102 στοιχεία (Lithium-Ion NMC 811). Η κατανομή των μονάδων στο πάτωμα του αυτοκινήτου είναι 65% στο πίσω μέρος και το υπόλοιπο 35% στο εμπρός (στο επίπεδο που βρίσκονται οι εμπρόσθιες θέσεις), έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου, η βέλτιστη κατανομή των μαζών, και το χαμηλό κέντρο βάρους. Το βάρος της μπαταρίας του συνόλου είναι 340 κιλά, μια πολύ καλή τιμή σε σχέση με τη χωρητικότητά της.
Η νέα μπαταρία εξασφαλίζει στο Avenger υψηλά επίπεδα αυτονομίας, με 400 χλμ. σε μικτές συνθήκες WLTP και 550 χλμ. σε αστικές συνθήκες. Η αρκετά υψηλότερη αυτονομία σε σχέση με την υπάρχουσα πλατφόρμα eCMP, υποστηρίζεται -εκτός από τη νέα μπαταρία (+8%)- από το νέο ηλεκτροκινητήρα (+12%), αλλά και μια σειρά βελτιστοποιήσεων σε επιμέρους τομείς, όπως την καλύτερη αεροδυναμική, τις μικρότερες απώλειες από τη μετάδοση, την μικρότερη αντίσταση κύλισης από τα ελαστικά, κ.α. (+8%).
Το ηλεκτρικό σύστημα του Avenger υποστηρίζει τρία προγράμματα λειτουργίας, ECO (με απόδοση 60kW / 180Nm), Normal (80kW / 220 Nm) και Sport (115kW / 260Nm). Ανεξάρτητα από την επιλογή του οδηγού, ο περιορισμός της ισχύος βγαίνει αυτόματα εκτός για πλήρη ισχύ σε περίπτωση kick-down. Παράλληλα με τα τρία προγράμματα, υπάρχουν διαθέσιμα και δύο επίπεδα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση (Normal, -0,6 m/s2, 15 kw, 35 Nm και Plus -1,2 m/s2, 45 kW, 70 Nm).
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ