Jujiro Matsuda: Από παιδικός μετανάστης, ιδρυτής της Mazda

Mazda

Η εσωτερική μετανάστευση σε ηλικία 13 ετών και τα άσχημα παιχνίδια της μοίρας δεν μπόρεσαν να καταπνίξουν το επιχειρηματικό δαιμόνιο του ανθρώπου που δημιούργησε τον θρύλο της Mazda.

Εβδομήντα χρόνια συμπληρώνονται φέτος, από τότε που ο ιδρυτής της Mazda, Jujiro Matsuda, εγκατέλειψε τα εγκόσμια, παίρνοντας τον δρόμο προς τους ουρανούς.

Το ημερολόγιο έγραφε 27 Μαρτίου 1952 όταν ο Matsuda άφησε την τελευταία του πνοή, αφήνοντας πίσω του μια λαμπρή αυτοκινητική κληρονομιά, που έμελλε να λειτουργήσει ως πυξίδα για τη γιγάντωση της ιαπωνικής εταιρείας, και την εδραίωσή της ανάμεσα στις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Jujiro Matsuda: Από το ναδίρ στο ζενίθ

Το 1875, η οικογένεια Matsuda από τη Χιροσίμα, καλωσορίζει το 12ο παιδί της. Ως γιος ψαρά, ο Jujiro αδυνατούσε να γευτεί τις χαρές τις ανεμελιάς που απολάμβαναν τα υπόλοιπα παιδιά της ηλικίας του. Ανήμπορος να πάει στο σχολείο, στην ηλικία των 13 ετών ακολουθεί το δύσβατο μονοπάτι της εσωτερικής μετανάστευσης προκειμένου να μαθητεύσει δίπλα σε έναν σιδηρουργό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Jujiro Matsuda

Για να συνειδητοποιήσει γρήγορα ότι προορισμός της ζωής του ήταν η αφοσίωση του στη βιομηχανία μηχανών. Καθοδηγούμενος από την αστείρευτη δίψα του να αποκτήσει προηγμένες μηχανολογικές δεξιότητες άρχισε να εργάζεται σε διάφορα εργοστάσια, συμπεριλαμβανομένων ναυπηγείων και οπλοστασίων.

Προκειμένου, μάλιστα, να εμφυσήσει στα μυστικά των μηχανημάτων και την κατασκευαστική τέχνη, άρχισε να επισκέπτεται πολλών ειδών εργοστάσια, συστηθείς με διάφορες παραγωγικές μεθόδους.

Σε ηλικία 31 ετών ιδρύει στην Οσάκα την εταιρεία "Matsuda Seisakusho" ώστε να εφαρμόσει τις συλλεχθείσες γνώσεις πάνω στην κατασκευή των δικών του μηχανημάτων και για το σκοπό αυτό νοίκιασε ένα μικροσκοπικό αγελαδοτροφείο, 33 τ.μ. Οι δουλείες, ωστόσο, δεν πήγαν όπως περίμενε, για να γευτεί το πικρό ποτήρι της απογοήτευσης όταν έμαθε ότι ένα προϊόν που εξέλισσε επί μήνες, τελικά υπήρχε στην αγορά.

Αρνούμενος να κάνει πίσω, και αποφασισμένος να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό άρχισε να περισυλλέγει τα προϊόντα της αγοράς και αφού τα αποσυναρμολογούσε, προχωρούσε στην εξονυχιστική μελέτη τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πιστός στην πεποίθησή του ότι τα ποιοτικά μηχανήματα ήταν απαραίτητα για την παραγωγή προϊόντων που ενθουσιάζουν τους χρήστες, άρχισε να εισάγει προηγμένες μηχανές κατασκευής προϊόντων από το εξωτερικό.

Το 1918, και ενώ διένυε την τέταρτη δεκαετία ζωής, του επέστρεψε στη Χιροσίμα, όπου ίδρυσε την εταιρεία "Hiroshima Matsuda Seisakusho" , ενώ δύο χρόνια αργότερα πείστηκε να τη συγχωνεύει σε με την εταιρεία "Toyo Cork Kogyo Co", η οποία εξειδικευόταν στην παραγωγή πινάκων φελλών. 

matsura mazda fellos

Ο Matsuda, συνέβαλε στην αναγέννηση της παρακμάζουσας τότε εταιρείας, για να δεχτεί ακόμα ένα επιχειρηματικό χαστούκι, όταν ολόκληρο το εργοστάσιο της Toyo Cork Kogyo  καταστράφηκε από φωτιά (1925). Ούτε τότε, όμως, παρέδωσε τα όπλα και ορκίστηκε να αναβιώσει την εταιρεία από τις στάχτες της.

Εκείνη την εποχή, το έδαφος ήταν ώριμο για την αυτοκινητοβιομηχανία. Ο μεγάλος σεισμός του Καντό (1η Σεπτεμβρίου 1923) στρέφει το ενδιαφέρον των πολιτών στα αυτοκίνητα, ως το κύριο μέσο μεταφοράς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το επιχειρηματικό δαιμόνιο του Jujiro, τον οδήγησε στα τρίτροχα φορτηγά, τα οποία φάνταζαν ως το ιδανικό όχημα για τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής των ανθρώπων, συνδράμοντας παράλληλα στη ενίσχυση της χώρας.

Ενώ άλλοι εγχώριοι κατασκευαστές βασίζονταν σε κινητήρες και άλλα βασικά εξαρτήματα που κατασκευάζονται στο εξωτερικό, ο Jujiro επέμεινε στην εγχώρια κατασκευή ανταλλακτικών.

Οι ακούραστες προσπάθειές του απέδωσαν καρπούς όταν ολοκληρώθηκαν και εισήχθησαν στην αγορά τα τρίτροχα φορτηγά (υπό την ονομασία Matsuda Go) μαζικής παραγωγής.

mazda 3wheel

Η προφορά της λέξης Matsuda ήταν πολύ κοντά στην ονομασία Mazda, η οποία επιλέχθηκε ώστε να αποδοθεί τιμή στον Ahura Mazda, τον θεό της αρμονίας, της νοημοσύνης και της σοφίας.

Ο θρύλος της Mazda είχε μόλις αρχίσει και έφερε την υπογραφή του Jujiro Matsuda, ενός ανθρώπου που ξεκίνησε από το μηδέν και έφτασε να βρίσκεται πίσω από μια από τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
mazda mx-5

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ