Γιατί στα καινούργια αυτοκίνητα θα πρέπει να περιμένεις 30 δευτερόλεπτα πριν ξεκινήσεις

katalites neoi ripoi autokinita

Στο πλαίσιο μιας προσπάθειας να γίνουν τα καινούργια αυτοκίνητα πιο φιλικά προς το περιβάλλον, θα έρθουν στο προσκήνιο κάποια εξελιγμένα εξαρτήματα που θα μειώνουν τους ρύπους αλλά θα «ζητούν» την υπομονή των οδηγών.

Σφίγγει η θηλιά γύρω από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα οποία με την εφαρμογή του νέου πρότυπου εκπομπών ρύπων Euro 7 θα πρέπει να εκπέμπουν λιγότερους ρύπους.

Μία από τις μεγάλες αλλαγές που θα επιφέρει το νέο πρότυπο είναι και η μείωση των εκλυόμενων ρύπων κατά τα πρώτα 10 χιλιόμετρα κυκλοφορίας των αυτοκινήτων. Πρόκειται για μία μεγάλη πρόκληση για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, δεδομένου ότι η καύση κατά την κρύα εκκίνηση του κινητήρα δεν είναι «τέλεια».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χείρα βοηθείας στους κατασκευαστές για την επίτευξη του εν λόγω στόχου αναμένεται να διαδραματίσουν κάποιοι εξελιγμένοι ηλεκτρικοί καταλυτικοί μετατροπείς, που φέρουν την κωδική ονομασία “super καταλύτες”.

Η αρχή λειτουργίας των εν λόγω e-catalysts αναμένεται να είναι ίδια με αυτή των συμβατικών καταλυτών, δηλαδή θα φροντίζουν για τη μετατροπή των επικίνδυνων καυσαερίων σε λιγότερο επικίνδυνα.

Για να επιτελέσει, ωστόσο, με επιτυχία ο καταλύτης το ρόλο του πρέπει να ανατπυχθούν στο εσωτερικό του ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες, κάτι το οποίο απαιτεί ένα εύλογο χρονικό διάστημα.

super καταλύτες μείωση ρύπων

Επομένως, κατά την κρύα εκκίνηση του κινητήρα, ο καταλύτης δεν έχει προλάβει να «πιάσει» τη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας του, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να μετατρέψει τα καυσαέρια σε λιγότερο επικίνδυνα.

Σε αυτό το σημείο «έρχονται» οι super καταλύτες: Αυτό που προτείνουν πολλοί κατασκευαστές OEM είναι να εισαγάγουν έναν προθερμαντηρα και έναν ανεμιστήρα που θα προθερμαίνουν τον καταλύτη προτού εκκινήσει ο κινητήρας. Σε τεχνικό επίπεδο, η λειτουργία του συγκεκριμένου συστήματος θα απαιτήσει την παρουσία 48βολτης τεχνολογίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να εκτελεστεί, ωστόσο, αυτή η διαδικασία εκτιμάται ότι θα απαιτείται ένα χρονικό διάστημα κοντά στα 30 δευτερόλεπτα, από τη στιγμή που θα πατήσουμε το κουμπί εκκίνησης του κινητήρα. Μέχρι, λοιπον, να ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία το μοτέρ δεν θα μπορεί να ενεργοποιηθεί.

Σύμφωνα με ειδικούς, ο χρόνος αναμονής θα μπορούσε να μειωθεί μέσω της χρήσης ειδικών αισθητήρων που θα σηματοδοτούν την έναρξη της διαδικασίας προθέρμανσης του κινητήρα από τη στιγμή που ξεκλειδώσει το αυτοκίνητο. Παράλληλα, στην επιτάχυνση της διαδικασίας θα μπορούσε να συμβάλλει μία εφαρμογή (app) στο κινητό του τηλέφωνο με την οποία ο οδηγός θα μπορεί να ζητήσει την εκτέλεση της διαδικασίας από απόσταση.

Ακόμα, όμως, υπό αυτές τις συνθήκες, ο οδηγός θα χρειάζεται να κάνει υπομονή 5-10 δευτερόλεπτα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το μέγεθος των super καταλυτών θα είναι κατά 30% μεγαλύτερο από αυτό των συμβατικών καταλυτικών μετατροπέων. Κάτι το οποίο σημαίνει ότι σε συνδυασμό με την πιο εξελιγμένη τεχνολογία τους, θα οδηγήσουν σε αύξηση της τιμής των αυτοκινήτων κατά περίπου 600 ευρώ.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ