Τι κρύβεται στην Κακιά Σκάλα -Οι άγνωστες τρύπες που δεν γνωρίζουν οι οδηγοί που περνούν
Η παλαιά Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου στο ύψος της Κακιάς Σκάλας κρύβει μια άγνωστη ιστορία που λίγοι οδηγοί γνωρίζουν.
Δεκάδες είναι οι οδηγοί που περνούν καθημερινά από την Παλαιά Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, αλλά ελάχιστοι γνωρίζουν ότι διασχίζουν ένα τμήμα που αποτελεί ζώσα μνήμη της γερμανικής κατοχής.
Πρόκειται για τα αθέατα πολυβολεία στο ύψος της Κακιάς Σκάλας που είναι συγκεντρωμένα σε μια απόσταση περίπου 880 μέτρων μεταξύ της παλιάς γραμμής σιδηροδρομικής γραμμής και της παλιάς Εθνικής Οδού.
BUY NOW
Το κουβάρι της ιστορίας των πολυβολείων ξετυλίχθηκε σε ένα ενδιαφέρον βίντεο του Up Stories σε συνεργασία με τον Μιχάλη Μίλλερ και τον Γιώργο Τσάκα, Εφ. Υπολοχαγό του Ελληνικού στρατού και ιδρυτή της Railbiking in Greece, ο οποίος έφερε στο φως κάποιες άγνωστες σε πολλούς πτυχές της ιστορίας.
Τα πολυβολεία χτίστηκαν όταν η χώρα κατακτήθηκε από τους Γερμανο-Ιταλούς, μέσω της καταναγκαστικής εργασίας των κατοίκων των Μεγάρων, και είχαν ως στόχο να θωρακίσουν στρατηγικής σημασίας υποδομές, συμπεριλαμβανομένου του σιδηροδρόμου.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το 1941 δεν υπήρχε η παλαιά Ε.Ο., αλλά μόλις μισή λωρίδα δρόμου. Για τη μετακίνηση, λοιπόν, μεταξύ των πόλεων φρόντιζε ο σιδηρόδρομος, ο οποίος διέσχιζε την απόκρημνη περιοχή της Κακιάς Σκάλας.
Με δεδομένο, λοιπόν, ότι στο εν λόγω σημείο ένα σαμποτάζ των Ελλήνων επαναστατών, θα καθιστούσε χρονοβόρο και δύσκολο το έργο αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής, οι Γερμανοί δημιούργησαν αυτά τα πολυβολεία που θα απέκρουαν τις επιθέσεις.
Τέλος, το βίντεο παρέχει εικόνα και μιας μισοκατεστραμμένης γέφυρας, η οποία έπεσε θύμα της καταστροφικής δράσης των Γερμανών. Ειδικότερα, κατά την αποχώρησή τους οι κατακτητές έλαβαν την εντολή να ανατινάξουν τις άνω των 20 μέτρων γέφυρες.
Από Κόρινθο μέχρι Αθήνα, η μεγαλύτερη γέφυρα ήταν ο ισθμός της Κορίνθου, ο οποίος δεν γλίτωσε από το ισοπεδωτικό έργο των Γερμανών.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ