Έρχονται οι κάμερες που θα βλέπουν αν χρησιμοποιείς κινητό τηλέφωνο -Δεν θα ξεφεύγει κανείς

Κάμερα διαχείρισης κυκλοφορίας

«Ψηφιακά μάτια» πάνω από τα κεφάλια των οδηγών θα συλλαμβάνουν όσους αρνούνται να συμμορφωθούν με τους οδικούς κανόνες.

Κάθε Έλληνας οδηγός γνωρίζει ότι στους δρόμους της χώρας μας υπάρχουν κάμερες ταχύτητας που θέτουν προ των ευθυνών τους όσους αδιαφορούν για όρια και βυθίζουν το πόδι τους στο γκάζι.

Παράλληλα, όπως έχουμε γράψει, σε δεκάδες φανάρια του οδικού δικτύου του Λεκανοπεδίου θα τοποθετηθούν κάμερες που θα εντοπίζουν την παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, ακολουθώντας το «παράδειγμα» της κάμερας στη Λεωφόρο Ποσειδώνος, στο ύψος της Λεωφόρου Καλαμακίου.

Οι προαναφερθείσες, ωστόσο, ενδέχεται να μην είναι οι μοναδικές κάμερες που θα υπάρχουν στο οδικό δίκτυο της χώρας μας τα επόμενα χρόνια, καθώς στο εξωτερικό ήδη έχουν πιάσει δουλειά τεχνικά μέσα που τιμωρούν όσους δεν κάνουν χρήση ζώνης ασφαλείας ή οδηγούν με το κινητό τηλέφωνο στο χέρι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
κινητό τηλέφωνο οδήγηση

Μία από τις ευρωπαϊκές χώρες που έχουν δώσει ψήφο εμποστοσύνης στις εν λόγω κάμερες είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, στο πλαίσιο πιλοτικής λειτουργίας του συστήματος, που ξεκίνησε στο Warwickshire των Δυτικών Μίντλαντς το 2021.

Πρόκειται για κάμερες που είναι τοποθετημένες σε ειδικούς στύλους εγκατεστημένους σε οχήματα και εντοπίζουν τους παραβάτες, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πιλοτική λειτουργία, μάλιστα, εδώ και λίγους μήνες έχει επεκταθεί σε συνολικά 10 περιοχές του Ηνωμένου Βασιλείου, ενώ σύμφωνα με τα υφιστάμενα σχέδια, στόχος είναι οι κάμερες να τοποθετηθούν και πάνω σε γέφυρες ώστε να έχουν… απεριόριστη θέα όλων των λωρίδων κυκλοφορίας.

Όσον αφορά το modus operandi του συστήματος, οι κάμερες καταγράφουν πλάνα από διερχόμενους οδηγούς, με τις εικόνες να υποβάλλονται σε επεξεργασία με χρήση τεχνητής νοημοσύνης για να διαπιστωθεί εάν κάποιος χρησιμοποιεί το τηλέφωνό του ή δεν φοράει ζώνη ασφαλείας.

Εφόσον υπάρχουν ενδείξεις ότι κάποιος οδηγός υπέπεσε σε κάποια από τις δύο παραβάσεις, τότε οι εικόνες μεταδίδονται στις αστυνομικές αρχές οι οποίες καλούνται να επιβεβαιώσουν ότι τελέστηκε παράβαση και να δρομολογήσουν τις διαδικασίες τιμωρίας του οδηγού.

Όπως ανέφερε ο Matt Staton, επικεφαλής ασφαλείας στον φορέα διαχείρισης και συντήρησης των αυτοκινητοδρόμων της Αγγλίας “National Highways” «γνωρίζουμε ότι η απόσπαση προσοχής στην οδήγης και η μη χρήση ζωνών ασφαλείας ήταν βασικοί παράγοντες σε μεγάλο αριθμό περιστατικών που είχαν ως αποτέλεσμα να σκοτωθούν ή να τραυματιστούν σοβαρά άτομα».

οδήγηση κινητό τηλέφωνο
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υπενθυμίζεται ότι το πρόστιμο για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση στην Ελλάδα είναι 100 ευρώ και συνοδεύεται από αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας και της άδειας οδήγησης από τον βεβαιούντα το πρόστιμο για 60 ημέρες.

Αναφορικά, τέλος, με τη μη χρήση ζώνης ασφαλείας το πρόστιμο είναι 350 ευρώ για τον οδηγό, ενώ αφαιρείται επί τόυπου η άδεια ικανότητας οδήγησης, από τον βεβαιούντα την παράβαση, για 10 ημέρες.

Παράλληλα, ο νόμος παρουσιάζεται αυστηρός και με τους υπόλοιπους επιβαίνοντες καθώς στην περίπτωση μη χρήσης ζώνης ασφάλειας έκαστος τιμωρείται και καλείται να πληρώσει διοικητικό πρόστιμο ύψους 100 ευρώ. Το ίδιο πρόστιμο, όπως μπορεί να γίνει κατανοητό, επιβάλλεται στον υπεύθυνο ενήλικα, στην περίπτωση που δεν έχει προβλέψει για την ασφάλεια των ανήλικων επιβατών που βρίσκονται εντός του αυτοκινήτου.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ