Κάμερες ταχύτητας στα χέρια πολιτών -Πώς «γράφουν» τους οδηγούς

ιδιωτικά ραντάρ ταχύτητας

Πληθαίνουν οι σύγχρονοι «κυνηγοί κεφάλων» που χτενίζουν τους δρόμους, αναζητώντας όσους βυθίζουν το πόδι τους στο γκάζι.

Με την υπερβολική ταχύτητα να αποτελεί μια από τις βασικές αιτίες πρόκλησης σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων, οι κυβερνήσεις καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να δώσουν τέλος στις παραβατικές συμπεριφορές.

Σύμμαχος σε αυτή την προσπάθειά τους αποτελούν τα τεχνικά μέσα, όπως τα ραντάρ και οι κάμερες ταχύτητας που διαβάζουν πόσο γρήγορα κινείται ένας οδηγός και αν σέβεται τα όρια ταχύτητας. Ως είθισται, τα συγκεκριμένα τεχνικά μέσα βρίσκονται υπό τη διαχείριση των αστυνομικών αρχών.

ραντάρ σε ιδιωτικά αυτοκίνητα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από το 2018, ωστόσο, στη Γαλλία υπάρχουν κάμερες ταχύτητας που είναι ενσωματωμένες και εντός της καμπίνας ιδιωτικών αυτοκινήτων, δηλαδή ΙΧ χωρίς διακριτικά που δεν ανήκουν στην αστυνομία αλλά σε ιδιωτικές εταιρείες.

Αυτές έχουν επιλεχθεί από το Δημόσιο και με τη σειρά τους προσλαμβάνουν πολίτες προκειμένου να ενσωματώσουν κάμερες στα αυτοκίνητά τους και να «κατασκοπεύουν» τους υπόλοιπους οδηγούς.

Πρόκειται για μια πρωτοβουλία της ευρωπαϊκής κυβέρνησης, η οποία ελήφθη λόγω της υποστελέχωσης της Τροχαιάς. Όσοι επιθυμούν να προσληφθούν από τις συγκεκριμένες ιδιωτικές εταιρείες πρέπει να έχουν άδεια οδήγησης και, φυσικά, να έχουν ένα… καλό ιστορικό ως οδηγοί.

ραντάρ σε ιδιωτικά αυτοκίνητα

Τέτοια ιδιωτικά οχήματα, δίχως το παραμικρό διακριτικό, κυκλοφορούν σε 8 περιοχές της Γαλλίας. Συνολικά ο αριθμός τους ανέρχεται σε 223 και βρίσκονται στον… δρόμο 7 ημέρες την εβδομάδα. Στόχος, μάλιστα, της κυβέρνησης είναι εντός του 2024 ο αριθμός των… σύγχρονων κυνηγών κεφαλών να φτάσει τους 400.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το συγκεκριμένο σύστημα εντοπισμού των γκαζιάρηδων οδηγών έχει συνδράμει καθοριστικά στη βεβαίωση αρκετών παραβάσεων για υπερβολική ταχύτητα. Παρ’ όλα αυτά, δεν είναι λίγοι που το αποδοκιμάζουν, εστιάζοντας -μεταξύ άλλων- στο γεγονός ότι τα ιδιωτικά αυτοκίνητα που ενσωματώνουν τα ραντάρ βρίσκονται σε πολύ κακή κατάσταση, με 300.000 χιλιόμετρα στο ενεργητικό τους, φθαρμένα ελαστικά κ.ο.κ.

Παράλληλα, δεν είναι λίγοι οι οδηγοί των συγκεκριμένων οχημάτων που, όταν διαπιστώθηκε το επάγγελμά τους, δέχθηκαν απειλές ή ακόμα και επιθέσεις από εξοργισμένους πολίτες.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ