Καρκινογόνα ουσία αποσύρεται από τα αυτοκίνητα -500 φορές πιο τοξική από το diesel

Χρώμιο αυτοκίνητο

Στις βλαβερές συνέπειες του εξασθενούς χρωμίου βασίζεται η αιφνίδια πρόταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την καθολική απαγόρευση της χρήσης του και μάλιστα από την αμέσως επόμενη χρονιά.

Έως και 500 φορές πιο τοξικό από τους ρύπους ενός κινητήρα diesel μπορούν να αποδειχθεί το εξασθενές χρώμιο, γεγονός που ανάγκασε τα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης να προτείνουν την άμεση απαγόρευση της χρήσης του.

Το εξασθενές χρώμιο πρόκειται για μια χημική ουσία η οποία αυξάνει την πιθανότητα εμφάνισης καρκίνου και η χρήση του πρόκειται να απαγορευθεί και σε ορισμένες από τις πολιτείες των Η.Π.Α., όπως η Καλιφόρνια.

Χρώμιο αυτοκίνητο
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η καρκινογόνος δράση εντοπίζεται στους αέριους ρύπους που εκλύονται και τη διαδικασία της επιχρωμίωσης, η οποία απαιτείται ώστε μια επιφάνεια ή αν προτιμάτε ένα συγκεκριμένο τμήμα να αποκτήσει το χαρακτηριστικό φινίρισμα.

Πέρα από το γυαλιστερό φινίρισμα, το χρώμιο προστατεύει μια μεταλλική επιφάνεια και από την πιθανότητα διάβρωσής της, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιείται εκτενώς ακόμα και σε μαγειρικά σκεύη.

Χρώμιο αυτοκίνητο

Ευρέως διαδεδομένη είναι η χρήση του χρωμίου και στην αυτοκινητοβιομηχανίας, αποτελώντας στις περισσότερες των περιπτώσεων ένα διακοσμητικό στοιχείο το οποία συναντάται τόσο στις επιφάνειες του αμαξώματος όσο και σε εκείνες του θαλάμου επιβατών.

Μια ενδεχόμενη απαγόρευση χρήσης του χρωμίου θα αναγκάσει τους κατασκευαστές να αναζητήσουν είτε νέα υλικά και κατασκευαστικές μεθόδους που θα εξασφαλίσουν στο ίδιο αποτέλεσμα είτε να καταφύγουν σε άλλους τύπους φινιρίσματος, όπως για παράδειγμα το γυαλιστερό piano black το οποίο χρησιμοποιείται όλο και συχνότερα τα τελευταία χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Χρώμιο στο αυτοκίνητο

«Υπάρχουν μη ρυπογόνες λύσεις που διερευνώνται. Ήρθε η ώρα να αλλάξουμε λίγο το παιχνίδι και να ανοίξουμε το μυαλό μας, υπάρχουν πιο βιώσιμες εναλλακτικές από το χρώμιο», δήλωσε στον βρετανικό Τύπο ο επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της Renault, Gilles Vidal, φέρνοντας ως παράδειγμα τη χρήση του φελλού και της Alcantara από ανακυκλωμένα συνθετικά υλικά.

Αν και εφόσον η πρόταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης υπερψηφιστεί, η απαγόρευση της χρήσης χρωμίου στα κράτη-μέλη θα ξεκινήσει εντός του 2024. 

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ