Citroen e-C3

Νέες κατασχέσεις πολυτελών αυτοκινήτων με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας

autokinita-pinakides voulargarias

Η ΑΑΔΕ κατάσχεσε δύο πολυτελή αυτοκίνητα που κινούνταν παράνομα στην Ελλάδα.

Τα αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας έχουν εισέλθει και πάλι στο στόχαστρο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) και ήδη έχουν κατασχεθεί οχήματα που παράνομα τα κινούσαν οι ιδιοκτήτες τους στην Ελλάδα.

Μάλιστα μεταξύ των υπερπολυτελών αυτοκινήτων που έχει κατασχέσει η ΑΑΔΕ, στην Μυτιλήνη παρακαλώ, περιλαμβάνεται και μια Bentley η οποία κυκλοφορούσε στην Ελλάδα με αγγλικές πινακίδες κυκλοφορίας για χρονικό διάστημα πέραν αυτού που προβλέπουν οι διατάξεις. Οι αναλογούντες δασμοί και φόροι ανέρχονται στο ποσό των 52.226 ευρώ!

Σε άλλη περίπτωση ένα πολυτελές Audi με πινακίδες Βουλγαρίας κατασχέθηκε από τις Αρχές στο Τελωνείο Πρέβεζας καθώς μετά από έρευνα διαπιστώθηκε ότι ο ιδιοκτήτης του οχήματος δεν είναι δικαιούχο πρόσωπο προσωρινής εισαγωγής!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι γλιτώνουν οι Έλληνες με τις ξένες πινακίδες κυκλοφορίας

Οι Έλληνες ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας έχουν ανακαλύψει αυτό το κόλπο ώστε να μην πληρώνουν υψηλά Τέλη Κυκλοφορίας, Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης ή για να διαφεύγουν των τεκμηρίων διαβίωσης.

Μάλιστα οι πινακίδες Βουλγαρίας έχουν την τιμητική τους καθώς χιλιάδες Έλληνες ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν ιδρύσει εταιρείες «φαντάσματα» στη γειτονική χώρα μόνο και μόνο για να αλλάξουν πινακίδες κυκλοφορίας στα οχήματά τους και να μην πληρώνουν όλα τα χαράτσια που υπάρχουν στην Ελλάδα ενώ παράλληλα να κινούνται ελεύθερα όπου απαγορεύει η νομοθεσία για τα ελληνικά οχήματα. Δηλαδή ο Δακτύλιος δεν ισχύει για τα οχήματα με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας ούτε η απαγόρευση της κυκλοφορίας των παλαιών πετρελαιοκίνητων οχημάτων Euro4 σε Αττική και Θεσσαλονίκη!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Να υπενθυμίσουμε πως κάθε χρόνο η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων πραγματοποιεί μπαράζ ελέγχων ώστε να περιορίσει το φαινόμενο κυκλοφορίας υπερπολυτελών αυτοκινήτων συνήθως πολύ μεγάλου κυβισμού με βουλγάρικες ή άλλων κρατών μελών της ΕΕ πινακίδες κυκλοφορίας στην Ελλάδα. Πάντως πάνω από 15.000 αυτοκίνητα με ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας είχαν διαγραφεί από τα μητρώα της Ελλάδας και είχαν ταξινομηθεί στην Βουλγαρία!

Δηλαδή οι ιδιοκτήτες τους κατέθεσαν τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους τα έκαναν εξαγωγή στη Βουλγαρία όπου και επαναταξινομήθηκαν αποκτώντας βουλγάρικες πινακίδες κυκλοφορίας.

Πάντως το λάθος που κάνουν οι περισσότεροι «πονηροί» ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που αλλάζουν πινακίδες κυκλοφορίας εστιάζεται στο γεγονός ότι εμφανίζεται ο ίδιος ιδιοκτήτης τόσο στην Βουλγάρικη Άδεια Κυκλοφορίας με την πρώην Ελληνική οπότε η διασταύρωση των στοιχείων είναι εύκολη δουλειά για τις Αρχές.

Σύμφωνα με τα ετήσια αποτελέσματα των ελέγχων ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα με Βουλγάρικες πινακίδες κυκλοφορίας κινούνταν παράνομα και οι ιδιοκτήτες τους πλήρωσαν πρόστιμα πολλών χιλιάδων ευρώ…

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι ζητούν οι ελεγκτές

Οι ελεγκτές της Κινητής Ομάδας Ελέγχου των Τελωνείων μαζί με την πρόσκληση για έλεγχο δίνουν στους ελεγχόμενους και ένα χαρτί στο οποίο αναγράφονται τα έγγραφα που πρέπει να προσκομίσει ο κάτοχος του οχήματος με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας.

Ειδικότερα οι Αρχές ζητούν:

«Δικαιολογητικά παραμονής και διαμονής πάνω από 185 ημέρες στο εξωτερικό ετησίως πριν την ημερομηνία εισόδου του οχήματος στην Ελλάδα (Ν. 2960/2001 άρθρο 120 παρ. ε).

Μισθωτήριο συμβόλαιο κατοικίας στο εξωτερικό.

Παροχές εξωτερικού (φως, νερό, γκάζι, κ.λπ.) στο όνομα του εμπλεκόμενου προσώπου.

Συμβάσεις εργασίας και βεβαιώσεις εργασίας από τον εργοδότη για το υπό κρίση χρονικό διάστημα.

Άδεια κυκλοφορίας, τίτλο κυριότητας, τιμολόγια αγοράς και λοιπά στοιχεία νόμιμης κατοχής του οχήματος.

Ασφάλεια οχήματος.

Άδεια παραμονής και εργασίας εφόσον υπάρχουν (Ελλάδας και Εξωτερικού).

Εισιτήριο εισόδου οχήματος (συνοδευόμενο από την Car List του πλοίου) ή φορτωτική μεταφορική εταιρείας.

Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) στην Ελλάδα και αντίγραφα φορολογικών δηλώσεων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό δύο προηγούμενων ετών από την είσοδο του οχήματος στην Ελλάδα.

Επίσης τα προσκομισθέντα έγγραφα πρέπει να είναι μεταφρασμένα στα ελληνικά από το Υπουργείο Εξωτερικών ή από Δικηγόρο που θα βεβαιώσει την πιστή μετάφραση. Αν το ελεγχόμενο όχημα είναι ιδιοκτησίας τρίτου προσώπου, ο οδηγός του οχήματος θα πρέπει να μεταβεί στην Υπηρεσία, προσκομίζοντας όλα τα προαναφερόμενα δικαιολογητικά έγγραφα τόσο για τον οδηγό όσο και για τον ιδιοκτήτη του οχήματος με ξένες πινακίδες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ