Άδοξο τέλος για την κινεζική start-up Niutron η οποία έβαλε «λουκέτο» πριν καλά – καλά προλάβει να παραδώσει το πολλά υποσχόμενο μοντέλο της.
Μόλις λίγους μήνες κατάφερε να κρατηθεί στη ζωή ένας Κινέζος κατασκευαστής αυτοκινήτων, μιας και μόλις ένα χρόνο μετά την ίδρυσή του τέθηκε αντιμέτωπος με την χρεοκοπία.
Ήταν Ιανουάριος του 2022, όταν η start-up εταιρεία Niutron συστηθηκε στον αυτοκινητικό κόσμο μέσω του Niutron NV, ενός crossover που λανσαρίστηκε στην εγχώρια αγορά με τιμή στο φάσμα των 39.940 – 45.670 δολαρίων (38.058 – 43.519 ευρώ, με βάση τις τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες).
BUY NOW
Η εμπορική διάθεση του αυτοκινήτου συνοδεύτηκε από σημαντική ζήτηση, όπως αποδεικνύεται από τους 24.376 ανθρώπους που έσπευσαν να το παραγγείλουν, με τις παραδόσεις να ήταν προγραμματισμένες για τον Δεκέμβριο του 2022.
Τα πράγματα, ωστόσο, δεν εξελίχθηκαν όπως περίμενε η εταιρεία, η οποία πλέον… κατεβάζει ρολά λόγω χρεοκοπίας.
Τους τίτλους τέλους έριξε η ίδια η Niutron, με επίσημη ανακοίνωση με την οποία γνωστοποιεί την αδυναμία της να παραδώσει τα αυτοκίνητά της, αλλά και την επιστροφή των χρημάτων που κατέθεσαν οι 24.376 πελάτες της.
Παράλληλα, η εταιρεία έβαλέ λουκέτο στην αντιπροσωπεία της, αναφέροντας ότι «το όμορφο αυτό ταξίδι τελείωσε πριν ακόμα αρχίσει», την ίδια ώρα που εξέφρασε τις ελπίδες της ότι ίσως… συναντηθεί ξανά με τους πελάτες της στο μέλλον.
Πίσω από το τιμόνι της Niυtron New Energy Technology – όπως είναι η πλήρης ονομασία της startup - βρίσκεται ο Κινέζος δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας Li Yingang, πρώην κορυφαιος στέλεχος της Huawei και πρώην Chief Technology Officer στην κινεζική πολυεθνική εταιρεία τεχνολογίας Baidu.
Σύμφωνα με κινεζικά ειδησεογραφικά Μέσα, η Niutron είχε το δικό της εργοστάσιο στην πόλη Τσανγκζού, από το οποίο έχει ήδη αποχωρήσει η συντριπτική πλειονότητα των εργαζομένων.
Αναφορικά με το crossover Niutron NV, αυτό έχει μήκος 4,915 μ., πλάτος 1,962 μ. και ύψος 1,745 μ., την ίδια ώρα που η εμφάνισή του παραπέμπει στο Ford Bronco Sport.
Θα διατίθετο σε δύο εκδόσεις. Μία αμιγώς ηλεκτρική με δύο μοτέρ συνδυαστικής απόδοσης 381 PS/452 Nm και αυτονομία έως και 560 χλμ., και μία υβριδική με βενζινοκινητήρα 1,5 λτ. και δύο ηλεκτροκινητήρες. Η συνολική αυτονομία της τελευταίας έκδοσης θα έφτανε τα 1.257 χλμ. (σε κύκλο CLTC).