Καύσιμα: Πόσο κόστιζε το φουλάρισμα πριν δύο χρόνια και πόσο σήμερα; - Δείτε παραδείγματα
Θυμάστε πόσο μας κόστιζε ο ανεφοδιασμός του ρεζερβουάρ πριν από δύο χρόνια; Μια έρευνά μας αποκαλύπτει τις μεγάλες αυξήσεις που έχουν καταγραφεί στις τιμές των των καυσίμων μέσα σε δύο χρόνια.
Αλματώδης είναι η αύξηση στις τιμές των καυσίμων, μετά και τις τελευταίες εξελίξεις στην Ουκρανία, εκτροχιάζοντας τους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών, τα οποία διεξάγουν έρευνες αγοράς προκειμένου να βρουν την πιο συμφέρουσα τιμή για να βάλουν βενζίνη στα αυτοκίνητά τους.
Οι οδηγοί βρίσκονται μπροστά σε ένα αδιέξοδο, αναμένοντας με ιδιαίτερη αγωνία την ανακοίνωση των μέτρων (διαβάστε περισσότερα εδώ) το πρωί της Πέμπτης (15/03) από τους αρμόδιους υπουργούς, ώστε να μπορέσει να μετριαστεί το οικονομικό βάρος κατά τις επισκέψεις στα πρατήρια ανεφοδιασμού καυσίμου.
BUY NOW
Χθες, Τρίτη 15 Μαρτίου, οι μέσες τιμές διαμορφώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ, με την αμόλυβδη βενζίνη να φτάνει τα 2,11 ευρώ το λίτρο, κάνοντας πολλούς να αναπολούν τις εποχές που η μέση τιμή της “95άρας” μόλις που ξεπερνούσε το 1,5 ευρώ (1,512).
Αν και φαντάζει ότι έχει περάσει ένας… αιώνας, η τιμή του 1,5 ευρώ/λίτρο απέχει μόλις δύο χρόνια μακριά, και πιο συγκεκριμένα τις 15 Μαρτίου του 2020, σύμφωνα με το καθημερινό Δελτίο επισκόπησης τιμών υγρών καυσίμων, για όλη την Ελλάδα.
Σήμερα, ακριβώς δύο χρόνια μετά, η αύξηση στη μέση τιμής της αμόλυβδης φλερτάρει με τα 0,60 ευρώ/λτ.
Εξίσου επίπονη για τα νοικοκυριά είναι και η ανατίμηση στο diesel κίνησης που στις 15 Μαρτίου του 2020 το έβρισκες στο 1,269 ευρώ το λίτρο, όταν χθες… τρόμαζε στο 1,993 ευρώ/λτ., αυξημένο δηλαδή κατά 0,72 ευρώ!
Όσον αφορά το υγραέριο κίνησης, πριν δύο χρόνια η τιμή του περιοριζόταν στο 0,8 ευρώ/λτ., όταν η μέση τιμή του χθες ανερχόταν σε 1,148, γνωρίζοντας, δηλαδή, αύξηση 0,345 ευρώ/λτ.
Το κύμα ακρίβειας στην αγορά των καυσίμων αποτυπώνεται ανάγλυφα και εφόσον γίνει σύγκριση με έναν χρόνο πριν, και δη με τις 15 Μαρτίου του 2021, όταν η αμόλυβδη ήταν στα 1,593 ευρώ/λτ., το diesel στο 1,320 ευρώ/λτ. και το υγραέριο κίνησης στο 0,836 ευρώ/λτ.
Πόσο κόστιζε το φουλάρισμα πριν δύο χρόνια και πόσο σήμερα;
Για να γίνει κατανοητή η αύξηση στις τιμές των καυσίμων, παραθέτουμε 4 παραδείγματα, σχετικά με το κόστος ενός φουλαρίσματος σήμερα (υποθέτοντας ότι η δεξαμενή καυσίμου είναι άδεια), συγκριτικά με δύο χρόνια πριν.
Πριν από δύο χρόνια, ένας κάτοχος βενζοκίνητου αυτοκινήτου πόλης που έχει ρεζερβουάρ χωρητικότητας 42 λίτρων θα χρειαζόταν να πληρώσει 63,5 ευρώ (μέση τιμής αμόλυβδης 1.512 ευρώ/λτ.), όταν σήμερα το κόστος φτάνει στα 88,5 ευρώ (μέση τιμής αμόλυβδης 2.106 ευρώ/λτ.). Πρόκειται για μια διαφορά ύψους 25 ευρώ.
Αντίστοιχα, εφόσον μια οικογένεια ήθελε να “φουλάρει” ένα ρεζερβουάρ βενζίνης 60 λίτρων – για παράδειγμα σε ένα μικρομεσαίο SUV – θα πλήρωνε 90,72 ευρώ, όταν σήμερα θα επιβαρυνθεί με 126 ευρώ. Το επιπλέον κόστος ξεπερνά τα 35 ευρώ.
Πριν από δύο χρόνια, οι κάτοχοι ενός diesel μοντέλου με δεξαμενή καυσίμου χωρητικότητας 45 λίτρων, πλήρωναν 57,105 ευρώ (μέση τιμή diesel: 1,269 ευρώ/λτ.), και σήμερα καλούνται να βγάλουν από την τσέπη τους 89,68 ευρώ (μέση τιμή diesel: 1,993 ευρώ). Το επιπλέον κόστος υπερβαίνει τα 32 ευρώ.
Τέλος, για τον ιδιοκτήτη ενός υγραεριοκίνητου μοντέλου με ρεζερβουάρ των 40 λίτρων, ένας πλήρης ανεφοδιασμός απαιτούσε μόλις 32,1 ευρώ (μέση τιμή LPG: 0,8 ευρώ/λτ.), ενώ σήμερα θα του κοστίσει 45,92 ευρώ, δηλαδή 13,8 ευρώ περισσότερα συγκριτικά με δύο χρόνια πριν.