Παρά τη δαιμονοποίηση των κινητήρων πετρελαίου και την κατακόρυφη πτώση στις πωλήσεις τους, τα diesel εξακολουθούν να έχουν σημαντικό μερίδιο στις ευρωπαϊκές πωλήσεις.
Τα στοιχεία που δημοσιεύει ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA) δείχνουν ξεκάθαρα ότι οι κινητήρες πετρελαίου δεν... παραδίδουν ακόμη τα όπλα στο στίβο των πωλήσεων με τα diesel μοντέλα να διατηρούν το δικό τους μεγάλο μερίδιο στις ευρωπαϊκές πωλήσεις.
Ο άλλοτε κυρίαρχος κινητήρας στην Ευρώπη, με πωλήσεις, πριν από λίγα μόλις χρόνια, πάνω από το 50% επί του συνόλου της αγοράς, βρίσκεται πλέον στην τρίτη θέση του σχετικού πίνακα πωλήσεων στα συστήματα κίνησης. Με ποσοστό 37,9% ο κινητήρας βενζίνης εξακολουθεί να βρίσκεται στην κορυφή των ταξινομήσεων έχοντας πίσω του σε μεγάλη απόσταση το full υβριδικό σύστημα κίνησης με μερίδιο στις ταξινομήσεις στο 22,8% επί του συνόλου.
BUY NOW
Σε αυτά τα στοιχεία που αφορούν το πρώτο εξάμηνο του 2022, ο diesel κινητήρας βρίσκεται στην τρίτη θέση των ευρωπαϊκών πωλήσεων με το μερίδιο του στην αγορά να φτάνει στο 17,4%, ένα ποσοστό που τον φέρνει μπροστά από το μέλλον των τεσσάρων τροχών, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και από τα plug-in υβριδικά μοντέλα. Μάλιστα, τα δύο τελευταία αθροιστικά έχουν σχεδόν το ίδιο μερίδιο αγοράς με τον κινητήρα πετρελαίου, με τα αμιγώς ηλεκτρικά να αποτελούν το 9,9% τις πίτας και τα PHEV να βρίσκονται πίσω τους με 8,7% (18,6% συνδυαστικά).
Η πανδημία, η κρίση των ημιαγωγών που έχει χτυπήσει και τη βιομηχανία των τεσσάρων τροχών και η «ενίσχυση» της οικονομικής αβεβαιότητας παγκοσμίως, από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, είναι οι κύριοι παράγοντες που συμβάλλουν στην επιβράδυνση της διείσδυσης των αμιγώς ηλεκτρικών στις ευρωπαϊκές αγορές τους τελευταίους μήνες, δίνοντας παράλληλα «παράταση ζωής» στους diesel κινητήρες.
Η κυριαρχία του diesel έναντι των ηλεκτρικών εδραιώθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2022 παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών ξεπέρασαν εκείνες των πετρελαιοκίνητων, για πρώτη φορά στην ιστορία τον Δεκέμβριο της περασμένης χρονιάς -στις 18 κυριότερες αγορές της Δυτικές Ευρώπης.
Με την κατάσταση στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα να εξομαλύνεται ως ένα βαθμό μέχρι το τέλος της χρονιάς, αναλυτές της αγοράς εκτιμουν ότι η εικόνα στην αγορά των ηλεκτρικών θα αλλάξει προς το καλύτερο γι' αυτά εις βάρος των κινητήρων πετρελαίου εντός του 2022.
Μέχρι τότε ο diesel κινητήρας θα αποδεικνύεται... επτάψυχος, λόγω και των πωλήσεων από τους κατασκευαστές σε μεγάλες εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, πωλήσεις που τους βοηθούν να «ξεφορτωθούν» και αζήτητο στοκ που μπορεί να έχουν στην κατοχή τους.