Kia EV3: Όλα τα στοιχεία του νέου ηλεκτρικού SUV

Kia EV3

Τέσσερις μήνες μετά την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου EV3, η Kia αποκάλυψε ακόμα περισσότερες λεπτομέριες για το νέο της ηλεκτρικό μοντέλο.

Ένα EV που έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα, θέτοντας νέα πρότυπα που δεν έχουν υπάρξει ποτέ πριν στην κατηγορία των compact EV SUV. Φορτωμένο τεχνολογία, με αυτονομία μεταξύ φορτίσεων που πιάνει τα 600 χιλιόμετρα αλλά και δυνατότητα γρήγορης φόρτισης το EV3 αναμένεται να πρωταγωνιστήσει σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ας δούμε τα σημεία-κλειδιά που κάνουν το επιβλητικό σε όψη (και βασιζόμενο στη σχεδιαστική φιλοσοφία της Kia "Opposites United") μοντέλο να ξεχωρίζει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το EV3 είναι το πρώτο μοντέλο που επωφελείται από τη νέα τεχνολογία i-Pedal 3.0 της Kia, η οποία επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίζει το επίπεδο της ανάκτησης ενέργειας κατά την διάρκεια της πέδησης, ανάλογα με τις προτιμήσεις του, και ταυτόχρονα επιτρέπει την οδήγηση με ένα πεντάλ. Κάτι που μεγιστοποιεί την ενεργειακή απόδοση και μειώνει αισθητά την κούραση στις μεγάλες διαδρομές, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να ταξιδέψει περισσότερο με μία μόνο φόρτιση και να κάνει το ταξίδι πιο ελκυστικό, ευχάριστο και άνετο.

Παράλληλα, το i-Pedal 3.0 μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμα και στην όπισθεν, κρατά στη μνήμη την τελευταία του λειτουργεία όταν το όχημα είναι απενεργοποιημένο ενώ η χρήση του γίνεται μέσω μίας απλής διαδικασίας, τραβώντας το paddle που βρίσκεται αριστερά πίσω από το τιμόνι, για περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο.

Τα επίπεδα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση ξεκινούν από το 0 και φτάνουν στο 3, με το τελευταίο να είναι το ιδανικό σε συνθήκες σταμάτα-ξεκίνα όταν υπάρχει κυκλοφοριακή συμφόρηση και ίσως απαιτηθεί ξαφνική επιβράδυνση. Το επίπεδο 2 είναι ιδανικό για επαρχιακούς δρόμους, προσφέροντας ευχάριστη εμπειρία οδήγησης σε συνθήκες συνεχών αλλαγών κατεύθυνσης ενώ για τους αυτοκινητόδρομους, προτείνονται τα επίπεδα 1 και 0. Το Kia EV3 είναι το πρώτο μοντέλο του ομίλου που εξοπλίζεται με το έκυπνο σύστημα Smart Regenerative System 3.0, που παρέχει στον οδηγό έναν ψηφιακό συγκυβερνήτη που μπορεί να σαρώσει το δρόμο μπροστά και να ανταποκριθεί σε καταστάσεις με αστραπιαίες αντιδράσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ενεργοποιείται με παρατεταμένο πάτημα του paddle στη δεξιά πλευρά του τιμονιού και συνδυάζει την ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση, με τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης. Όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι από το πεντάλ γκαζιού, το σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες για να ανιχνεύσει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και πληροφορίες πλοήγησης για να επιβραδύνει αυτόματα, εάν κριθεί απαραίτητο.Για παράδειγμα, όταν το EV3 πλησιάζει μια κλειστή στροφή ή υπάρχει σήμανση για μείωση του ορίου ταχύτητας, το αυτοκίνητο θα επιβραδύνει αυτόματα στην κατάλληλη ταχύτητα. Στοιχείο που ειδικά εντός αστικού τοπίου, μπορεί να αποδειχθεί ευεργετικό.

Για την Kia, η αποδοτικότητα ήταν βασικός στόχος για το compact EV SUV της. Ως αποτέλεσμα, εξόπλισαν το EV3 με τη μεγαλύτερη μπαταρία στην κατηγορία του. Η μονάδα τέταρτης γενιάς των 81,4 kWh διαθέτει επίσης περίπου 22% υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα σε σύγκριση με εκείνη του Niro EV, το οποίο μοιράζεται την ίδια αρχιτεκτονική 400V και προσφέρει μια πλήρως ηλεκτρική αυτονομία 600 km (πρότυπο WLTP) στην κατηγορία του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, τι μήκους 4.300 mm, πλάτους 1.850 mm και ύψους 1.560 mm πέρασε ατελείωτες ώρες στην αεροδυναμική σήραγγα, με στόχο να επιτευχθεί η βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση. Οι Κορεάτες εστίασαν και σε τομείς όπως οι θόλοι των τροχών, οι ζάντες, η γωνία της αεροτομής οροφής και το κάτω μέρος του αμαξώματος, ώστε να πετύχουν καλύτερη ροή αέρα κάτω από το EV3 και μειωμένες αντιστάσεις. Ακόμα και το σώμα του E3 στους θόλους των πίσω τροχών, είναι πιο στενό απ’ ότι στους πρόσθιους, δημιουργώντας σχήμα ουράς σκάφους. Τελικά πέτυχαν συντελεστή οπισθέλκουσας που περιορίστηκε σε 0,26 Cd.

Όμως τα παραπάνω δεν έχουν νόημα αν ο οδηγός δεν υιοθετεί κι αυτός ένα οδηγικό στιλ που να εξυπηρετεί τους στόχους χαμηλής κατανάλωσης ενέργειας. Και για να τον διευκολύνει, η Kia τοποθέτησε στο EV3 το σύστημα «Driving Range Guide». Οι ενδείξεις του εμφανίζονται στον πίνακα οργάνων και προβλέπουν την εκτιμώμενη ελάχιστη αλλά και μέγιστη εμβέλεια βάσει του τρόπου οδήγησης. Με τις χρωματικές ενδείξεις να αλλάζουν βάσει αυτό, με το πράσινο χρώμα να μαρτυρά την αποτελεσματική οδήγηση και το πορτοκαλί να προειδοποιεί για… βαρύ δεξί πόδι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Καθώς το EV3 έκανε δοκιμές εξέλιξης και υπό δύσκολες συνθήκες, φτάνοντας ακόμα και στον Αρκτικό Κύκλο, όπως καταλαβαίνετε, δεν φοβάται τον καιρό! Μάλιστα, είναι το πρώτο όχημα στον κόσμο που χρησιμοποιεί σύστημα ταυτόχρονης απορρόφησης θερμότητας, επιτρέποντάς του να ανακυκλώνει την απορριπτόμενη θερμότητα όχι μόνο από το όχημα, αλλά και από τον εξωτερικό αέρα, για βελτιστοποίηση της απόδοσης. Η προηγμένη τεχνολογία αντλίας θερμότητας του EV βελτιώνει σημαντικά την ικανότητά του να προστατεύει την απόδοση της μπαταρίας και να φορτίζει γρήγορα σε κρύο καιρό. Χάρη στην εισαγωγή ενός μοναδικού θερμαντήρα υψηλής θερμικής απόδοσης και του λογισμικού φόρτισης χαμηλής θερμοκρασίας, οι ιδιοκτήτες EV3 ξοδεύουν πολύ λιγότερο χρόνο περιμένοντας να φορτιστεί το όχημά τους.

Η μπαταρία του EV3 είναι επίσης εξοπλισμένη με σύστημα υγρής ψύξης, το οποίο χρησιμοποιείται κατά τη φόρτιση για τη βελτιστοποίηση της θερμικής διαχείρισης της μπαταρίας και τη βελτίωση των ταχυτήτων φόρτισης. Ο χρόνος ταχείας φόρτισης του EV3 είναι έως και 12 λεπτά ταχύτερος από το Niro EV, επιτρέποντας τη φόρτιση από 10 έως 80 τοις εκατό σε 31 λεπτά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσο για τον εσωτερικό κόσμο, υπάρχουν κι εκεί τεχνολογικές λύσεις που θα κάνουν το ταξίδι και τις μετακινήσεις απολαυστικές. Η Kia είναι ο πρώτος κατασκευαστής που έφερε τη φόρτιση Vehicle-to-Load (V2L) στην κατηγορία των συμπαγών EV SUV. Αυτή η λειτουργία επιτρέπει στο αυτοκίνητο να τροφοδοτεί εξωτερικές συσκευές και επιτρέπει στους πελάτες να μεγιστοποιήσουν την προσβασιμότητα του EV3.

Ακόμη και όταν είναι «εκτός δικτύου» ηλεκτρικών υποδομών, οι ιδιοκτήτες μπορούν να χρησιμοποιούν το EV3 για να φορτίζουν και να τροφοδοτούν συσκευές όπως φορητό υπολογιστή, καφετιέρα, μικρό ψυγείο ή ακόμα και προβολέα ταινιών!

Τέλος, πέρα από τα πέρα από τα τρέχοντα μοντέλα με κίνηση στους δύο τροχούς, η Kia σκοπεύει να εμπλουτίσει την «οικογένεια» του EV3 με μία τετρακίνητη έκδοση αλλά και μία GT για τους πιο ανήσυχους πελάτες της!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ