Kia: Η σειρά PV αλλάζει τα δεδομένα στα ηλεκτρικά Vans

KIA PV1 PV5 PV7

Τα νέα Kia PV5, PV1 και PV7 βασίζονται στη στρατηγική PBV για τα νέα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά Vans της κορεατικής φίρμας, και θα προσφέρουν λύσεις με στιλ για ευρεία γκάμα μεταφορικών αναγκών.

Η Kia παρουσίασε στην έκθεση ηλεκτρονικών του Λας Βέγκας (CES) τρία νέα ηλεκτρικά πρωτότυπα Vans που εντάσσονται στην στρατηγική ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων PBV (Purpose Built Vehicle, καθώς και Platform Beyond Vehicle) της κορεατικής εταιρείας για τις μεταφορές του μέλλοντος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα τρία πρωτότυπα έχουν τις ονομασίες PV1, PV5 και PV7 και με την τεχνολογία Easy Swap έχουν σχεδιαστεί για να προσαρμόζουν διαφορετικές ‘μονάδες’, δηλαδή διαφορετικές κατασκευές και διαμορφώσεις, πάνω σε ένα απλό πλαίσιο τύπου καμπίνας που βασίζεται στο κοινό ηλεκτρικό δάπεδο.

Η εταιρεία της Νότιας Κορέας προγραμματίζει να ξεκινήσει τη διάθεση του Kia PV5 μέσα στο 2025, με πολλαπλές διαφορετικές εκδόσεις που θα προσαρμόζονται σε διαφορετικές είτε επιχειρηματικές είτε ιδιωτικές ανάγκες. Στην έκθεση CES οι εκδόσεις αυτές ήταν ένα ταξί, ένα Van παραδόσεων εμπορευμάτων, και ένα Camper Van για κατασκήνωση στην εξοχή.

Η τεχνολογία Easy Swap χρησιμοποιεί ηλεκτρομαγνητικούς και μηχανικούς συνδέσμους για την απόλυτη ασφάλεια κάθε διαφορετικής ‘μονάδας’ στο πλαίσιο, που είναι κατασκευασμένο από χάλυβα και πολυμερή που περιορίζουν τον αριθμό των μεμονωμένων εξαρτημάτων κατά 55% ενώ διατηρούν την ίδια ακαμψία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι διαφορετικές διαμορφώσεις του PV5 είναι σχεδιασμένες για να εκτελούν διαφορετικές εργασίες. Η ‘μονάδα’ μεταφοράς επιβατών είναι αρκετά ψηλή ώστε οι επιβάτες να μπορούν να στέκονται όρθιοι στο εσωτερικό της. Η έκδοση με ψηλή οροφή είναι ένα τυπικό Van με έναν διάδρομο στο χώρο φόρτωσης για περαιτέρω πρακτικότητα.

Παράλληλα, θα υπάρχει και έκδοση Pick-up, που περισσότερο θα μοιάζει με ένα σασί του PV5, με το ίδιο ύψος από το έδαφος, καθώς και ένα robotaxi - δηλαδή ένα αυτόνομης κίνησης όχημα για τη μεταφορά επιβατών. Τα περισσότερα μοντέλα θα είναι εμπροσθοκίνητα, και αναμένεται η αρχιτεκτονική τους να είναι τεχνολογίας 400V αρχικά, πριν υιοθετήσουν την τεχνολογία 800V από τα Kia EV6 και EV9.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ίδιο ηλεκτρικό σύστημα θα κινεί και τα PV7 και PV1. Το PV7 είναι ένα κλασσικό μεγάλο Van, αντίστοιχο του Ford Transit, ενώ το PV1 είναι ένα πολύ μικρό (σαν το Citroen Ami) αυτόνομο ηλεκτρικό Van για παραδόσεις αγαθών, με τροχούς που περιστρέφονται και στις τέσσερις άκρες για πολύ πιο ευέλικτες κινήσεις.

Τα πρωτότυπα PV1, PV5 και PV7 δεν δείχνουν να απέχουν πολύ από την παραγωγή, καθώς έχουν καθαρές γραμμές και LED φωτιστικά σώματα στη φιλοσοφία των νέων ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων της Kia, όπως του νέου EV9.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι πόρτες είναι μεγάλες για εύκολη πρόσβαση, ενώ το εσωτερικό διαθέτει μια τεράστια ψηφιακή οθόνη για να μπορεί να μετατραπεί το εσωτερικό σε κινητό γραφείο. Στο πίσω μέρος, κάθε μοντέλο διαθέτει πλούσιους χώρους και επίπεδο δάπεδο με ράγες, για να προσαρμόζονται διαφορετικά εξαρτήματα και να καλύπτει διαφορετικές ανάγκες με πρακτικότητα.

Το πλάνο της Kia για τα νέα της ηλεκτρικά Vans περιλαμβάνει την παρουσίαση του PV5 μέσα στο 2025, και των PV7 και PV1 για το 2028-'29, με τεχνολογίες ΑΙ και πλήρως προσαρμόσιμο λογισμικό σύστημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη CES η Kia επεφύλασσε κι άλλο ένα πρωτότυπο, το PV3: πρόκειται για ένα πιο συμβατικό συμπαγές ηλεκτρικό Van σαν το Citroen Berlingo, για το οποίο όμως οι Νοτιοκορεάτες δεν έδωσαν περισσότερες πληροφορίες.

Η τρίτη φάση της στρατηγικής PBV περιλαμβάνει την παρουσίαση εξειδικευμένων λύσεων κινητικότητας, μέσω της διασύνδεσης των αυτόνομων οχημάτων στο δρόμο που είναι μέρος του ηλεκτρικού αστικού ‘οικοσυστήματος’ που οραματίζεται η εταιρεία, και αποτελεί ένα κρίσιμο βήμα προς την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ