Το MG Air EV, ένα μικροσκοπικό κινεζικό citycar με μπαταρία μόλις 28 kWh αλλά 300 χιλιόμετρα αυτονομίας, αναμένεται να κοστίζει 11.000 ευρώ όταν ξεκινήσει την εμπορική του σταδιοδρομία έξω από την ασιατική χώρα.
Με δεδομένο ότι η υψηλή τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξακολουθεί να είναι το βασικότερο εμπόδιο για την ευρεία και μαζική τους επέκταση στην παγκόσμια αγορά, το MG Air EV προσφέρει μια άκρως προσιτή λύση για τις μετακινήσεις της καθημερινότητας με το κόστος που έχει σήμερα το πιο φτηνό αυτοκίνητο πόλης με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Προϊόν της κοινοπραξίας SAIC-GM-Wuling, με θερμικό κινητήρα το minicar πόλης έχει πουλήσει περισσότερα από 700.000 αντίτυπα στην Κίνα από τη στιγμή της παρουσίασής του, πριν από 4 χρόνια, και έχει αποτελέσει τη βάση εξέλιξης δύο ακόμη αντίστοιχων citycars, των Baojun KiWi EV και Wuling Air EV.
BUY NOW
Το τελευταίο θα βγει στην παραγωγή το 2023 στην Ινδονησία, λίγους μήνες μετά την παρουσίασή του στην ασιατική χώρα, αλλά το μεγάλο βήμα της διεθνούς εμπορικής πορείας ενός μικρού ηλεκτρικού αυτοκινήτου πόλης θα γίνει με το MG Air EV, το οποίο αναμένεται να κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του τον Ιανουάριο του 2023.
Το MG Air EV υιοθετεί το σχεδιασμό στα φωτιστικά σώματα με LED φώτα ημέρας στην οριζόντια μπάρα σε όλο το πλάτος τόσο τους ρύγχους όσο και της ουράς. Είναι βασισμένο στην ίδια πλατφόρμα GSEV (Global Small Electric Vehicle) και έχει μήκος μόλις 2,972 μέτρων, πλάτος 1,506 μ. και ύψος 1,630 μ., προσφέροντας χώρο για τέσσερις επιβάτες.
Θα κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα απόδοσης 30 έως 50 kW, που θα του εξασφαλίζει τελική ταχύτητα 100 km/h και θα αντλεί την ενέργειά του από τη μπαταρία λιθίου-φωσφορικού σιδήρου χωρητικότητας 28 kWh. Χάρη στο χαμηλό του βάρος, αυτή εξασφαλίζει αυτονομία της τάξης των 300 χιλιομέτρων.
Η τιμή του MG Air EV δεν έχει γίνει γνωστή ακόμη, ωστόσο εκτιμήσεις την φέρνουν στο επίπεδο των 11.000 ευρώ ώστε να είναι ανταγωνιστικό με το αντίστοιχο Tata Tiago που πωλείται στην ινδική αγορά, έναντι 10.700 ευρώ.
Το MG Air EV θα παράγεται στην Ινδία, στο εργοστάσιο του Cikarang στη Δυτική Ιάβα για την τοπική αγορά, και στην Κίνα για τον υπόλοιπο κόσμο. Ακολουθεί στα χνάρια του Hong Guang Mini EV και του Nano EV, που παρουσιάστηκαν πέρσι, αλλά είναι το πρώτο που σχεδιάστηκε εξ αρχής ως παγκόσμιο αυτοκίνητο για εμπορική πορεία και στη Δύση.