Κίνηση στον Κηφισό: Με αυτό τον τρόπο μπαίνει τέλος στο καθημερινό μποτιλιάρισμα
Καθοριστική συμβολή στον μετριασμό της κυκλοφοριακής ασφυξίας στον Κηφισό θα έχει η νέα πρωτοβουλία του υπουργείου όπως εξήγησε συγκοινωνιολόγος.
Στους βασικούς λόγους που «φρακάρει» ο Κηφισός συγκαταλέγεται η ακινητοποίηση οχημάτων, με τα περισσότερα περιστατικά να αφορούν σε μηχανικές βλάβες και τα υπόλοιπα σε τροχαία ατυχήματα.
Λύση σε αυτό το μείζον πρόβλημα της ακινητοποίησης των οχημάτων, επιχειρεί να βάλει -μεταξύ άλλων- το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, το οποίο, όπως ανακοινώθηκε τη Δευτέρα 2 Οκτωβρίου, θα επιστρατεύσει γερανοφόρα οχήματα που θα φροντίζουν για τη γρήγορη απομάκρυνση των ακινητοποιημένων ΙΧ από τον δρόμο.
BUY NOW
Αυτή την πρωτοβουλία του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη κλήθηκε να σχολιάσει μιλώντας στην ΕΡΤ, ο συγκοινωνιολόγος Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου.
Όπως εξήγησε τα γερονοφόρα σίγουρα θα βοηθήσουν, δεδομένου ότι «όσο πιο γρήγορα παρέμβει κάποιος, ενημερώνοντας για ένα περιστατικό, και προσπαθήσει να διαχειριστεί την κυκλοφορία γύρω από το συμβάν, τόσο πιο γρήγορα θα ξεμπλοκάρει η κυκλοφορία», ενώ πρόσθεσε ότι «είναι αναγκαίο να έχουμε γρήγορες παρεμβάσεις στον Κηφισό, και το Υπουργείο πράττει σωστά».
Ερωτηθείς στη συνέχεια για το πόση ώρα βρίσκεται μέσα στο αυτοκίνητό του ένας οδηγός που είναι εγκλωβισμένος σε ώρες αιχμής στη Λεωφ. Κηφισού εξήγησε ότι ο χρόνος είναι έως και τριπλάσιος, απ’ ότι υπό κανονικές συνθήκες.
«Έχουμε υπολογίσει ότι σε σχέση με τη βραδινή ώρα όπου στο “ποτάμι” χρειάζεσαι για να πας Πειραιά – Κηφισιά περίπου 25 λεπτά, στις ώρες αιχμής χρειάζεσαι περίπου τριπλάσιο χρόνο (…) Ενδεχομένως χρειαζόμαστε πολύ περισσότερο από μία ώρα».
Τέλος, ο κ. Κεπαπτσόγλου σχολίασε και την έτερη πρωτοβουλία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη που θα εφαρμοστεί στην Αττική τόσο για την αντιμετώπιση της κίνησης όσο και της εγκληματικότητας, με την τοποθέτηση 750 καμερών.
Επισήμανε ότι η εγκατάσταση καμερών «είναι ένα λογικό μέτρο, μιας και δεν μπορούμε να έχουμε από έναν τροχονόμο σε κάθε γωνία. Ο καλύτερος, πιο οικονομικός και αποδοτικός τρόπος είναι να τις (σ.σ. τροχαίες παραβάσεις) καταγράφουμε μέσα από κάμερες, όπως συμβαίνει και στον υπόλοιπο κόσμο».
«Δεν έχουμε άπειρους πόρους ώστε να υπάρχει παντού αστυνόμευση από το προσωπικό της Τροχαίας. Επομένως, είναι πολύ καλό το ότι (σ.σ. χάρη στις κάμερες) θα μπορούμε να χρησιμοποίησε όλους αυτούς τους ανθρώπους αλλού και να αφήσουμε την τεχνολογία να κάνει τη δουλειά της».