Το μποτιλιάρισμα στους δρόμους δημιουργείται χωρίς λόγο και από το... “πουθενά”, κοστίζοντάς μας ακόμα και ολόκληρες ώρες από τη ζωή μας.
Από τους σχεδόν άδειους, ελέω lockdown, δρόμους του 2020, στην επιστροφή σε μιας μορφής κανονικότητα με φυσιολογική ροή στους δρόμους έως και τα μέσα περίπου του 2021 και έπειτα στα ασφυκτικά μποτιλιαρίσματα που επέστρεψαν πιο δυναμικά ίσως από ποτέ. Αυτή είναι με λίγα λόγια η εικόνα που παρουσίασαν οι δρόμοι στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον της Αθήνας με το μποτιλιάρισμα να έχει επιστρέψει από το φθινόπωρο για τα καλά στη καθημερινότητα του οδηγού, ο οποίος χάνει δεκάδες ώρες μέσα στο αυτοκίνητο του κάνοντας... τίποτα.
Σύμφωνα και με τα στοιχεία που παρουσίασε πρόσφατη έρευνα, οι οδηγοί που κινούνται στην Αθήνα έχασαν κατά μέσο όρο στο 12μηνο του 2021 περίπου 70 ώρες από τη ζωή τους κολλημένοι στην κίνηση. Ένα χρονικό διάστημα μειωμένο κατά 35% σε σχέση με τα επίπεδα προ πανδημίας που φέρνει την Αθήνα στην 23η θέση της σχετικής κατάταξης ανάμεσα στις ευρωπαϊκές πόλεις με το μεγαλύτερο πρόβλημα.
BUY NOW
Αρκετές φορές το γνωστό σε όλους μας μποτιλιάρισμα στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον οφείλεται σε παράγοντες που είναι πέρα από τον έλεγχο μας, όπως για παράδειγμα ένα τροχαίο ατύχημα που έχει κλείσει ένα κομμάτι του δρόμου ή οι έκτακτες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις της Τροχαίας.
Υπάρχουν όμως αρκετές περιπτώσεις, και αυτό είναι ένα φαινόμενο που παρατηρείται περισσότερο στους αυτοκινητόδρομους, όπου δημιουργείται μποτιλιάρισμα και μάλιστα ιδιαίτερα βαρύ χωρίς να υπάρχει κανένας προφανής λόγος. Αυτό είναι το λεγόμενο "μποτιλιάρισμα φάντασμα", το οποίο και έχουν βιώσει πολλάκις φορές οι χρήστες στην Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας, στο κομμάτι που βρίσκεται εντός της Αττικής. Για τη δημιουργία αυτού του μποτιλιαρίσματος, όσο και αν ακούγεται απίστευτο αρχικά, την ευθύνη τη φέρει αποκλειστικά η συμπεριφορά του εκάστοτε οδηγού.
Για να ξεκινήσει ο μηχανισμός που δημιουργεί ένα μποτιλιάρισμα στον αυτοκινητόδρομο, τα... απαραίτητα συστατικά που χρειάζονται είναι μόλις μερικές δεκάδες οδηγοί, οι οποίοι θα αγνοούν τις αποστάσεις που πρέπει να τηρούν από το προπορευόμενο όχημα και θα αυξομειώνουν ταχύτητα χωρίς λόγο. Τα πράγματα γίνονται ακόμη χειρότερα αν οι εν λόγω οδηγοί αλλάζουν λωρίδα και κατεύθυνση χωρίς να τηρούν τον ΚΟΚ κατά γράμμα, επηρεάζοντας ακόμη περισσότερες λωρίδες.
Πριν από αρκετά πλέον χρόνια, μια ομάδα ερευνητών του πανεπιστημίου Nagoya της Ιαπωνίας, με επικεφαλής τον Akihiro Nakayama, πραγματοποίησε και σχετικό πείραμα για να αποδείξει, ότι το μόνο που χρειάζεται για να εκκινήσει ένα μποτιλιάρισμα φάντασμα είναι τα παραπάνω συστατικά. Δείτε τα αποτελέσματα του πειράματος στο παρακάτω video, το οποίο ακολουθείται από ένα ιδιαίτερα χιουμοριστικό video, το οποίο δίνει περισσότερες εξηγήσεις πάνω στο πώς δημιουργείται το μποτιλιάρισμα "φάντασμα" αλλά και πώς δημιουργείται και η κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ