Πώς ένας κινητήρας Formula 1 αποδίδει 1.000 ίππους από 1.600 κ.εκ.

motor f1

Πριν από μερικά μόλις χρόνια, η Bugatti Veyron είχε συγκλονίσει τον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού και γενικότερα τους λάτρεις της αυτοκίνησης χρησιμοποιώντας στο αυτοκίνητό της έναν W16 κινητήρα 8 λίτρων, ο οποίος απέδιδε 1.001 ίππους.

Σήμερα, αν και το νεότερο μοντέλο αυτού παράγει μερικές εκατοντάδες περισσότερους ίππους, οι κινητήρες της Formula 1 από τα τέλη της περασμένης δεκαετίας, αποδίδουν ακόμα υψηλότερες επιδόσεις με πολύ μικρότερης χωρητικότητας μοτέρ.

Οι εν λόγω κινητήρες διαθέτουν μόνο ένα turbo, έξι μονάχα κυλίνδρους και μόλις 1,6 λίτρα. Όμως για να φτάσει η ισχύς σε τόσο υψηλά επίπεδα συνδράμει και το υβριδικό σύστημα, το οποίο αποτελείται ως γνωστόν από δύο ηλεκτροκινητήρες MGU-K καιMGU-H. Ο πρώτος κάνει ανάκτηση της κινητικής ενέργειας (συνδέεται στον στροφαλοφόρο), ενώ ο δεύτερος της θερμικής ενέργειας (συνδέεται στον υπερσυμπιεστή).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι περισσότεροι κινητήρες των συνηθισμένων αυτοκινήτων λειτουργούν με απόδοση 35% και μερικοί καταφέρνουν να ξεπεράσουν το όριο του 40%. Όμως στην περίπτωση τηςFormula 1, η απόδοση φτάνει το 50%. Η ιπποδύναμη του κινητήρα εσωτερικής καύσης μαζί με τη συνδρομή του MGU-H είναι 843 ίπποι, ενώ σε αυτούς προστίθενται και άλλοι 163 ίπποι από τη μονάδα MGU-K.

Εν τω μεταξύ, μη ξεχνάμε πως η μονάδα καύσης μπορεί διαχειριστεί έως τις 15.000 σ.α.λ., την ύπαρξη ενός προθάλαμου όπου αναφλέγεται το μείγμα και φυσικά την υψηλή συμπίεση 18:1. Το τι ακριβώς συμβαίνει όμως μέσα στους κινητήρες της Formula 1, εξηγεί αναλυτικά ο Jason Fenske, ειδικός περί των αυτοκινήτων και πρώην μοτοσικλετιστής, στο παρακάτω video. Αξίζει να το παρακολουθήσετε.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ