Συνδυάζοντας λύσεις από τον «κόσμο» των κινητήρων βενζίνης, αλλά και εκείνον των diesel, ο κινητήρας Mazda e-Skyactiv X ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για τα μοτέρ εσωτερικής καύσης.
Ενσωματώνοντας τις τελευταίες εξελίξεις των τεχνολογιών Skyactiv της Mazda, ο e-Skyactiv X κινητήρας βενζίνης της ιαπωνικής εταιρίας προχωρά ένα βήμα παραπέρα την εξέλιξη των μοτέρ εσωτερικής καύσης, προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον χωρίς θυσίες στην απόδοση.
Οι χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, η μικρότερη κατανάλωση καυσίμου αλλά και η αυξημένη απόδοση έναντι των συμβατικών κινητήρων είναι τα χαρακτηριστικά και του βελτιωμένου e-Skyactiv X, τα οποία οφείλονται στη εφαρμογή της τεχνολογίας Spark Controlled Compression Ignition ή αλλιώς SPCCI.
BUY NOW
Η τεχνολογία SPCCI που μεταφράζεται ως «Ελεγχόμενη Αυτανάφλεξη Συμπίεσης με Σπινθήρα», συνδυάζει την σημαντικά υψηλότερη συμπίεση που παραπέμπει σε diesel με τον σπινθήρα από το μπουζί που βλέπουμε στους συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης να χρησιμοποιείται ως «υποβοήθηση».
Έτσι, ο ατμοσφαιρικός κινητήρας της Mazda παρουσιάζει χαμηλότερη κατανάλωση αλλά και πιο άμεση απόκριση, με τη βενζίνη ως καύσιμο να εξασφαλίζει υψηλότερη ισχύ.
Ο προηγμένος δίλιτρος κινητήρας e-Skyactiv X, στην τελευταία και πιο εξελιγμένη μορφή του, ενσωματώνει στα δυνατά του χαρτιά και το ήπια υβριδικό σύστημα της ιαπωνικής εταιρίας Mazda M Hybrid. Έτσι αποδίδει πλέον 186 ίππους και 240 Nm ροπής στις 6.000 και 4.000 σ.α.λ. αντίστοιχα, με βελτιωμένη καμπύλη απόδοσης σχεδόν σε όλο το φάσμα λειτουργίας, ενώ μειώνει εκπομπές CO2 και κατανάλωση έναντι της προηγούμενης έκδοσης κατά 5-11 γρ./χλμ. και 0,4 λίτρα/100 χλμ.
Οι εκδόσεις με τον κινητήρα e-Skyactiv X αποτελούν σήμερα το 40% των μοντέλων Mazda 3 (Hatchback & Sedan) και CX-30, που πουλήθηκαν πανευρωπαϊκά τη χρονιά που μας πέρασε. Ο βενζινοκινητήρας e-Skyactiv-X διατίθεται με επιλογή χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων Skyactiv-MT ή 6τάχυτου αυτόματου Skyactiv-Drive.
Το Mazda 3 Hatchback και το Mazda CX-30 e-Skyactiv X διατίθενται και με το προαιρετικό σύστημα 4κίνησης i-Activ all-wheel drive (AWD).
Αξίζει να σημειωθεί τέλος ότι το Mazda 3 με τον αναβαθμισμένο κινητήρα e-Skyactiv X των 186 ίππων, στις εκδόσεις με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και σύμφωνα με το ισχύον φορολογικό σύστημα στην Ελλάδα, δεν «πληρώνει» τέλη κυκλοφορίας, αφού οι εκπομπές CO2 βρίσκονται χαμηλότερα από τα 122 γρ./χλμ.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ