Έναν επαναστατικό κινητήρα δημιούργησαν οι Ισπανοί, ο οποίος παρά το γεγονός ότι χαρακτηρίζεται για την απλότητα της κατασκευής του, αποδίδει πολλαπλάσια ισχύ σε σχέση με έναν συμβατικό.
Μολονότι έχουν περάσει 50 χρόνια από την τελευταία φορά που ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης έφερε τη σφραγίδα μια ισπανικής εταιρείας, η κακή παράδοση των Ισπανών στον συγκεκριμένο τομέα πρόκειται σύντομα να σπάσει.
Και αυτό γιατί μια νεοφυής επιχείρηση, η οποία ιδρύθηκε το 2011 με μοναδικό σκοπό να αναδιατυπώσει τις βασικές αρχές λειτουργίας των κινητήρων εσωτερικής καύσης, βρίσκεται πλέον πολύ κοντά στο να περάσει στη γραμμή παραγωγής ένα μοτέρ ικανό να φέρει την επανάσταση στη παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
BUY NOW
Πρόκειται για την εταιρεία Innengine από την Γρανάδα, η οποία έχει εξελίξει ένα κινητήρα κυκλικής μορφής, η αρχιτεκτονική του οποίου θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι παραπέμπει στους αστεροειδείς κινητήρες των παλαιών αεροσκαφών.
Βέβαια στην προκειμένη περίπτωση οι θάλαμοι καύσης βρίσκονται τοποθετημένοι παράλληλα προς το έδαφος και μάλιστα σε τέσσερα αντικριστά ζεύγη.
O κύκλος καύσης είναι πολύ διαφορετικός από εκείνον ενός συμβατικού κινητήρα, ενώ στην αύξηση της αποδοτικότητάς του συμβάλλει και ο μεταβλητός λόγος συμπίεσης.
Ανάμεσα στα προσόντα του κινητήρα της Innengine είναι η απλότητα της κατασκευής του, η οποία διαμορφώνει ένα εξαιρετικά συμπαγές και ελαφρύ σύνολο.
Για του λόγου το αληθές, ο επαναστατικός κινητήρας των Ισπανών δεν ζυγίζει περισσότερα από 38 κιλά, διαθέτοντας διαστάσεις οι οποίες είναι κατά 70% μικρότερες από έναν αντίστοιχης απόδοσης συμβατικό κινητήρα.
Μιλώντας για τα χαρακτηριστικά απόδοσης, σύμφωνα με την ισπανική εταιρεία ο εν λόγω κινητήρας αποδίδει το τετραπλάσιο της ισχύς ενός συμβατικού, όντας συμβατός με την καύση εναλλακτικών καυσίμων (βλέπε υδρογόνου) και ιδιαίτερα πολιτισμένος στη λειτουργία του, μιας και οι κραδασμοί που παράγει κινούνται σε μηδενικά επίπεδα.
O επαναστατικός κινητήρας των Ισπανών διαθέτει την απαραίτητη ευελιξία ώστε να κατασκευαστεί σε τρεις τύπους και να υπηρετήσει πολλούς και διαφορετικούς ρόλους, όπως αυτόν της «γεννήτριας» σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο εκτεταμένης αυτονομίας.
Ξεκινώντας, λοιπόν, από τα 125 κ.εκ. μπορεί να φτάσει και τα 700 κ.εκ., μια διαμόρφωση η οποία αντιστοιχεί σε έναν συμβατικό-τετράχρονο κινητήρα 2,8 λίτρων.
Η παραγωγή του κινητήρα της Innengine είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει το τελευταίο τρίμηνο του 2023 και εντός της επόμενης χρονιάς, στο οπλοστάσιο της ισπανικής εταιρείας πρόκειται να προστεθούν και οι υπόλοιποι τύποι.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ