Μπορεί η Toyota να φημίζεται για την αξιοπιστία της, αλλά χωρίς την ευλαβική τήρηση της προγραμματισμένης συντήρησης κανένας κινητήρας δεν μπορεί να πλησιάσει το μισό εκατομμύριο χιλιόμετρα.
Η Toyota έχει χτίσει εδώ και χρόνια την φήμη της πάνω στην αξιοπιστία των μοντέλων της και την εξυπηρέτηση των πελατών μετά την αγορά. Για να διατηρηθεί όμως ένα αυτοκίνητο σε φόρμα και να μην παρουσιάζει βλάβες, θα πρέπει ο ιδιοκτήτης του, ανεξάρτητα από την μάρκα, να μην αμελεί την περιοδική συντήρηση που προβλέπει ο κατασκευαστής.
Στο παρακάτω video πρωταγωνιστεί ένα Toyota Camry του 2009 με 4κύλινδρο κινητήρα 2,4 λίτρων. Ο κινητήρας αυτή την στιγμή «τσιμπάει» λάδια και δείχνει να έχει βλάβη, αλλά παρόλα αυτά εξακολουθεί να προσφέρει τις υπηρεσίες τους.
BUY NOW
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ιδιοκτήτης του δεν θέλει να το αποχωριστεί μετά από τόσα χρόνια, κυρίως επειδή διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο. Από την άλλη, η Toyota δεν προσφέρει πλέον αυτή την επιλογή στο καινούριο Camry, οπότε το εν λόγω αυτοκίνητο αξίζει να επισκευαστεί.
Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο κοντά 14 ετών με 482.000 χλμ., ο κινητήρας του δείχνει σε καλή κατάσταση. Το μπλοκ έχει ορισμένα σημάδια από λιπαντικό κινητήρα, αλλά μάλλον αυτό προέρχεται από απροσεξία κατά την αλλαγή λαδιών. Και αυτό γιατί δεν υπάρχουν εμφανή σημεία διαρροών, ούτε φαίνεται να έχει φθαρμένες τσιμούχες ή φλάντζα.
Ωστόσο, θα πρέπει να γίνει επισκευή ή αντικατάσταση του μπλοκ του κινητήρα για να λυθεί το πρόβλημα με την κατανάλωση λαδιού, μιας και κάθε 250 χλμ. ο οδηγός του πρέπει να συμπληρώνει λιπαντικό.
Ο συγκεκριμένος κινητήρας των 2,4 λίτρων, 2AZ-FE, είναι γνωστός για την όρεξη που έχει στο λιπαντικό, λόγω ενός προβλήματος που αντιμετώπιζε στα έμβολα, με την Toyota να προχωρά σε ανάκληση για την λύση του προβλήματος.
Ο ιδιοκτήτης του συγκεκριμένου Camry είχε πάει σε έναν αντιπρόσωπο της Toyota για την ανάκληση, αλλά εκείνη την εποχή ο κινητήρας δεν κατανάλωνε μεγάλη ποσότητα λιπαντικού ώστε να πληροί τις προϋποθέσεις για επισκευή.
Μετά την αποσυναρμολόγηση, ο λόγος για την κατανάλωση λιπαντικού είναι αρκετά εμφανής. Ο θάλαμος καύσης έχει υποστεί μικρή φθορά και αιτία του προβλήματος είναι τα κακής ποιότητας δαχτυλίδια εμβόλων που τοποθετήθηκαν από το εργοστάσιο.
Παρόλα αυτά, τα υπόλοιπα μέρη του κινητήρα είναι σε αρκετά καλή κατάσταση και η φθορά του είναι φυσιολογική. Επιπλέον, η λειτουργία του εξακολουθεί να διαθέτει ποιοτικά χαρακτηριστικά και δεν κάνει περίεργους θορύβους.
Πέρα όμως από την κατανάλωση λαδιού, λόγω των προβληματικών δαχτυλιδιών των εμβόλων από το εργοστάσιο, το αυτοκίνητο δεν παρουσιάζει άλλα προβλήματα και έχει προσφέρει και με το παραπάνω τις υπηρεσίες του στον ιδιοκτήτη του. Ο τελευταίος βέβαια του έχει συμπεριφερθεί με το καλύτερο τρόπο, οδηγώντας ήπια και πραγματοποιώντας τα service στην ώρα τους.
Συμπερασματικά, ο κινητήρας του συγκεκριμένου Toyota αποτελεί ένα εξαιρετικό παράδειγμα για το πόσο σημαντική είναι η τήρηση της περιοδικής συντήρησης ενός κινητήρα για να μπορέσει να προσφέρει απροβλημάτιστα τις υπηρεσίες του.