Νέα μελέτη τα ανατρέπει όλα -Οι κινητήρες βενζίνης και diesel θα ζήσουν για άλλα 100 χρόνια

αυτοκίνητο κινητήρες

Ένας καθηγητής οικονομικών από τη Γερμανία έχει μία διαφορετική προσέγγιση όσον αφορά την κατάργηση της παραγωγής θερμικών κινητήρων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία όπως υποστηρίζει δεν πρόκειται να υλοποιηθεί, κυρίως για οικονομικούς λόγους.

Η κατάργηση της παραγωγής νέων θερμικών κινητήρων αποτελεί δεδομένη απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα θα τεθεί σε ισχύ αρχής γενομένης από το 2035. Ωστόσο αρκετοί έχουν εκδηλώσει τις αντιρρήσεις τους, από εκπροσώπους αυτοκινητοβιομηχανιών μέχρι αρχηγούς κρατών, με την Ιταλίδα πρωθυπουργό Τζόρτζια Μελόνι να αποτελεί τρανό παράδειγμα.

Μία πρόσφατη μελέτη του καθηγητή οικονομικών Ferdinand Dudenhoffer έχει ως σκοπό να αποδείξει ότι η απαγόρευση των θερμικών κινητήρων είναι μία λανθασμένη κίνηση, ενώ μάλιστα ξεκινάει τη διατριβή του σημειώνοντας ότι η επικείμενη απαγόρευση δεν θα καταφέρει να θέσει εκτός λειτουργίας τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
benzini-1

Μάλιστα ισχυρίζεται ότι τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν για τουλάχιστον 100 χρόνια ακόμη. Πού βασίζει όμως αυτή τη βεβαιότητα;

Το πρώτο «επιχείρημα» του Dudenhoffer αφορά στην πολιτική βούληση των κυβερνήσεων. Αρκετοί αρχηγοί κρατών, αλλά και μέλη της αντιπολίτευσης σε αρκετά κράτη-μέλη, ανήκουν στους σκεπτικιστές σχετικά με την απόφαση της Ευρωπαϊκή Ένωσης. Ο Dudenhoffer ισχυρίζεται ότι αυτό το κύμα αμφισβήτησης θα ενισχυθεί ακόμη περισσότερο όσο πλησιάζουμε στο 2035, και θα καταλήξει να ανατρέψει την αρχική απόφαση.

Ένας ακόμη ισχυρισμός της εν λόγω διατριβής, ίσως ισχυρότερος από τον προηγούμενο, αφορά στην οικονομική βιωσιμότητα του εγχειρήματος αντικατάστασης των θερμικών κινητήρων από ηλεκτρικούς.

benzini-2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μάλιστα ο Dudenhoffer αναφέρεται στο παράδειγμα της Γερμανίας, όπου από τη μία διακόπηκαν τα οικονομικά κίνητρα από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων, και από την άλλη υπάρχει η πολύ «γενναία» εκπτωτική πολιτική αρκετών κατασκευαστών όσον αφορά τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Σύμφωνα με τον καθηγητή, «τα αυτοκίνητα με κινητήρα βενζίνης ή diesel έχουν μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους, επομένως είναι ευκολότερο να χορηγούνται για αυτά εκπτώσεις από τις φίρμες».

benzini-3

Φυσικά υπάρχουν πολλές ενστάσεις αναφορικά με τον τρόπο σκέψης του Dudenhoffer, με μία από αυτές να είναι ότι μοιάζει απίθανο να σταματήσουν οι κατασκευαστές μία τόσο μεγάλη επένδυση στην εξέλιξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων -που έχει ξεκινήσει εδώ και πολλά χρόνια- και να την «πετάξουν» στο καλάθι των αχρήστων.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ