Citroen e-C3

«Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»: Για ποιους τελείωσαν τα χρήματα της επιδότησης;

empty-pocket100

Tο σύστημα εξακολουθεί να δέχεται ακόμη αιτήσεις από Νομικά πρόσωπα για επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, e-scooters και μικοραυτοκινήτων.

Μερικό «black out» έπαθε το πρόγραμμα επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» το μεσημέρι της Τρίτης 10 Δεκεμβρίου 2024 καθώς εξαντλήθηκαν τα χρήματα που υπήρχαν για τα Φυσικά Πρόσωπα και πλέον η πλατφόρμα σταμάτησε να δέχεται αιτήσεις λόγω εξάντλησης των διαθέσιμων πόρων.

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα εξακολουθεί να δέχεται αιτήσεις από Φυσικά Πρόσωπα για επιδότηση ηλεκτρικών ποδηλάτων καθώς εκεί το διαθέσιμο ποσό ανέρχεται σε 313.000 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης το σύστημα εξακολουθεί να δέχεται ακόμη αιτήσεις από Νομικά πρόσωπα για επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, e-scooters και μικοραυτοκινήτων με το διαθέσιμο ποσό για τα παραπάνω να ανέρχεται σε 1 εκατ. ευρώ ενώ για την επιδότηση ηλεκτρικών ποδηλάτων το αντίστοιχο ποσό να ανέρχεται σε 17.433 ευρώ.

Να τονίσουμε πως το πρωί της Τρίτης 10 Δεκεμβρίου οι διαθέσιμοι πόροι συνολικά στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» ανέρχονταν σε μόλις 1,5 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 1,2 εκατ. ευρώ αφορούσαν σε αιτήσεις από Νομικά πρόσωπα και τα υπόλοιπα ούτε 300.000 ευρώ αφορούσαν σε αιτήσεις Φυσικών Προσώπων.

Όπως αποδείχθηκε τα 300.000 ευρώ που υπήρχαν διαθέσιμα για την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων «άντεξαν» μόλις λίγες ώρες.  

Τώρα η πολιτική ηγεσία θα πρέπει να προσθέσει επιπλέον πόρους στο σύστημα ώστε εκείνο να επαναλειτουργήσει και να μπορέσει να δεχθεί και πάλι αιτήσεις από Φυσικά Πρόσωπα. Μέχρι να γίνει όμως αυτό δυστυχώς η αγορά κυριολεκτικά θα «παγώσει»!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι πρέπει να κάνουν οι καταναλωτές;

Οι ιδιώτες καταναλωτές που έχουν ήδη αγοράσει κάποιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο και δεν πρόλαβαν να καταθέσουν αίτηση για την επιδότηση απλά θα πρέπει να κάνουν υπομονή ώστε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να βρει νέους πόρους για να διαθέσει στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».

Από την άλλη μεριά τα Φυσικά πρόσωπα που έχουν παραγγείλει το καινούριο τους ηλεκτρικό αυτοκίνητο αλλά δεν το έχουν παραλάβει βρίσκονται σε κατάσταση πανικού και σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr δεν είναι και λίγοι εκείνοι που σπεύδουν να ακυρώσουν την παραγγελία τους. Ωστόσο θα συνιστούσαμε και σε αυτούς τους καταναλωτές ψυχραιμία καθώς και στα προηγούμενα προγράμματα επιδότησης η πολιτική ηγεσία του ΥΠΥΜΕ τροφοδότησε με νέους πόρους το σύστημα με αποτέλεσμα να μην χάσει σχεδόν κανένας την επιδότηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι εισαγωγικές εταιρείες κάτω από αυτές τις συνθήκες κινούνται κυριολεκτικά σε ένα τεντωμένο σχοινί καθώς πρέπει να αντιμετωπίσουν τις ακυρώσεις των παραγγελιών και να τις δικαιολογήσουν στα εργοστάσια παραγωγής που εκπροσωπούν στην Ελλάδα. Ειδικά το δεύτερο είναι εξαιρετικά δύσκολο καθώς όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες πιέζουν τους εισαγωγείς τους σε όλη την ΕΕ να παραγγέλνουν αυξημένο αριθμό καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων ώστε να μειωθεί ο μέσος όρος εκπομπών CO2 και να γλιτώσουν από πιθανά πρόστιμα που θα τους επιβάλλει η ΕΕ.

Βέβαια τόσο οι εισαγωγικές όσο και τα εργοστάσια παραγωγής γνωρίζουν ότι χωρίς πρόγραμμα επιδότησης αγοράς οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα καταγράψουν μια τεράστια βουτιά τινάζοντας στον αέρα και την μέχρι σήμερα προσπάθεια της κυβέρνησης για μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ