Κινούμαι Ηλεκτρικά 3: Ποιο θα είναι το νέο bonus αγοράς ηλεκτρικών ΙΧ;

electric-car-money11

Ποιοι θα είναι οι νέοι όροι απόκτησης του αυξημένου ποσού από τους καταναλωτές και ποια προβλήματα μπορεί να «τινάξουν στον αέρα» το νέο πρόγραμμα;

Η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χριστίνα Αλεξοπούλου πρόσφατα ανακοίνωσε ότι στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» εξετάζεται η αύξηση της επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος ωστόσο αυτό που δεν ειπώθηκε αφορούσε στους όρους και τις προϋποθέσεις απόκτησης του νέου αυξημένου ποσού από τους καταναλωτές.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θέλει να αυξήσει το ποσό της επιδότησης κατά 3.000 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου και να ανέρχεται στις 11.000 ευρώ από τις 8.000 ευρώ αλλά να θέσει εισοδηματικά κριτήρια για την απόκτησή του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το όριο των εισοδηματικών κριτηρίων αναμένεται να κυμανθεί έως τις 20.000 ευρώ γεγονός που θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα στον κλάδο και γενικότερα στην Ελληνική αγορά αυτοκινήτου.

Ίσως κάποιος να αναρωτηθεί ποια είναι τα προβλήματα που μπορεί να δημιουργήσει η αύξηση του ποσού της επιδότησης με εισοδηματικά κριτήρια;

Αρχικά η αύξηση του ποσού της επιδότησης με εισοδηματικά κριτήρια θα εξαιρέσει πολλούς καταναλωτές που έχουν την οικονομική δυνατότητα απόκτησης κάποιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου από το πρόγραμμα.

Οι καταναλωτές που θα πληρούν τα εισοδηματικά κριτήρια που θα ορίσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι πολύ πιθανό να μην έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν κάποιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με κίνδυνο το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» να τιναχθεί κυριολεκτικά στον «αέρα», όπως έχει συμβεί με το πρόγραμμα επιδότησης «Πράσινα Ταξί», και τα κονδύλια να μείνουν αδιάθετα δημιουργώντας μεγάλο πλήγμα στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων και γενικότερα στην μετάβαση προς μια «καθαρή» αυτοκίνηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτή την στιγμή περίπου 7 στα 10 καινούρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποκτώνται ως εταιρικά οχήματα μέσω της χρονομίσθωσης (Leasing) οπότε αυτομάτως αν ισχύουν εισοδηματικά κριτήρια οι συγκεκριμένες πωλήσεις θα εκμηδενιστούν!

Από την άλλη μεριά βέβαια οι επαγγελματίες που φοροδιαφεύγουν, και είναι πολλές οι επαγγελματικές κατηγορίες, φαίνεται ότι θα μπορούν να εκμεταλλευτούν το νέο αυξημένο ποσό της επιδότησης αγοράς ηλεκτρικού οχήματος αφού δηλώνοντας πολύ χαμηλά έσοδα θα πληρούν όλα τα κριτήρια που θα θεσπίσει το ΥΠΥΜΕ.

Με αυτό τον τρόπο άθελά της η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θα «επιδοτήσει» τους επαγγελματίες του φοροδιαφεύγουν με ένα σημαντικό χρηματικό ποσό για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος αφήνοντας εκτός προγράμματος χιλιάδες καταναλωτές που μπορούν να αποκτήσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Να υπενθυμίσουμε πως στην Ελλάδα το ακριβές ύψος της φοροδιαφυγής δεν είναι γνωστό. Οι πιο μετριοπαθείς μελέτες την εκτιμούν στα 40 δισεκατομμύρια ευρώ, οι πιο ρεαλιστικές στα 60 δισεκατομμύρια ευρώ, δηλαδή σχεδόν το ένα τρίτο του ετήσιου ΑΕΠ της χώρας!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μάλιστα μόλις 70.000 πολίτες δηλώνουν πάνω από 50.000 ευρώ και 734.000 πολίτες δηλώνουν από 20.000 έως 50.000 ευρώ ενώ πάνω από 2 εκατ. πολίτες δηλώνουν εισοδήματα από 10.000 έως 20.000 ευρώ!

Την ίδια στιγμή τα εισοδηματικά κριτήρια που θέλει να εφαρμόσει το ΥΠΥΜΕ σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να βοηθήσουν τους οικονομικά ασθενέστερους καταναλωτές καθώς αν το ποσό της επιδότησης ανέλθει τελικά στις 11.000 ευρώ σχεδόν κανένα νοικοκυριό με πραγματικά έσοδα 15.000 ευρώ ή ακόμη και 20.000 ευρώ δεν μπορεί να αγοράσει κάποιο καινούριο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που η αξία λιανικής του ξεπερνά κατά πολύ τις 30.000 ευρώ! Οπότε αυτομάτως η αυξημένη επιδότηση για τους οικονομικά ασθενέστερους καταναλωτές δεν πρόκειται να αξιοποιηθεί από τα νοικοκυριά με πραγματικά χαμηλά εισοδήματα.

Από την άλλη μεριά η διατήρηση της επιδότησης στις 8.000 ευρώ χωρίς εισοδηματικά κριτήρια από την άλλη μεριά δυστυχώς αποδείχθηκε ότι δεν μπορεί να διατηρήσει «ανοικτή» την ηλεκτρονική πλατφόρμα των αιτήσεων για επιδότηση ούτε για 3 μήνες καθώς τα 65 εκατ. ευρώ του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» κυριολεκτικά εξανεμίστηκαν μέσα στους πρώτους μήνες και πλέον το πρόγραμμα υπολειτουργεί μέσω εκκαθάρισης που πραγματοποιούν στις παλαιές αιτήσεις τα στελέχη του ΥΠΥΜΕ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν πάλι το ποσό της επιδότησης μειωθεί στις 7.000 ή στις 6.000 ευρώ ή ακόμη και στις 5.000 ευρώ και δεν ισχύσουν εισοδηματικά κριτήρια τότε το νέο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» θα μπορεί να δέχεται περισσότερες αιτήσεις και να προχωρήσει πιο γρήγορα η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση με σημαντικά οφέλη για το περιβάλλον αλλά και την υγεία των πολιτών στις μεγαλουπόλεις.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ