Επιστρέφουν οι κίτρινες παγίδες στους δρόμους της Ελλάδας -Τι πρέπει να προσέχουν οι οδηγοί
Με κίτρινα πλέγματα θα γεμίσει η Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της προσπάθειας για άμβλυνση των επιπτώσεων στην κυκλοφορία από την κατασκευή του Flyover.
Θέμα ημερών φαίνεται πως αποτελεί η έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του Flyover, του εναέριου δρόμου στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης, ο οποίος θα επιτρέψει στους οδηγούς να παρακάμπτουν γρήγορα και με ασφάλεια τον αστικό ιστό και να μετακινούνται απρόσκοπτα προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» και τη Χαλκιδική.
Όσο, ωστόσο, υλοποιούνται τα έργα για τον Flyover, θα μειωθεί η κυκλοφοριακή ικανότητα του περιφερειακού (σ.σ. μία από τρεις λωρίδες του θα αφοπλιστεί) με αποτέλεσμα πολλοί οδηγοί που εξυπηρετούνται σήμερα από αυτόν, να εισέρχονται εντός του αστικού ιστού, βάζοντας… δύσκολα στο ήδη υπερφορτωμένο οδικό δίκτυο της πόλης.
BUY NOW
Στο πλαίσιο αυτό, οι εμπλεκόμενοι φορείς έχουν «ρίξει» στο τραπέζι των συζητήσεων μέτρα για την άμβλυνση των προβλημάτων στο κυκλοφοριακό από την κατασκευή του νέου δρόμου, κάποια εκ των οποίων ανακοινώθηκαν πρόσφατα από τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, Γιάννη Οικονόμου.
Σε κάποιες από τις λύσεις που θα υιοθετηθούν αναφέρθηκε πρόσφατα και η Διευθύντρια της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου, μιλώντας στην εκπομπή του Status fm και στην εκπομπή Τάδε Έφη…Άρης.
Έρχονται τα yellow boxes
Μεταξύ άλλων επισήμανε ότι έχει ζητηθεί από τους δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος η δημιουργία των επονομαζόμενων “yellow boxes” στις διασταυρώσεις, δηλαδή ειδικής διαγράμμισης σε σχήμα τετραγώνου κίτρινου χρώματος.
Αυτά θα δημιουργηθούν στις διασταυρώσεις δρόμων που θα υποδείξει η Τροχαία και θα λειτουργών ως εξής: Όταν ο οδηγός πλησιάζει σε διασταύρωση στην οποία θα υπάρχει το yellow box και παρατηρεί ότι ο δρόμος όπου θέλει να κινηθεί είναι ήδη γεμάτος με οχήματα, θα απαγορεύεται να προχωρήσει. Αντιθέτως, θα πρέπει να περιμένει έως ότου απελευθερωθεί το οδόστρωμα, ακόμα και αν τα φανάρια το επιτρέπουν.
Σύμφωνα με την κα Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου, με αυτή τη λύση δεν θα διακόπτεται η κυκλοφορία στις διασταυρώσεις και θα βελτιωθούν σημαντικά οι κυκλοφοριακές συνθήκες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι “Yellow boxes” υπήρχαν και στην Αθήνα -μεταξύ άλλων στην Αλεξάνδρας- αλλά έχουν ξεθωριάσει με αποτέλεσμα να μην είναι ορατά από τους οδηγούς.
Το πώς πρέπει να συμπεριφέρονται οι οδηγοί όταν αντικρίζουν ένα κίτρινο πλέγμα αναγράφεται στην παρ. 5 του Άρθρου «Οριζόντια σήμανση οδών» του ΚΟΚ.
Συγκεκριμένα αναφέρεται «πλέγμα κίτρινων γραμμών, οι οποίες σχηματίζουν παραλληλόγραμμα, σε ισόπεδους οδικούς κόμβους, το οποίο σημαίνει περιοχή μέσα στην οποία δεν μπορεί να εισέλθει όχημα και αν ακόμη οι φωτεινοί σηματοδότες επιτρέπουν αυτό, όταν η πυκνότητα της κυκλοφορίας είναι τέτοια ώστε, αν εισέλθει, να υποχρεωθεί πιθανώς να παραμείνει στη διασταύρωση». Όποιος «πιάνεται» από την Τροχαία να είναι σταματημένος πάνω στο κίτρινο πλέγμα τιμωρείται με πρόστιμο 80 ευρώ.