Οι οδηγοί των νέων αυτοκινήτων θα μάθουν από πρώτο χέρι τι σημαίνει το ακρωνύμιο ISA, μιας και ο περιοριστής ταχύτητας γίνεται υποχρεωτικός σε όλα τα αυτοκίνητα.
Από τις 6 Ιουλίου του 2022 η Ε.Ε πέρασε μια σειρά κανονισμών που έχει να κάνει με την ασφάλεια των αυτοκινήτων, όπου μεταξύ άλλων υποχρεώνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να εφοδιάζουν τα οχήματα τους με συγκεκριμένα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης κι ασφάλειας για μείωση των ατυχημάτων.
Τα συστήματα ασφαλείας ADAS, όπως ονομάζονται, μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν το σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, την προειδοποίηση τυφλού σημείου και το ISA ή Intelligent Speed Αssist, που ειδοποιεί τον οδηγό όταν γίνεται υπέρβαση του ορίου.
BUY NOW
Το τελευταίο σύστημα, το οποίο όπως προείπαμε έχει ήδη εισαχθεί σε όλα τα μοντέλα που έχουν πιστοποιηθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση εδώ και 2 χρόνια, από τις 6 Ιουλίου γίνεται υποχρεωτικό για όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα πωληθούν από εκείνη την ημερομηνία και μετά. Αυτό σημαίνει και μοντέλα που ήδη βρίσκονται στις αντιπροσωπίες καιρό, θα πρέπει να φέρνουν το συγκεκριμένο σύστημα για να μπορέσουν να αγοραστούν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Ιntelligent Speed Αssist δεν περιορίζει αυτόματα την ταχύτητα του αυτοκινήτου, αλλά αφού αναλύσει τα δεδομένα που λαμβάνει, προειδοποιεί τον οδηγό και επεμβαίνει διακριτικά μέχρι να σηκώσει το πόδι από το γκάζι.
Για να δείχνει σωστές ειδοποιήσεις στον οδηγό συλλέγει data μέσω GPS και τα συγκρίνει με τις πληροφορίες που λαμβάνει η κάμερα από τις πινακίδες κυκλοφορίες του δρόμου. Όλα αυτά στέλνοντας στη κεντρική μονάδα ελέγχου και ανάλογα χρησιμοποιεί κάποιες τεχνικές ώστε να «αναγκάσει» τον άνθρωπο πίσω από το τιμόνι να κόψει ταχύτητα.
Όπως αναφέραμε δεν επεμβαίνει στη λειτουργία του κινητήρα ή στο σύστημα πέδησης, καθώς αυτό θα μπορούσε να δημιουργήσει δυσάρεστες καταστάσεις κατά τη διάρκεια μιας προσπέρασης ή αν υπάρχουν άλλα οχήματα πίσω από το αυτοκίνητο.
Οι τρόποι που «ενοχλεί» τον οδηγό είναι ουσιαστικά τρεις. Ο πρώτος είναι η ηχητική προειδοποίηση με ένδειξη στο ταμπλό, ενώ ο δεύτερος δημιουργεί κραδασμό στο πεντάλ. Ο τρίτος φέρνει μια αντίσταση στο πάτημα του γκαζιού που σπρώχνει ελαφρώς το πόδι του προς τα πίσω. Βέβαια ο οδηγός μπορεί να αγνοήσει αυτήν την προειδοποίηση και να απενεργοποιήσει το σύστημα πατώντας πιο δυνατά το πεντάλ.
Tέλος σημειώνεται ότι το ISA μπορεί να απενεργοποιηθεί χειροκίνητα μετά την εκκίνηση του αυτοκινήτου, αλλά όπως συμβαίνει και με άλλα συστήματα (π.χ. Start & Stop), μόλις το όχημα σβήσει, θα ενεργοποιηθεί αυτόματα ξανά.