Το κόλπο για να μην κολλήσεις ποτέ στο χιόνι -Πώς με μια κίνηση μπορείς να σωθείς
Ένα τέχνασμα έσχατης ανάγκης μπορεί να μας βγάλει από τη δύσκολη θέση κατά την κίνησή μας σε χιονισμένο δρόμο.
Χιονοπτώσεις σημειώνονται τις τελευταίες ώρες σε πολλές περιοχές της χώρας, με τους οδηγούς να καλούνται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τις μετακινήσεις τους προκειμένου να αποφύγουν τα προβλήματα.
Όπως έχουμε γράψει πολλές φορές, η ενδεδειγμένη λύση για τους χιονισμένους δρόμους είναι τα αντιολισθητικά μέσα, ήτοι οι αλυσίδες και οι χιονοκουβέρτες, εκτός αν το όχημά μας φέρει χειμερινά ελαστικά. H γόμα των τελευταίων είναι ειδικά σχεδιασμένη για να αντιστέκεται στο κρύο και να προσφέρει εξαιρετική πρόσφυση και σταθερότητα υπό τις πιο σκληρές καιρικές συνθήκες.
BUY NOW
Τι γίνεται, όμως, στις περιπτώσεις που τα χειμερινά ελαστικά μάς είναι κάτι… άγνωστο και δεν προνοήσαμε να εφοδιαστούμε με αντιολισθητικές αλυσίδες ή χιονοκουβέρτες;
Σε αυτή την περίπτωση μπορούμε να καταφύγουμε σε ένα εύκολο τέχνασμα, το οποίο, ωστόσο, διευκρινίζεται ότι δεν μπορεί να υποκαταστήσει σε καμία περίπτωση τα αντιολισθητικά μέσα.
Το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να αφαιρέσουμε λίγο αέρα από τα ελαστικά του οχήματός μας. Με αυτό τον τρόπο θα επιτέψουμε στα ελαστικά να δημιουργήσουν μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής, βελτιώνοντας την πρόσφυση και τη συνολική απόδοσή τους στο χιόνι. Χρήσιμο, βέβαια, θα ήταν να έχουμε και ένα πιεσόμετρο προκειμένου να επιτύχουμε πιο ομοιόμορφη πίεση των ελαστικών.
Μόλις, ωστόσο, εγκαταλείψουμε μια χιονισμένη επιφάνεια και «πατήσουμε» καθαρή άσφαλτο, πρέπει να φουσκώσουμε ξανά τα ελαστικά.
Το ίδιο «τρικ» λειτουργεί για τη λάσπη και την άμμο, καθώς αποτρέπει τη «βύθιση» των ελαστικών, και επομένως μας βοηθάει να μην κολλήσουμε.
Επαναλαμβάνουμε, ωστόσο, ότι το ξεφούσκωμα των ελαστικών για πιο απρόσκοπτη διέλευση στο χιόνι αποτελεί μια λύση έσχατης ανάγκης και δεν υποκαθιστά σε καμία περίπτωση τις αλυσίδες.
Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι η οδήγηση με ξεφούσκωτα ελαστικά αλλοιώνει τα οδικά χαρακτηριστικά, αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου και υπερθερμαίνει τη γόμα με κίνδυνο κλαταρίσματος.