Με αυτό το κόλπο γλιτώνεις 100 ευρώ -Ο απλός έλεγχος στο αυτοκίνητο που όλοι ξεχνούν
Ένας γρήγορος και ανέξοδος έλεγχος μπορεί να επιτρέψει στον οδηγό να εξοικονομήσει ένα διόλου ευκαταφρόνητο χρηματικό ποσό.
Το αυτοκίνητο αποτελεί έναν από τους καλύτερους φίλους κάθε ανθρώπου, δεδομένου ότι φροντίζει για τις μετακινήσεις του στη δουλειά, τις εκδρομές του και φυσικά για τις διάφορες υποχρεώσεις των παιδιών του.
Για να μπορεί, ωστόσο, το αυτοκίνητο να παρέχει αγόγγυστα τις υπηρεσίες του στον κάτοχό του, αυτός οφείλει να του παρέχει την απαραίτητη φροντίδα, η οποία δεν πρέπει να περιορίζεται στο σέρβις που ως γνωστόν συνήθως γίνεται είτε ανά 1 ή 2 χρόνια, είτε με τη συμπλήρωση 15.000 έως 20.000 χλμ.
BUY NOW
Καθοριστικό ρόλο στο να βρίσκεται το ΙΧ μας σε καλή κατάσταση διαδραματίζουν και κάποιοι απλοί έλεγχοι που γίνονται από τον ίδιο τον οδηγό. Σε αυτούς συγκαταλέγεται και ο έλεγχος της πίεσης των ελαστικών, τα οποία αποτελούν το μοναδικό σημείο επαφής με την άσφαλτο και ως εκ τούτου είναι το «Α» και το «Ω» στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η οδήγηση με ανεπαρκώς φουσκωμένα ελαστικά προκαλεί αλλοίωση της συνολικής δομής του ελαστικού, το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε απόσπαση και/ή σκάσιμο. Επίσης, αυξάνεται ο κίνδυνος υδρολίσθησης δεδομένου ότι το ελαστικό δυσκολεύεται να αποβάλλει το νερό από το πέλμα.
Υπάρχει, ωστόσο, ένας ακόμα κρίσιμος τομέας που επηρεάζεται από την λανθασμένη πίεση των ελαστικών μας και δεν είναι άλλος από την από την κατανάλωση του καυσίμου.
Σύμφωνα με μελέτη του Εθνικού Οργανισμού Οδικής Ασφάλειας των ΗΠΑ (NHTSA), κάθε μείωση 1% στην πίεση των ελαστικών επιβαρύνει την κατανάλωση καυσίμου κατά 0,3%. Όταν η απώλεια της πίεσης ανέρχεται σε 10%, η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται κατά 2%, ενώ σε περίπτωση που η απώλεια αγγίζει το 20%, τότε η επιβάρυνση της μέσης τιμής της κατανάλωσης καυσίμου αγγίζει το 4%.
Ως ποσοστό το τελευταίο μπορεί να φαντάζει μικρό, αλλά αν το αναγάγει κανείς στα δεκάδες, χιλιάδες χιλιόμετρα τα οποία διανύει ένα αυτοκίνητο κάθε χρόνο, τότε μεταφράζεται σε αρκετά επιπλέον λίτρα καυσίμου τα οποία καταναλώνονται εξαιτίας της χαμηλής πίεσης των ελαστικών.
Για του λόγου το αληθές, εφόσον ένα αυτοκίνητο καταναλώνει 10 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα, τότε η επιβάρυνση που προκύπτει από τη χαμηλή πίεση των ελαστικών είναι 0,4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα ή αν προτιμάτε 40 λίτρα για κάθε 10.000 χιλιόμετρα.
Σε ετήσια, λοιπόν, βάση, η μειωμένη πίεση στα ελαστικά μπορεί να «κοστίσει» πάνω από ένα ρεζερβουάρ καυσίμου, ήτοι ένα ποσό που μεταφράζεται σε τριψήφιο νούμερο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμα και υπό κανονικές συνθήκες ένα ελαστικό εμφανίζει απώλεια πίεσης 1 psi ανά μήνα. Ως εκ τούτου ο έλεγχος της πίεσης των ελαστικών πρέπει να διενεργείται ανά τακτά χρονικά διαστήματα, αν και έρευνες δείχνουν ότι το περίπου το 50% των οδηγών αμελούν να ελέγξουν την πίεση των ελαστικών των οχημάτων τους.
Όσον αφορά, τέλος, το πώς μπορούμε να γνωρίζουμε ποιες είναι οι σωστές πιέσεις των ελαστικών για το αυτοκίνητό μας, αυτές αναγράφονται στο εγχειρίδιο χρήσης του κατασκευαστή ή στην ετικέτα που βρίσκεται στην μεσαία κολόνα ή την τάπα της βενζίνης.