Ένα απλό κομμάτι χαρτοπετσέτας μπορεί να φανεί πολύ χρήσιμο στο κάτοχο ενός αυτοκινήτου βοηθώντας τον να ελέγξει την κατάσταση που βρίσκεται ο κινητήρας του αυτοκινήτου του.
Ο περιοδικός έλεγχος και συντήρηση ενός αυτοκινήτου επιβάλλονται ώστε αυτό να βρίσκεται πάντα στην καλύτερη δυνατή κατάσταση λειτουργίας.
Φυσικά πέρα από τους ελέγχους που πραγματοποιούνται σε ένα συνεργείο από το εξειδικευμένο προσωπικό του, ο κάτοχος ενός αυτοκινήτου μπορεί να πραγματοποιήσει τους δικούς του απλούς ελέγχους που αφορούν ακόμη και την κατάσταση λειτουργίας του κινητήρα του.
BUY NOW
Όσοι λοιπόν θέλουν να ασχοληθούν προσωπικά με τους περιοδικούς ελέγχους του αυτοκινήτου τους και συγκεκριμένα του μοτέρ μπορούν να χρησιμοποιήσουν ένα καθαρό κομμάτι χαρτιού και να παρατηρήσουν έτσι τα καυσαέρια που απελευθερώνονται από την εξάτμιση.
Για να θεωρηθεί ο έλεγχος σωστός αυτό που πρέπει να κάνουν οι ιδιοκτήτες του αυτοκινήτου είναι να φέρουν πρώτα όλα το μοτέρ στη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας. Έτσι ο κινητήρας θα λειτουργεί υπό φυσιολογικές συνθήκες που είναι ελαφρώς διαφορετικές σε σχέση με όταν το μοτέρ είναι ακόμη κρύο -μια σύντομη βόλτα 10-15 λεπτών είναι αρκετή.
Το πρώτο πράγμα που μπορούμε να ελέγξουμε με μια χαρτοπετσέτα είναι η πίεση των καυσαερίων στο σύστημα εξαγωγής. Τοποθετούμε τη χαρτοπετσέτα σε μικρή απόσταση από την απόληξη της εξάτμισης. Αυτό που προσέχουμε τα επόμενα μερικά λεπτά είναι να ασκείται στη χαρτοπετσέτα σταθερή πίεση κατά την έξοδο των καυσαερίων.
Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει η εξάτμιση να ρουφά το κομμάτι του χαρτιού καθώς κάτι τέτοιο υποδεικνύει ανωμαλία στην κυκλοφορία των καυσαερίων. Η εν λόγω ανωμαλία μπορεί να οφείλεται σε πρόβλημα που ενδέχεται να έχει παρουσιαστεί στο σύστημα ανακυκλοφορίας καυσαερίων (EGR) ή σε βουλωμένο καταλύτη.
Επόμενο σημείο προσοχής του οδηγού είναι το «ταρακούνημα» της χαρτοπετσέτας. Η ροή των καυσαερίων θα πρέπει να είναι ομοιόμορφη και έτσι ομαλά και ομοιόμορφα θα πρέπει να κουνιέται και το κομμάτι του χαρτιού. Αν η κίνηση της χαρτοπετσέτας είναι ανομοιόμορφη τότε ενδέχεται να υπάρχει πρόβλημα στο σύστημα ανάφλεξης και αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να ακολουθήσει έλεγχος στα μπουζί και τα σχετικά καλώδια του μοτέρ.
Όσο διάστημα κρατάμε τη χαρτοπετσέτα μπροστά από την απόληξη της εξάτμισης ίσως παρατηρήσουμε πάνω της τη συγκέντρωση ρύπων και σταγονιδίων. Αν τα σταγονίδια είναι λιπαντικού τότε ενδέχεται τα δαχτυλίδια των πιστονιών να χρειάζονται αλλαγή ή να υπάρχει φθορά στους κυλίνδρους.
Αν τα σταγονίδια είναι ανοιχτόχρωμα τότε υπάρχει διαρροή στο κύκλωμα ψύξης του μοτέρ η οποία λογικά προέρχεται από τη φλάντζα των κυλίνδρων. Επίσης, αν στη χαρτοπετσέτα σχηματίζεται ένα ομοιόμορφο γκρι-μαύρο στρώμα, η αναλογία του μίγματος είναι πιο πλούσια από το ιδανικό και αυτό μπορεί να οφείλεται σε δυσλειτουργία του αισθητήρα "λ".
Όποιο και από τα παραπάνω συμπτώματα και αν παρατηρήσετε κατά τον έλεγχο των καυσαερίων από την εξάτμιση το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να επικοινωνήσετε με το συνεργείο της επιλογής σας για έναν διεξοδικό έλεγχο της λειτουργίας του μοτέρ.