Αυτό είναι το κόλπο των οδηγών ταξί για να πληρώνουν λιγότερα σε βενζίνη -Μύθος ή πραγματικότητα;
Πρόκειται για μια τεχνική που ακολουθείται από πολλούς οδηγούς, αλλά τα οφέλη της ίσως να μην είναι τόσο μεγάλα όσο πιστεύουν.
Όταν πηγαίνουμε στη σχολή οδήγησης, ο δάσκαλος μας μαθαίνει ότι οι ταχύτητες του κιβωτίου αλλάζουν σειριακά, η μία μετά την άλλη. Ωστόσο, πολλοί οδηγοί στην πορεία παραλείπουν κάποιες ενδιάμεσες σχέσεις, είτε όταν ανεβάζουν, είτε όταν κατεβάζουν, υποστηρίζοντας ότι έχουν οικονομικό όφελος. Μάλιστα αρκετοί είναι οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί που ακολουθούν τη συγκεκριμένη τεχνική, ώστε να κάνουν τις επισκέψεις στα πρατήρια καυσίμου πιο αραιές.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, η ορθότητα αυτής της πρακτικής εξαρτάται από τη συγκυρία και σίγουρα δεν είναι πάντα κακή ιδέα, αρκεί ο οδηγός να έχει κάποιες βασικές γνώσεις για να εκμεταλλευτεί τα πλεονεκτήματα που του προσφέρει η κάθε στιγμή.
BUY NOW
Σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως σε κατηφόρα, το να “περάσουμε” από την πρώτη κατευθείαν στην τρίτη ταχύτητα μπορεί να έχει νόημα. Έτσι, μειώνουμε τη χρήση του συμπλέκτη και πιθανόν να εξοικονομούμε καύσιμα. Ωστόσο, το να κάνουμε το ίδιο σε ανηφόρα δεν έχει νόημα. Ακόμα και σε επίπεδο δρόμο, αν το αυτοκίνητο είναι βαρύ, μια τέτοια τακτική θα έχει ως αποτέλεσμα την καταπόνηση του κινητήρα και την αύξηση της κατανάλωσης.
Αντίστοιχα, το πέρασμα από την τέταρτη στην έκτη ταχύτητα κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης, ειδικά σε αυτοκινητόδρομο, εκμεταλλευόμενοι την αδράνεια του οχήματος, μπορεί να αποδειχθεί οικονομικότερο.
Επίσης, η παράλειψη ταχυτήτων κατά την επιβράδυνση μπορεί να φανεί χρήσιμη. Κατεβάζοντας δύο-δύο σχέσεις, με χαμηλές στροφές, μπορούμε να σταματήσουμε με ασφάλεια και χωρίς να επιβαρύνουμε ιδιαίτερα το σύστημα πέδησης. Βέβαια, αυτό προϋποθέτει εξοικείωση με το κιβώτιο ταχυτήτων.
Επιπλέον, σε μια προσπέραση, το να κατεβάσουμε από πέμπτη σε τρίτη, μας δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξουμε πιο γρήγορα μεγαλύτερη ταχύτητα, αλλά απαιτεί, εκτός από γρήγορα αντανακλαστικά, και γνώση του οχήματός μας ως προς το φάσμα στροφών του κινητήρα.
Για παράδειγμα, αν το μοτέρ αποδίδει τη μέγιστη ισχύ του στις 6.000 σ.α.λ., το να κατεβάσουμε σε δεύτερη και να φέρουμε τον κινητήρα στις 5.800 σ.α.λ. δεν θα έχει ουσιαστικό όφελος. Είναι προτιμότερο να επιλέξουμε την τρίτη σχέση στο κιβώτιο, όπου το περιθώριο για επιτάχυνση θα είναι μεγαλύτερο.
Ενώ η παράλειψη ταχυτήτων μπορεί να εξοικονομήσει καύσιμα, η διαφορά στην πράξη είναι μικρή, αφού ο οδηγός δεν θα γλιτώσει περισσότερα από μερικά χιλιοστόλιτρα. Για σημαντικότερη οικονομία, απαιτείται η συνδυαστική εφαρμογή πολλών τεχνικών οικολογικής οδήγησης.
Η παράλειψη ταχυτήτων δεν είναι πάντα κακή πρακτική. Ωστόσο, απαιτείται γνώση του κιβωτίου ταχυτήτων, σωστή εκτίμηση των συνθηκών και δεξιότητα στην οδήγηση, για να αποκομίσουμε τα πιθανά οφέλη της.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ