Έντονη είναι η ανησυχία που επικρατεί στον κλάδο των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σχετικά με τα αυτοκίνητα που παρήχθησαν επί covid και πλέον ψάχνουν νέους κατόχους.
Μεγάλα ήταν τα προβλήματα που προκάλεσε πριν λίγα χρόνια η πανδημία του κορωνοϊού στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, μιας και η έλλειψη ημιαγωγών ανάγκασε τους κατασκευαστές να μειώσουν τον όγκο παραγωγής.
Υπήρχαν βέβαια και ορισμένοι κατασκευαστές που προκειμένου να μη μειώσουν την παραγωγή τους, αποφάσισαν να διαθέσουν στην αγορά αυτοκίνητα που ήταν «γυμνά» από ορισμένες τεχνολογίες για τις οποίες είναι απαραίτητοι οι ημιαγωγοί.
BUY NOW
Στο πλαίσιο αυτό, η αγορά γέμισε με αυτοκίνητα που ο εξοπλισμός τους ήταν φτωχότερος από αυτόν που αναφερόταν στις επίσημες προδιαγραφές τους, απουσία συστημάτων όπως οι φορτιστές κινητού τηλεφώνου, οι οθόνες αφής, η δορυφορική πλοήγηση και τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα.
Τότε, οι ειδικοί είχαν υψώσει κραυγή αγωνίας, προειδοποιώντας ότι σε λίγα χρόνια αυτά τα “covid-cars” θα διοχετεύονταν στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, κάτι το οποίο θα δημιουργούσε πρόβλημα.
Και σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, οι προβλέψεις των ειδικών αποδείχτηκαν σωστές, με τους εμπόρους μεταχειρισμένων να αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο να πουλήσουν τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα.
«Οι ελλείψεις αφορούν θερμαινόμενα καθίσματα, head-up οθόνες, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες και καθίσματα […] ενώ πολλά αυτοκίνητα φέρουν αναλογικό πίνακα οργάνων και μικρότερους τροχούς», ανέφερε ο Marcus Blakemore, από την Ένωση Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων (VRA), ο οποίος υποστηρίζει ότι έχει συγκροτήσει δύο ειδικές ομάδες εργασίας για τη διερεύνηση του ζητήματος.
Σύμφωνα με ξένα δημοσιεύματα, οι έμποροι μεταχειρισμένων ΙΧ επισημαίνουν ότι στις βάσεις δεδομένων τους υπάρχουν αυτοκίνητα με συγκεκριμένες προδιαγραφές, οι οποίες ωστόσο δεν συμβαδίζουν με τον πραγματικό εξοπλισμό των οχημάτων.
Όπως λένε οι έμποροι, αυτή η αναντιστοιχία μεταξύ του πραγματικού εξοπλισμού και των επίσημων προδιαγραφών σε ένα αυτοκίνητο, καθιστά δύσκολη την εκτίμηση της πραγματικής του αξίας και επομένως την πώλησή του.
Επίσης επισημαίνουν ότι αν πουλήσουν ένα ΙΧ σε μια συγκεκριμένη έκδοση εξοπλισμού, αλλά κάποια συστήματα απουσιάζουν λόγω της έλλειψης ημιαγωγών, τότε, όταν ο χρήστης ανακαλύψει την απουσία αυτών των τεχνολογιών, εύλογα θα ενοχληθεί και η φήμη του εμπόρου θα υποστεί ισχυρό πλήγμα.
Από την άλλη, ορισμένοι ειδικοί από τον κλάδο του αυτοκινήτου υποστηρίζουν ότι για κάποια covid-cars έχουν αναθεωρηθεί οι λίστες με τις προδιαγραφές τους με αποτέλεσμα να μην υφίσταται αυτή η αναντιστοιχία.