Ωστόσο κάθε μήνα μειώνεται αισθητά το ποσοστό ανόδου που καταγράφουν τα χρήματα που καταθέτονται στα κρατικά ταμεία...
Ανοδικά κινήθηκαν και τον Σεπτέμβριο τα κρατικά έσοδα που προέρχονται από τα αυτοκίνητα αλλά κυμάνθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες επιβεβαιώνοντας το ρεπορτάζ του Carandmotor.gr που έκανε λόγο για «επικίνδυνη άνοδο των κρατικών εσόδων από τα αυτοκίνητα».
Ήδη τα ποσοστά ανόδου μειώνονται σε κάθε μήνα που περνάει και χαρακτηριστικά θα αναφέρουμε ότι το ποσοστό ανόδου στα έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης τον Σεπτέμβριο ανήλθε σε 32,7% ενώ τον Αύγουστο ανήλθε σε 36%, αντίστοιχα το ποσοστό ανόδου στον ΦΠΑ τον 9ο μήνο του 2023 ανήλθε σε 6,75% ενώ τον 8ο μήνα σε 11,2% ενώτο ποσοστό ανόδου από τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας μειώθηκε οριακά γεγονός που «μεταφράζεται» σε περισσότερες πωλήσεις «καθαρών» αυτοκινήτων...
BUY NOW
Τώρα με δεδομένα ότι οδεύουμε και επίσημα προς το τέλος της χρονιάς και οι Έλληνες καταναλωτές δεν θέλουν να αποκτήσουν το καινούριο τους αυτοκίνητο ένα ή δύο μήνες πριν την έλευση του 2024 αρχικά για να μην γράφει η Άδεια Κυκλοφορίας τους την περσινή χρονιά και αφετέρου να μην πληρώσουν «διπλά» τα Τέλη Κυκλοφορίας στελέχη από την αγορά εκτιμούν ότι οι πωλήσεις θα σταματήσουν να καταγράφουν την ανοδική πορεία που είχαν τους προηγούμενους μήνες δημιουργώντας μια ανάσχεση και στα κρατικά έσοδα.
Αν συνυπολογίσει κανείς και τις φορολογικές υποχρεώσεις των Ελλήνων καταναλωτών αλλά και την ακρίβεια αλλά και το κόστος θέρμανσης που θα πρέπει να καλύψουν σε συνδυασμό με την αύξηση των επιτοκίων αλλά και το πόλεμο στην Γάζα τότε οι συνέπειες στην οικονομία αυτή τη στιγμή δεν μπορούν να συνυπολογιστούν.
Από την άλλη μεριά ήδη αυξάνεται ο διαθέσιμος αριθμός στοκ αυτοκινήτων σε πάρα πολλές μάρκες αυτοκινήτων στην Ελλάδα και δεν υπάρχει χρόνος αναμονής στις παραδόσεις αλλά η άνοδος των τιμών έχει «τρομάξει» τους καταναλωτές και οι εταιρικές πωλήσεις αποτελούν την «ατμομηχανή» της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτων.
Τώρα σε περίπτωση που η Κομισιόν υποχρεώσει την Ελλάδα να αλλάξει το Τέλος Ταξινόμησης και να καταργήσει το Περιβαλλοντικό Τέλος τότε θα αλλάξουν ριζικά τα δεδομένα στην ελληνική αγορά και είναι βέβαιο ότι οι πωλήσεις των καινούριων αυτοκινήτων θα πάθουν ένα... σοκ!
Πάντως στο 9μηνο τα έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης Οχημάτων κατέγραψαν άνοδο 32,7% καθώς ανήλθαν σε 369 εκατ. ευρώ έναντι 278 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Δηλαδή το κράτος έχει εισπράξει επιπλέον 91 εκατ. ευρώ φέτος σε σχέση με πέρυσι. Σε σχέση με την αρχική εκτίμηση του οικονομικού επιτελείου τα έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης σημείωσαν άνοδο περίπου 25% καθώς οι εκτιμήσεις έκαναν λόγο για 295 εκατ. ευρώ.
Να υπενθυμίσουμε πως το 2022 τα συνολικά κρατικά έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης ανήλθαν σε 370 εκατ. ευρώ ενώ φέτος οι εκτιμήσεις του οικονομικού επιτελείου κάνουν λόγο για έσοδα ύψους 395 εκατ. ευρώ. Δηλαδή τα έσοδα θα καταγράψουν άνοδο 6,75% και θα είναι υψηλότερα κατά 25 εκατ. ευρώ.
Επίσης τα έσοδα από τον ΦΠΑ (στα οποία περιλαμβάνονται και τα έσοδα από τα αυτοκίνητα) είναι αυξημένα σε ποσοστό 11,2% καθώς στο 9μηνο του 2023 ανήλθαν σε σχεδόν από 17,2 δισ. ευρώ έναντι 15,6 δισ. ευρώ που είχαν εισπραχθεί το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Δηλαδή το κράτος εισέπραξε επιπλέον σχεδόν 1,6 δισ. ευρώ στο 9μηνο φέτος σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Σε σχέση με την αρχική εκτίμηση του οικονομικού επιτελείου τα έσοδα από τον ΦΠΑ σημείωσαν άνοδο περίπου 4,8% καθώς οι εκτιμήσεις έκαναν λόγο για 16,4 δισ. ευρώ.
Σε επίπεδο έτους τα κρατικά έσοδα από τον ΦΠΑ ανήλθαν πέρυσι σε 21,4 δισ. ευρώ ενώ οι εκτιμήσεις στον Προϋπολογισμό του 2023 κάνουν λόγο για 22,2 δισ. ευρώ.
Αυξημένα ήταν επίσης και τα έσοδα από τον φόρο Ασφαλίστρων τα οποία στο 9μηνο σημείωσαν άνοδο 9% καθώς ανήλθαν σε 410 εκατ. ευρώ έναντι 376 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Δηλαδή το κράτος εισέπραξε επιπλέον 34 εκατ. ευρώ σε σχέση με πέρυσι.
Σε επίπεδο έτους οι εκτιμήσεις στον Προϋπολογισμό του 2023 κάνουν λόγο για έσοδα 521 εκατ. ευρώ έναντι 493 εκατ. ευρώ που ανήλθαν πέρυσι δηλαδή θα είναι αυξημένα σε ποσοστό 5,6%.
Στον Προϋπολογισμό του 2023 υπάρχουν και τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας τα οποία καταγράφουν άνοδο 45,5% στο 9μηνο ανήλθαν σε 689 εκατ. ευρώ έναντι 475 εκατ. ευρώ. Δηλαδή το κράτος στο 9μηνο φέτος εισέπραξε επιπλέον 214 εκατ. ευρώ. Οι αρχικές εκτιμήσεις στον Προϋπολογισμό 2023 έκαναν λόγο για έσοδα ύψους 205 εκατ. ευρώ αλλά τελικά στα κρατικά ταμεία προστέθηκαν επιπλέον 484 εκατ. ευρώ. Σε επίπεδο έτους τα έσοδα πέρυσι ανήλθαν σε 947 εκατ. ευρώ ενώ για φέτος έχει υπολογιστεί ότι θα εισπραχθούν 1,2 δισ. ευρώ.
Ωστόσο παρά την καλή πορεία των εσόδων τα οποία προέρχονται από τους παραπάνω φόρους τα έσοδα από τον ΦΠΑ στα πετρελαιοειδή και στα παράγωγα αυτών σημείωσαν πτώση 10,2% στο 9μηνο του 2023 καθώς ανήλθαν σε 1,656 δισ. ευρώ έναντι 1,845 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Δηλαδή το κράτος εισέπραξε 189 εκατ. ευρώ λιγότερα. Σε επίπεδο έτους ο ΦΠΑ στα καύσιμα αναμένεται να αποφέρει φέτος στα κρατικά ταμεία 2,421 δισ. ευρώ έναντι 2,560 δισ. ευρώ δηλαδή 139 εκατ. ευρώ λιγότερα χρήματα σε σχέση με το 2022.