Την έντονη ανησυχία του για τους υφιστάμενους ρυθμούς αύξησης των φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη εξέφρασε ο ACEA.
Το χάσμα μεταξύ της υφιστάμενης διαθεσιμότητας δημόσιων φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων και του αριθμού φορτιστών που θα έπρεπε να υπάρχουν για να επιτευχθούν οι στόχοι της ΕΕ για το κλίμα καταδεικνύει νέα μελέτη της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Όπως δείχνει γράφημα του ACEA, το διάστημα 2017-2023 οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων πολλαπλασιάστηκαν 18 φορές φτάνοντας τα 1,5 εκατ. οχήματα, όταν το ίδιο διάστημα οι φορτιστές εξαπλασιάστηκαν για να φτάσουν τις 630.000.
BUY NOW
«Ανησυχούμε πολύ που η ανάπτυξη της υποδομής δεν συμβαδίζει με τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρίες τα τελευταία χρόνια. Επιπλέον, αυτό το “κενό υποδομής” κινδυνεύει να διευρυνθεί στο μέλλον – σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι εκτιμά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή», ανέφερε η Sigrid de Vries, Director General στον ACEA.
Η Κομισιόν θεωρεί ότι μέχρι το 2030 θα πρέπει να έχουν εγκατασταθεί περίπου 3,5 εκατ. δημόσιοι φορτιστές, κάτι που σημαίνει ότι σε ετήσια βάση πρέπει να τοποθετούνται 410.000 φορτιστές (ή 8.000 ανά εβδομάδα), δηλαδή περίπου 3 φορές περισσότεροι απ’ όσους μπήκαν στους δρόμους το περασμένο έτος.
Από την άλλη ο ACEA πιστεύει ότι μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας θα χρειαστούν 8,8 εκατ. φορτιστές, δηλαδή σε ετήσια βάση θα πρέπει να τοποθετούνται 1,2 εκατ. φορτιστές (ή 22.000 ανά εβδομάδα), δηλαδή 8 φορές περισσότεροι απ’ ότι το 2023.
«Η εύκολη πρόσβαση στα δημόσια σημεία φόρτισης δεν είναι απλά κάτι καλό, αλλά απαραίτητη προϋπόθεση για την απανθρακοποίηση των μεταφορών, επιπλέον της υποστήριξης της αγοράς και ενός ανταγωνιστικού πλαισίου παραγωγής στην Ευρώπη», πρόσθεσε η Sigrid de Vries.