Αδειάζουν οι αποθήκες, σε πανικό οι κατασκευαστές -Nέα κρίση απειλεί την αυτοκινητοβιομηχανία
Άσχημα είναι τα νέα που έρχονται από τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπου παρουσιάζονται σημαντικές ελλείψεις σε συγκεκριμένες διαστάσεις ελαστικών αναγκάζοντας τους κατασκευαστές να προσαρμόσουν αναλόγως τη γραμμή παραγωγής.
Μετά τις αρρυθμίες που προκάλεσε στην κατασκευή ημιαγωγών το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού και τις ελλείψεις που οριοθέτησαν την παραγωγή αυτοκινήτων, οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται πλέον αντιμέτωπες με μια νέα κρίση.
Σύμφωνα με τον γαλλικό Τύπο, ήδη μία από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη αντιμετωπίζει σημαντικές ελλείψεις σε συγκεκριμένες διαστάσεις ελαστικών, γεγονός που την αναγκάζει να αναζητήσει λύσεις ανάγκης.
BUY NOW
Ο λόγος για τη Fiat, η οποία στα δημοφιλέστερα μοντέλα της (βλέπε Fiat 500 και Fiat Panda) άλλαξε τη διάσταση των ζαντών και των ελαστικών με τα οποία προσφέρονται στις βασικές τους εκδόσεις.
Αδυνατώντας να βρει ελαστικά με διάμετρο 14 και 16 ιντσών, η Fiat εφοδιάζει πλέον τα δύο μοντέλα της με ελαστικά 15 ιντσών. Μάλιστα στην περίπτωση της βασικής έκδοσης του Fiat 500, η αναβάθμιση από τις 14 ίντσες στις 15 έχει επιφέρει μια αύξηση της τάξης των 200 ευρώ, ενώ αντιθέτως η υποβάθμιση από τις 16 στις 15 ίντσες έχει οδηγήσει στην πτώση της τιμής της αντίστοιχης έκδοσης κατά 200 ευρώ.
Μάλιστα η Fiat προειδοποιεί ότι η κρίση στα ελαστικά είναι πολύ πιθανόν να ενταθεί τους επόμενους μήνες, προκαλώντας νέες καθυστερήσεις στις γραμμές παραγωγής.
Ο λόγος πίσω από την αδυναμία των προμηθευτών να καλύψουν τις ανάγκες των κατασκευαστών σε ελαστικά συνδέεται με τις συνεχιζόμενες εχθροπραξίες στα σύνορα Ουκρανίας-Ρωσίας και ειδικότερα στις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στη Ρωσία.
Η απόφαση που πάρθηκε στις 25 Φεβρουαρίου από την Ευρωπαϊκή Ένωση ώστε να μειωθούν περαιτέρω οι εισαγωγές συνθετικού καουτσούκ από τη Ρωσία, είχε άμεσο αντίκτυπο στην παραγωγή ελαστικών σε ευρωπαϊκό έδαφος και αν η μειωμένη ροή πρώτων υλών συνεχιστεί, τότε δεν αποκλείεται η αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη να γνωρίσει μια νέα κρίση.
Μόνο τυχαίο δεν είναι άλλωστε το γεγονός ότι όλο και περισσότεροι κατασκευαστές στρέφονται σε ελαστικά που προέρχονται από εταιρείες που διατηρούν την έδρα τους και τις μονάδες παραγωγής εκτός ευρωπαϊκού εδάφους, επιχειρώντας κατά αυτόν τον τρόπο να εξασφαλίσουν την απαιτούμενη επάρκεια αλλά και διατηρήσουν το κόστος σε χαμηλά επίπεδα.
Ως γνωστόν από την έναρξη του πολέμου Ρωσίας-Ουκρανίας μέχρι και σήμερα, οι τιμές των ελαστικών έχουν αυξηθεί σε ποσοστό που σε ορισμένες περιπτώσεις υπερβαίνει ακόμα και το 30% και όπως όλα δείχνουν η τάση αυτή πρόκειται να συνεχιστεί επιβαρύνοντας όχι μόνον τον προϋπολογισμό των κατασκευαστών αλλά και τις τσέπες των ιδιοκτητών αυτοκινήτων.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ