Κυκλοφορείς με λαμπάκι στο αυτοκίνητο; Γιατί κινδυνεύεις με πρόστιμο

Οδηγώ με το λαμπάκι της βενζίνης αναμμένο. Κάνω ζημιά στο αυτοκίνητο;

Η αιφνίδια ακινητοποίηση ενός οχήματος στο δρόμο λόγω εξάντλησης του καυσίμου στο ρεζερβουάρ, πέρα από την ταλαιπωρία που προκαλεί για τον οδηγό, ενδέχεται να τον θέσει αντιμέτωπο και με τσουχτερό πρόστιμο.

Οι ανατιμήσεις στα καύσιμα έχουν βάλει δύσκολα στους οδηγούς, καθιστώντας επίπονη κάθε επίσκεψη στα πρατήρια για ανεφοδιασμό του ρεζερβουάρ.

Πολλοί, στην προσπάθειά τους να μετριάσουν την οικονομική επιβάρυνση, ανεφοδιάζουν το αυτοκίνητό τους με όσο το δυνατόν λιγότερο καύσιμο, ευελπιστώντας ότι αυτό θα φτάσει για τις απολύτως απαραίτητες καθημερινές μετακινήσεις τους.

Σε ορισμένες περιπτώσεις, μάλιστα, κυκλοφορούν με αναμμένο λαμπάκι, νιώθοντας βέβαιοι ότι έχουν περιθώριο διάνυσης κάποιων ακόμα χιλιομέτρων. Πρόκειται, ωστόσο, για μια πρακτική που ενέχει μεγάλο και διπλό ρίσκο. Αφενός να προκληθεί βλάβη στο αυτοκινήτο και αφετέρου να «μείνει» το όχημα στο δρόμο με αποτέλεσμα να κινδυνεύσουμε με πρόστιμο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
λαμπάκι καυσίμου πρόστιμο

Βλάβη στο ρεζερβουάρ

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η οδήγηση με σχεδόν άδειο ρεζερβουάρ καυσίμου και ένα μοτέρ που λειτουργεί με «αναθυμιάσεις» και ενδεχομένως κατάλοιπα διαφόρων καυσίμων, είναι πιθανόν να προκαλέσει ζημιά στην αντλία καυσίμου. Η τελευταία βρίσκεται ενός του ρεζερβουάρ εμβαπτισμένη στο καύσιμο για λόγους λίπανσης και ψύξης.

Το στόμιο που τραβάει καύσιμο βρίσκεται χαμηλά και σε περίπτωση που η στάθμη του καυσίμου βρίσκεται εκεί, ελλοχεύει ο κίνδυνος να ρουφήξει κάποιο σκουπιδάκι και γενικότερα βρωμιά ή υπολλείματα με μικροσκοπικά σωματίδια, με αποτέλεσμα να προκληθούν προβλήματα στην ίδια την αντλία ή το φίλτρο καυσίμου.

Παράλληλα, δεδομένου του ψυκτικού ρόλου που διαδραματίζει το καύσιμο, αν το μεγαλύτερο τμήμα της αντλίας δεν «βρέχεται» λόγω της χαμηλής στάθμης του ρεζερβουάρ, τότε αυτή να ενδέχεται να αναπτύξει μεγαλύτερη από το επιτρεπτό θερμοκρασία λειτουργίας, παρουσιάζοντας πρόωρη φθορά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημειώνεται δε ότι σε πιο ακραίες περιπτώσεις, η οδήγηση με «αναθυμιάσεις» ενδέχεται να δημιουργήσει βλάβη στον καταλύτη του αυτοκινήτου, με ό,τι συνεπάγεται αυτό.

λαμπάκι καυσίμου

Πρόστιμο

Επιπροσθέτως, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η οδήγηση με αναμμένο το λαμπάκι καυσίμου ενδέχεται -λόγω λάθος υπολογισμού των υπολειπόμενων χιλιομέτρων – να σημάνει τη ξαφνική ακινητοποίηση του οχήματός μας.

Πρόκειται για ένα σενάριο που θα υποβάλει τον οδηγό σε τεράστια ταλαιπωρία, μιας και ο τελευταίος θα πρέπει να περπατήσει μέχρι το πλησιέστερο βενζινάδικο, ή να περιμένει τη βοήθεια μίας ομάδας έκτακτης ανάγκης, σε περίπτωση που βρίσκεται σε αυτοκινητόδρομο.

Η ταλαιπωρία, ωστόσο, δεν είναι η μοναδική συνέπεια της αβλεψίας ενός οδηγού να έχει επαρκή ποσότητα καυσίμου στο ρεζερβουάρ του οχήματός του, μιας και ελλοχεύει ο κίνδυνος επιβολής προστίμου από τις αρμόδιες αρχές. Αυτό διότι η η αναγκαστική ακινητοποίηση του οχήματός του δεν οφείλετται σε κάποια βλάβη του οχήματός του, αλλά στο γεγονός ότι παρέβλεψε -με δική του υπαιτιότητα– να διασφαλίσει την απρόσκοπτη κυκλοφορία του ΙΧ του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για παράδειγμα, σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Άρθρο 34 «Στάση και στάθμευση»), αν το όχημα πραγματοποιήσει στάθμευση σε σημείο όπου καθιστά το υπόλοιπο μέρος της οδού ανεπαρκές για την κυκλοφορία των υπόλοιπων οχημάτων ο οδηγός κινδυνεύει με πρόστιμο ύψους 40 ευρώ.

Ακόμα, η στάση και η στάθμευση απαγορεύεται στους αυτοκινητοδρόμου και τις οδούς ταχείας κυκλοφορίας, εκτός των χώρων στάθμευσης, που καθορίζονται με σήμανση. Το πρόστιμο σε αυτή την περίπτωση είναι 80 ευρώ.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ