Τέλος το κυκλοφοριακό χάος στη Χαλκιδική – To «ορφανό χιλιόμετρο» παραδόθηκε στην κυκλοφορία
Έπειτα από αρκετά χρόνια καθυστερήσεων το «ορφανό χιλιόμετρο» της Χαλκιδικής παραδόθηκε επίσημα στην κυκλοφορία.
Γρηγορότερα και με μεγαλύτερη ασφάλεια πραγματοποιούνται εδώ και λίγες ημέρες οι μετακινήσεις των Θεσσαλονικών προς τη Χαλκιδική, μετά την ολοκλήρωση του «ορφανού χιλιομέτρου», στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη – Νέα Μουδανιά – Ποτίδαια, στην περιοχή της Ποτίδαιας Χαλκιδικής.
Ήταν το μόνο σημείο που είχε απομείνει με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση, και δημιουργούσε σημαντικά προβλήματα στους ταξιδιώτες κατά την καλοκαιρινή περίοδο.
BUY NOW
Στα βασικά του χαρακτηριστικά, το έργο περιλαμβάνει διαπλάτυνση, βελτίωση και ενίσχυση της Επαρχιακής οδού Μουδανιών – Καλλιθέας μήκους 1,2 χλμ. και κατασκευή παράπλευρου οδικού δικτύου με διευθετήσεις για την πρόσβαση σε πλήθος ιδιοκτησιών και εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης.
Στην πραγματικότητα οι εργασίες που απαιτούνταν να ολοκληρωθούν ήταν σε μήκος 5,1 χιλιομέτρων, «ανακουφίζοντας» την κύρια οδό από τον πρόσθετο κυκλοφοριακό φόρτο.
Το έργο εξασφαλίζει πλέον αναβαθμισμένες συνθήκες οδικής ασφάλειας για τους οδηγούς, αλλά και ασφαλή πρόσβαση προς το σύνολο των ιδιοκτησιών και των κάθετων οδών προς τη θάλασσα.
Ανατρέπεται έτσι πλήρως η πρότερη κατάσταση όπου πραγματοποιούνταν διελεύσεις, κατά παράβαση κάθε κανόνα οδικής ασφάλειας, απευθείας από την κύρια οδό σε διάκενα μεταξύ των στηθαίων, χωρίς επαρκές πλάτος για την ασφαλή είσοδο και έξοδο των οχημάτων.
Ιστορικό
Το οδικό τμήμα του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού Θεσσαλονίκη - Νέα Μουδανιά – Ποτίδαια είχε από το 2011 διατομή 9 μέτρων, ενώ το υπόλοιπο δίκτυο πριν και μετά είχε διατομή 14 μέτρα.
Μετά από παρέμβαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, δημοπρατήθηκαν στο σύνολό τους οι εκκρεμότητες του έργου «Κάθετος Άξονας Εγνατίας οδού Θεσσαλονίκη - Νέα Μουδανιά – Ποτίδαια: Βελτίωση - διαπλάτυνση τμήματος Νέα Μουδανιά – Ποτίδαια» που αφορά τμήμα 1,2 χλμ. και στις 14 Ιουλίου 2020 υπογράφηκε η σύμβαση.
Επιπλέον, κατασκευάστηκαν τρεις ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι (roundabouts) με ακτινικές συνδέσεις προς το τοπικό δίκτυο και την αρτηρία καθώς και κλάδοι εισόδου προς την αρτηρία και εξόδου από αυτήν προς το παράπλευρο δίκτυο με διαμόρφωση αντίστοιχων λωρίδων επιτάχυνσης και επιβράδυνσης.
Ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, επιθεώρησε το έργο, το οποίο εκτελέστηκε από την Εγνατία Οδό:
«Σήμερα Κερδίζουμε τη μάχη του αυτονόητου και αφήνουμε πίσω οριστικά το χθες. Το τελευταίο χιλιόμετρο του οδικού άξονα της Ποτίδαιας, που είχε χαρακτηριστεί «ορφανό» και είχε γίνει το ανέκδοτο της πόλης, πλέον παραδίδεται στη κυκλοφορία αναβαθμίζοντας την οδική ασφάλεια και βάζοντας τέλος στην ταλαιπωρία των χιλιάδων επισκεπτών της Χαλκιδικής», δήλωσε μεταξύ άλλων ο κ. Καραγιάννης.