Αυτοί είναι οι κύκλοι στους δρόμους που εντυπωσίασαν την Ευρώπη -Τι πρέπει να κάνεις όταν τους συναντήσεις
Κορυφαία διάκριση για μια πρωτοβουλία ευρωπαϊκής χώρας που υψώνει ασπίδα προστασίας στους αναβάτες δίκυκλων.
Βαρύς είναι ο φόρος αίματος που πληρώνει η Ελλάδα στα θανατηφόρα τροχαία με μοτοσυκλετιστές, με το ποσοστό θανάτων να είναι πολύ μεγαλύτερο συγκριτικά με αυτό της Ευρώπης.
Η ανάγκη για την προστασία των μοτοσυκλετιστών απασχολεί, βέβαια, και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, οι οποίες καταβάλλουν σημαντικές προσπάθειες για την προστασία αυτής της κατηγορίας ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου.
BUY NOW
Τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα τελούνται εντός του αστικού ιστού, χωρίς ωστόσο να λείπουν και τα δυσάρεστα οδικά συμβάντα σε επαρχιακό οδικό δίκτυο. Στο πλαίσιο αυτό, το 2016 η Αυστρία υιοθέτησε μια καινοτόμο δράση η οποία πριν από λίγες εβδομάδες απέσπασε τα εύσημα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αποτελώντας την κορυφαία πρωτοβουλία στην Ευρώπη για τις μοτοσυκλέτες στα Βραβεία Αριστείας στην Οδική Ασφάλεια, για το έτος 2024.
Ποια είναι, όμως, η πρωτοβουλία που εντυπωσίασε την Κομισιόν; Σε οχτώ απότομες καμπές επαρχιακού δρόμου τοποθετήθηκε οριζόντια σήμανση - υπό τη μορφή είτε κύκλων, είτε επιπλέον διακεκόμενων γραμμών, είτε γραμμών τύπου ζικ ζακ – ώστε να επισημαίνεται στους μοτοσικλετιστές η ιδανική απόσταση από την κεντρική διαχωριστική λωρίδα.
Ένας αναβάτης, λοιπόν, δίκυκλου που κινείται σε μια κλειστή αριστερόστροφη καμπή, εφόσον δεν «πατάει» πάνω σε αυτή την οριζόντια οδική σήμανση δεν κινδυνεύει να χτυπηθεί από τα οχήματα που κινούνται στην αντίθετη λωρίδα.
Σε κλειστές στροφές, το σώμα και το κεφάλι ενός μοτοσικλετιστή προεξέχει, κάτι που τον καθιστά εκτεθειμένο στα μεγάλα οχήματα ή φορτηγά και λεωφορεία που ενδέχεται να κινούνται εκτός των ορίων της λωρίδας τους, δηλαδή στο αντίθετο ρεύμα.
Το παραπάνω πιλοτικό πρότζεκτ κρίθηκε εκ του αποτελέσματος επιτυχές, μιας και στις εν λόγω 8 στροφές, ο αριθμός των τροχαιών ατυχημάτων μειώθηκε κατά 42%.
Η ΕΕ έχει θέσει ως στόχο το «Vision Zero» – δηλαδή μηδενικούς θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς από τροχαία έως το 2050, με ενδιάμεσο στόχο τη μείωση κατά 50% έως το 2030.
Παρ’ όλα αυτά, η όποια πρόοδος έχει επιβραδυνθεί, με 20.400 θανάτους από τροχαία να καταγράφονται μόνο το 2023, ενώ πολλές χώρες της ΕΕ δεν πετυχαίνουν τους στόχους, όπως επισημαίνει η ίδια η Κομισιόν.