Τι είναι αυτοί οι κύκλοι που μπήκαν στους δρόμους -Τι πρέπει να κάνεις όταν τους συναντήσεις
Μια ιδιαίτερα αποτελεσματική οριζόντια οδική σήμανση έχει αρχίσει να κάνει την εμφάνισή της σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, με σκοπό τη θωράκιση των μοτοσικλετιστών.
Ένα φλέγον ζήτημα που χρήζει άμεσης αντιμετώπισης αποτελούν τα τροχαία ατυχήματα, με τις χώρες να αναζητούν τρόπους προκειμένου να καταστήσουν ασφαλέστερους τους δρόμους τους.
Ή ανάγκη μετριασμού του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων κρίνεται επιτακτική και στη χώρα μας, η οποία σύμφωνα με τα στοιχεία της Statista για τα έτη 2020 έως 2022 βρίσκεται στην 6η θέση των χωρών με τους περισσότερους θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά 1 εκατ. κατοίκους.
BUY NOW
Ανάμεσα στους ανθρώπους που έχουν αφήσει την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο βρίσκονται και πολλοί μοτοσικλετιστές, οι οποίοι είτε υπέπεσαν οι ίδιοι σε κάποιο λάθος, είτε αποτέλεσαν θύματα της ασύνειδητης οδηγικής συμπεριφοράς κάποιων οδηγών αυτοκίνητων.
Ασπίδα προστασίας στους μοτοσικλετιστές επιχείρησε να υψώσει η Αυστρία το 2016, η οποία έθεσε σε εφαρμογή ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον πιλοτικό πρότζεκτ, με φόντο την αποτροπή τέλεσης δυσάρεστων οδικών συμβάντων σε επαρχιακούς δρόμους με συνεχείς κλειστές στροφές.
Ειδικότερα, σε 8 απότομες καμπές τοποθετήθηκε οριζόντια σήμανση - υπό τη μορφή είτε κύκλων, είτε επιπλέον διακεκόμενων γραμμών, είτε γραμμών τύπου ζικ ζακ – ώστε να επισημαίνεται στους μοτοσικλετιστές οι ιδανική απόσταση από την κεντρική διαχωριστική λωρίδα.
Ένας μοτοσικλετιστής, λοιπόν, που κινείται σε μια κλειστή αριστερόστροφη καμπή, εφόσον δεν «πατάει» πάνω σε αυτή την οριζόντια οδική σήμανση δεν κινδυνεύει να χτυπηθεί από τα οχήματα που κινούνται στην αντίθετη λωρίδα.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι σε κλειστές στροφές, το σώμα και το κεφάλι ενός μοτοσικλετιστή προεξέχει, κάτι που τον καθιστά εκτεθειμένο στα μεγάλα οχήματα ή φορτηγά και λεωφορεία που ενδέχεται να κινούνται εκτός των ορίων της λωρίδας τους, στο αντίθετο ρεύμα.
Το παραπάνω πιλοτικό πρότζεκτ κρίθηκε εκ του αποτελέσματος επιτυχές, μιας και στις εν λόγω 8 στροφές, ο αριθμός των τροχαιών ατυχημάτων μειώθηκε κατά 42%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ανωτέρα θετικά απτά αποτελέσματα έχουν συγκεντρώσει το ενδιαφέρον και πολλών άλλων χωρών, συμπεριλαμβανομένων της Γερμανίας, όπου δοκιμάζεται η εν λόγω οδική σήμανση σε δύο στροφές, της Ελβετίας και του Λουξεμβούργου.