Τέλος οι λακκούβες από τους δρόμους -Η νέα τεχνολογία που φέρνει επανάσταση

Λακκούβες τέλος - Η τεχνολογία που θα φέρι την επανάσταση στους δρόμους

Μια τεχνολογία που μας είναι ήδη γνωστή μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα στη συντήρηση των δρόμων και να δώσει τέλος στις λακκούβες που ταλαιπωρούν αυτοκίνητα και λοιπά οχήματα.

Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι μια χώρα που κάποτε φημιζόταν για την ποιότητα των δρόμων του. Τα τελευταία χρόνια όμως η ελλιπής χρηματοδότηση της βρετανικής κυβέρνησης για την επισκευή των δρόμων δεν επαρκεί για την σωστή συντήρησή τους με αποτέλεσμα να έχουν γεμίσει με εκατοντάδες χιλιάδες λακκούβες.

Μεγάλος υπεύθυνος για τις λακκούβες των δρόμων του Ηνωμένου Βασιλείου είναι φυσικά ο βρετανικός καιρός με τις πολλές και δυνατές βροχές και τις μεγάλες διακυμάνσεις της θερμοκρασίας κατά τη διάρκεια του έτους, ειδικά στα βόρεια της χώρας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τώρα μια τεχνολογία που μας είναι ήδη γνωστή από την εφαρμογή της, αρχικά σε κτίρια και τα τελευταία χρόνια και στα αυτοκίνητα υπόσχεται να δώσει τη λύση περιορίζοντας σε σημαντικό βαθμό την καταστροφή του οδοστρώματος και κατά συνέπεια του αριθμού των λακκούβων.

Πρόκειται για την αντλία θερμότητας η οποία χρησιμοποιείται στο project του ερευνητή δρ. Benyi Cao του πανεπιστημίου του Surrey της Αγγλίας.

Το πολλά υποσχόμενο project, το οποίο έλαβε επιπλέον χρηματοδότηση ύψους 727.000 από την Βρετανική Βασιλική Ακαδημία Μηχανικής, φέρνει την... υποδαπέδια θέρμανση στους δρόμους ώστε να σταθεροποιείται η θερμοκρασία του οδοστρώματος στα επιθυμητά επίπεδα.

Με την λειτουργία της αντλίας θερμότητας η σταθεροποίηση της θερμοκρασίας του οδοστρώματος εξασφαλίζει ότι η διαστολή και η συστολή θα γίνονται σε σημαντικά μικρότερο βαθμό ώστε να μην δημιουργούνται λακκούβες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι θερμοενεργοί δρόμοι, που θα ψύχονται το καλοκαίρι και θα ζεσταίνονται τον χειμώνα με την εκμετάλλευση της γεωθερμικής ενέργειας, θα μπορούσαν να γλιτώσουν δισεκατομμύρια ευρώ σε συντήρηση και επισκευές.

Η βρετανική κυβέρνηση, για παράδειγμα αναμένεται να ξοδέψει σχεδόν 14 δισ. ευρώ για την συντήρηση των δρόμων της την επόμενη 10ετία, ένα ποσό που δεν αποκλείεται να γίνει ακόμη μεγαλύτερο λόγω των συνεπειών που φέρνει μαζί της η κλιματική αλλαγή.

Υπολογίζεται ότι το οδόστρωμα στους βρετανικούς αυτοκινητόδρομους έχει σχεδιαστεί για να έχει διάρκεια ζωής 20 χρόνια. Ο δρ. Cao να ισχυρίζεται ότι η πρότασή του μπορεί να αυξήσει σημαντικά αυτό το χρονικό διάστημα.

Η εφαρμογή αντλιών θερμότητας για την συντήρηση των δρόμων έχει ακόμη… πολύ δρόμο μπροστά της με την έρευνα και τις δοκιμές του δρ. Cao να έχουν ορίζοντα πενταετίας και τελευταίο στάδιο τις δοκιμές και την αξιολόγηση σε πραγματικές συνθήκες και δρόμους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά το τελευταίο στάδιο θα καθοριστούν σε γενικές γραμμές το κόστος της συγκεκριμένης εφαρμογής της αντλίας θερμότητας όπως και ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος που μπορεί να υπάρχει από μία τόσο μεγάλης κλίμακας εφαρμογή της αντλίας θερμότητας.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ