Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος, η οποία κάνει λόγο για σοβαρό λάθος της ΕΕ το οποίο μπορεί να εκτροχιάσει τα σχέδιά της.
Αποφασισμένη να μειώσει τις εκπομπές ρύπων από τις οδικές μεταφορές είναι η ΕΕ η οποία προωθεί την απαγόρευση πώλησεις καινούργιων αυτοκινήτων diesel και βενζίνης από το 2035, ώστε να κυριαρχήσουν τα ηλεκτρικά ΙΧ.
Πέρα από τα ΙΧ, η ένωση προωθεί και την απανθρακοποίηση των φορτηγών -ένας κλάδος όπου πρωταγωνιστούν οι κινητήρες diesel. Στο πλαίσιο αυτό, το ευρωκοινοβούλιο συμφώνησε να επιταχυνθεί η μετάβαση σε ένα καθεστώς μηδενικών ρύπων στον τομέα των οδικών εμπορευμαυτικών μεταφορών, χορηγώντας στα φορτηγά τέσσερις επιπλέον τόνους για ενσωμάτωση ηλεκτροκινητήρων και τεχνολογίας υδρογόνου.
BUY NOW
Σύμφωνα, ωστόσο, με την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E), η συγκεκριμένη πρωτοβουλία της ΕΕ επιτρέπει να αυξηθεί το βάρος και στα diesel φορτηγά, γεγονός που προσδίδει σε αυτά ένα ιδιαίτερα μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει η T&E, τουλάχιστον μέχρι το 2035, το όριο βάρους για όλα τα φορτηγά, συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοκίνητων, θα ανέρχεται σε 44 τόνους. Και ενώ τα ηλεκτρικά φορτηγά μεγάλων αποστάσεων χρειάζονται το επιπλέον βάρος για να αντισταθμίσουν το βάρος των μεγάλων μπαταριών τους, τα πετρελαιοκίνητα απλά θα αυξήσουν τη χωρητικότητα φορτίου τους.
Έτσι, σύμφωνα με την T&E τα diesel φορτηγά θα γίνουν ακόμα πιο ελκυστικά για τις εταιρείες εμπορευματικών μεταφορών, καθώς στην ίδια διαδρομή θα μπορούν να μεταφέρουν μεγαλύτερο φορτίο απ’ ότι πριν.
Η T&E, λοιπόν, καλεί τους νομοθέτες να αποφύγουν να καταστήσουν φθηνότερα τα εμπορεύματα που μεταφέρονται με φορτηγά ντίζελ, θέτοντας σε μειονεκτική θέση τα ηλεκτρικά.
Ο Fernardo Galantini, αξιωματικός εμπορευμάτων στην T&E, σχολίασε: «Το επιπλέον επιτρεπόμενο επιπλέον βάρος θα πρέπει να αφορά μόνο ηλεκτρικά φορτηγά μεγάλων αποστάσεων διασφαλίζοντας ότι δεν χάνεται ωφέλιμο φορτίο για να χωρέσουν οι μπαταρίες. Η επέκταση του ίδιου πλεονεκτήματος στα ρυπογόνα φορτηγά ντίζελ επιταχύνει απλώς τις πωλήσεις ντίζελ, επιτρέποντάς τους να μεταφέρουν περισσότερα εμπορεύματα από τα καθαρά φορτηγά. Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις θα πρέπει να σταματήσουν αυτή την εκτροπή από τη στροφή σε μηδενικές εκπομπές».