Το λάθος που κάνουν οι Έλληνες οδηγοί όταν παρκάρουν το αυτοκίνητό τους -Με ποιο πρόστιμο κινδυνεύουν

Οι ελάχιστοι διαθέσιμοι χώροι για στάθμευση στις πόλεις είναι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα των κατοίκων, ωστόσο δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που… επινοούν τον δικό τους σημείο για παρκάρισμα, εκεί που στην πραγματικότητα δεν υπάρχει.
Οι απελπιστικά λίγες διαθέσιμες θέσεις για παρκάρισμα δεν αιτιολογούν σε καμία περίπτωση τους ασυνείδητους οδηγούς που παρκάρουν σε πεζοδρόμια, πλατείες, ράμπες ΑμεΑ, στάσεις λεωφορείων κ.ο.κ.
Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας απαγορεύει το παρκάρισμα σε συγκεκριμένα σημεία του οδικού δικτύου, καθώς διαταράσσουν είτε την κυκλοφορία των υπόλοιπων οχημάτων είτε των πεζών είτε αυξάνουν την πιθανότητα πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος.
BUY NOW
Μία συνήθεια σχεδόν όλων των Ελλήνων οδηγών είναι να σταθμεύουν μόλις ελάχιστα εκατοστά μακριά από φωτεινούς σηματοδότες (φανάρια) ή πινακίδες του STOP. Θεωρούν, μάλιστα, ότι εφόσον δεν «πατούν» τη διάβαση που συνοδεύει το φανάρι ή την πινακίδα, τότε είναι καθ’ όλα νόμιμοι, κάτι το οποίο ωστόσο απέχει πολύ από την πραγματικότητα.

Σύμφωνα με το Άρθρο 34 («Στάση και στάθμευση») του ΚΟΚ, η στάση ή στάθμευση οχήματος απαγορεύεται «σε απόσταση μικρότερη από 20 μέτρα από φωτεινούς σηματοδότες και 12 μέτρα από πινακίδες υποχρεωτικής διακοπής πορείας (STOP)».
Επισημαίνεται δε ότι το παρκάρισμα απαγορεύεται και σε οποιαδήποτε άλλη θέση, στην οποία το όχημα κρύβει από τους χρήστες της οδού τη θέα των πινακίδων σήμανσης και σηματοδοτών. Όσον αφορά το πρόστιμο για τις παραπάνω περιπτώσεις, αυτό ανέρχεται σε 80 ευρώ.

Επιπλέον, ελάχιστοι γνωρίζουν ότι ο ΚΟΚ δεν απαγορεύει μόνο τη στάση και τη στάθμευση επάνω σε διαβάσεις πεζών, αλλά και σε απόσταση μικρότερη από 5 μέτρα από αυτές. Και σε αυτή την περίπτωση το πρόστιμο είναι 80 ευρώ. Το διοικητικό πρόστιμο περιορίζεται στο μισό αν το όχημα που έχει σταθμεύσει παράνομα είναι μοτοσικλέτα ή άλλου τύπου μηχανοκίνητο δίκυκλο.
Επίσης, αν η παράνομη στάθμευση συνεχίζεται και πέραν των τριών (3) ωρών από τη βεβαίωση της παράβασης, βεβαιώνεται νέα παράβαση από το ίδιο ή άλλο όργανο.

Μετά την πάροδο του δεύτερου τριώρου γίνεται μεταφορά του οχήματος, ενώ σε περίπτωση που παρεμποδίζεται η κυκλοφορία, η μεταφορά γίνεται το συντομότερο δυνατό.
Τέλος αξίζει να γνωρίζετε ότι ως παραβάτης των διατάξεων που ρυθμίζουν τη στάθμευση θεωρείται ο οδηγός του οχήματος που καταλαμβάνεται επ’ αυτοφώρω. Σε περίπτωση απουσίας του οδηγού, παραβάτης θεωρείται ο κάτοχος του οχήματος. Εάν το όχημα ανήκει σε επιχείρηση ενοικιάσεως και είναι μισθωμένο, ως παραβάτης λογίζεται ο μισθωτής που προκύπτει από το μισθωτήριο συμβόλαιο.