Το λάθος που κάνουμε όλοι το πρωί στο αυτοκίνητο -Ποιος είναι ο χρυσός κανόνας των 30 δευτερολέπτων

Engine start 1

Μηχανικοί αυτοκινήτων συμβουλεύουν τους οδηγούς να προθερμαίνουν τον κινητήρα του αυτοκινήτου τους πριν ξεκινήσουν το πρωί, ειδικά κατά την περίοδο του χειμώνα, αφού αυτή η πρακτική μπορεί να εξασφαλίσει τη μακροβιότητα του κινητήρα.

Πολλοί ειδικοί συστήνουν την «προθέρμανση» του κινητήρα πριν βάλουμε μπρος, καθώς σε διαφορετική περίπτωση μπορεί να προκληθούν βλάβες που θα πληρώσουμε ακριβά στο συνεργείο. Μετά από το σβήσιμο του κινητήρα, τα εξαρτήματά του αρχίζουν να ψύχονται, ενώ το λάδι επιστρέφει στο κάρτερ, με ορισμένα μέρη επομένως να μένουν χωρίς επαρκή λίπανση.

Κατά τη φάση προθέρμανσης του κινητήρα, τα εξαρτήματά του φτάνουν σταδιακά στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας, ενώ το λιπαντικό κυκλοφορεί εξασφαλίζοντας ότι τα κινούμενα μέρη λιπαίνονται επαρκώς πριν ο κινητήρας λειτουργήσει σε πλήρη ισχύ. Η παράλειψη αυτής της φάσης μπορεί να οδηγήσει σε παρατεταμένη τριβή μεταξύ των εξαρτημάτων, επηρεάζοντας την απόδοση του κινητήρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
cold-engine-2

Για να μην αντιμετωπίσετε το συγκεκριμένο πρόβλημα, καλό θα ήταν να τηρείτε κάθε πρωί τον «κανόνα των 30 δευτερολέπτων», όταν βάζετε μπρος το αυτοκίνητό σας.

Με το που μπείτε λοιπόν στο αυτοκίνητο, βάλτε μπρος τον κινητήρα και μην ξεκινήσετε αμέσως την πορεία σας. Οι ειδικοί προτείνουν να μένετε ακινητοποιημένοι για τουλάχιστον 30 δευτερόλεπτα, αφού με την προθέρμανση του κινητήρα το λιπαντικό φτάνει στην ιδανική θερμοκρασία απόδοσής του, κι έτσι διασφαλίζεται ότι η λίπανση θα είναι επαρκής όταν αυξάνονται οι στροφές κατά την οδήγηση.

cold-engine-3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αρχικά θα πρέπει να γυρίσουμε τον διακόπτη της μίζας στην πρώτη «σκάλα» κάτι που θα επιτρέψει στο ηλεκτρικό σύστημα του αυτοκινήτου να προετοιμαστεί καταλλήλως, πραγματοποιώντας για παράδειγμα τους απαραίτητους διαγνωστικούς ελέγχους. Με αυτόν τον τρόπο ελαχιστοποιούμε τις πιθανότητες μιας βλάβης η οποία θα πυροδοτηθεί από το «στρες» που προκαλεί το ξαφνικό πέρασμα από τον «λήθαργο» ενός παγωμένου πρωινού στη λειτουργία του κινητήρα και μάλιστα σε πλήρες φορτίο.

Σε αυτό το σημείο, οφείλουμε να αναφέρουμε ότι δεν είναι λίγοι εκείνοι οι κατασκευαστές που δηλώνουν ευθαρσώς ότι οι σύγχρονοι κινητήρες δεν απαιτούν αυτό που περιγράφουμε όλοι μας ως ζέσταμα, έχοντας τη δυνατότητα να ρυθμίσουν αυτόματα τη λειτουργία τους.

cold-engine-4

Ωστόσο για καλό και για κακό, η συμβουλή που θα πρέπει να έχετε στο πίσω μέρος του μυαλού σας είναι ότι στα πρώτα λεπτά λειτουργίας ενός κινητήρα αποφεύγουμε τις υπερβολές με το γκάζι, διατηρώντας χαμηλά τον... βιορυθμό, ώστε το σύστημα κίνησης-μετάδοσης να επιτύχει την βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ