Η Mazda αποφάσισε να παρουσιάσει τον φιλικό προς το περιβάλλον περιστροφικό κινητήρα στο πρόγραμμα Parkway το 1974, δημιουργώντας το μοναδικό Mazda Parkway Rotary 26.
Το Mazda RX-7 ήταν ένα παγκόσμιο best seller και ένα επιτυχημένο αγωνιστικό αυτοκίνητο. Άλλα δημοφιλή ηλεκτρικά αυτοκίνητα με περιστροφικό κινητήρα Wankel είναι, φυσικά, το αγωνιστικό αυτοκίνητο 787B του Le Mans και το εντυπωσιακό RX-8 με τις πόρτες freestyle. Ωστόσο, υπάρχει ένα μοναδικό στο είδος του ανάμεσα στα sedan, τα station wagon και τα coupe της Mazda με περιστροφικό κινητήρα: Ένα minibus.
Με σκοπό την παροχή μεταφοράς για μικρές επιχειρήσεις, ξενοδοχεία, σχολεία και εστιατόρια, το Mazda Light Bus γρήγορα έγινε δημοφιλές για τις ιδιότητες και την άνεσή του. Επιπλέον, λόγω του ελεύθερου σχεδιασμού των πίσω θυρών, η πρώιμη έκδοση λειτουργούσε και ως ασθενοφόρο. Το Light Bus εξελίχθηκε μέσα στα επόμενα χρόνια, κάνοντας το ντεμπούτο του ως 25-θέσιο για χρήση από το ευρύ κοινό το 1965. Ένα χρόνο πριν από αυτό, είχε ήδη εντυπωσιάσει το κοινό της έκθεσης αυτοκινήτων στο Τόκιο το 1964 με τον εξαιρετικά φουτουριστικό του σχεδιασμό που εφαρμόστηκε και στην έκδοση παραγωγής.
BUY NOW
Μέχρι σήμερα, όλα τα λεωφορεία της Mazda τροφοδοτούνταν από κινητήρες εμβόλου. Αλλά πότε – και γιατί – η Mazda κατασκεύασε λεωφορείο με περιστροφικό κινητήρα; Ήταν η εποχή που η ρύπανση γινόταν παγκόσμιο πρόβλημα. Έτσι, η Mazda αποφάσισε να παρουσιάσει τον φιλικό προς το περιβάλλον περιστροφικό κινητήρα στο πρόγραμμα Parkway το 1974, δημιουργώντας το μοναδικό Mazda Parkway Rotary 26. Ο περιστροφικός κινητήρας 13B χαμηλών εκπομπών ρύπων, γνωστός από το σπορ αυτοκίνητο Mazda RX-3, παρείχε εξαιρετικές επιδόσεις και διατηρούσε όλη την ησυχία και την ομαλότητα του περιστροφικού κινητήρα.
Παρόλο που το μίνι λεωφορείο με περιστροφικό κινητήρα ήταν μπροστά από την εποχή του ως προς τις εκπομπές, η κατανάλωση καυσίμου εξακολουθούσε να αποτελεί πρόβλημα. Στην περίπτωση που διέθετε τον προαιρετικό κλιματισμό, απαιτούνταν ένας ακόμη παλινδρομικός κινητήρας 1.000 cc. Σε συνδυασμό με τις δύο δεξαμενές καυσίμου 70 λίτρων που χρειάστηκαν λόγω της υψηλής κατανάλωσης καυσίμου του περιστροφικού κινητήρα, το βάρος του οχήματος αυξήθηκε κατά περίπου 400 κιλά, αυξάνοντας ακόμη περισσότερο την κατανάλωση καυσίμου.
Το υψηλό κόστος λειτουργίας οδήγησε σε πολύ μικρούς αριθμούς παραγωγής, καθώς οι μικρές επιχειρήσεις δεν μπορούσαν να αντέξουν οικονομικά το Parkway με περιστροφικό κινητήρα. Μέχρι το 1976, παράχθηκαν μόλις 44 μονάδες, καθιστώντας το εξαιρετικά σπάνιο σε όλα τα αυτοκίνητα με περιστροφικό κινητήρα που κατασκευάστηκαν – και ένα παράξενο φαινόμενο στην ιστορία των οχημάτων Mazda. Η νέα γενιά Mazda Parkway παρουσιάστηκε το 1982, αυτή τη φορά χωρίς τη μικρή επιτυχημένη έκδοση περιστροφικού κινητήρα και πωλήθηκε μέχρι που καταργήθηκε το 1995.
Ακολουθήστε το carandmotor.gr για να μαθαίνετε όλα τα ΝΕΑ για το αυτοκίνητο
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ